Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Garanti på Olympus udstyr købt i Tyskland
Fra : Lars Jakobsen

Dato : 20-02-03 22:22

Er der nogen der har erfaring for hvorvidt Olympus Danmark udfører en
garantireperation af et kamera købt i Tyskland?

Og er garanti perioden også 2 år i Tyskland?

Mvh Lars

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-02-03 01:36

"Lars Jakobsen" <l.jakobsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring for hvorvidt Olympus Danmark udfører en
> garantireperation af et kamera købt i Tyskland?

Jeg emailede i sidste uge og fik følgene svar:

"Hej Anders

Hvis dit kamera er købt i USA er der ikke garanti på her.
Garantien gælder kun i USA desværre.

Vi har fastpriser på vores kamera så hvis du oplyser mig om hvilken model
du
har kan jeg oplyse dig om hvad det vil koste at få det rep."

Det er ikke helt det samme, men jeg går ud fra at reglerne er de samme -
ingen garanti på varer købt i andet land ;-(

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 21-02-03 08:35

Hej Anders,

Tak for dit svar. Jeg har selv emailet til Olympus for et par dage siden og
går og venter svar (...). Jeg mener (og håber) at der er noget med at netop
hvis varen er fra USA er forholdene specielle.

Jeg kan se andet steds i NG at du er på vippen til et Olympus C-4000,
hvilket jeg selv er. Pt. er jeg ved at gennemtrævle det tysek marked. Selvom
det generelt er billigt dernede, varierer pris og vilkår en del. Det
billigste jeg pt. har fundet er hos connecting-electronics.de, til 498 euro
og 128mb SM card til 51,50 euro og ingen forsendelses omkostninger
(tilsyneladende ved køb over 200 euro), men kun forudbetaling (hverken COD
eller kreditkort kan benyttes). Egentlig foretrækker jeg COD, da jeg så har
vished for at pakken er i min hånd før/når jeg betaler, til gengæld sparer
jeg de kr.100,- som Post Danmark tager i gebyr ved COD forsendelser.

Om jeg vilhandle der, ved jeg ikke endnu, hvis nogen har erfaringer så drop
en linje!

Hvis du eller andre kommer over et godt sted at handle så lad mig (og andre)
høre.

Mvh Lars

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det er ikke helt det samme, men jeg går ud fra at reglerne er de samme -
> ingen garanti på varer købt i andet land ;-(
klip

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 22-02-03 22:49

Hej

Lad jer ikke feje af, hvis der bare er antydning af noget, der kan ligne
international garanti i nogle af de papirer der fulgte med kameraet, så kan
den danske importør nok ikke komme udenom, men det er jo billigst at afvise
!

Skriv til hovedkontoret i Japan.

Ret skal være ret !

--