Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål: Hvilken flach...
Fra : Bong

Dato : 19-02-03 19:03

Jeg har et Canon EOS 600 og vil høre hvilken flash som passer best til den,
samtidig med den ikke skal være alt for dyr...

er der nogle der har et par forslag, håber jeg at høre dem. :)

Niels

Fra : J@N

Dato : 19-02-03 19:06

"Bong" <bong21@swirvemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
den,
> samtidig med den ikke skal være alt for dyr...
>
> er der nogle der har et par forslag, håber jeg at høre dem. :)

Speedlite serien passer bedst, de er bare lidt dyre, til gengæld er de
udført i suveræn kvalitet, prøv evt. at købe brugt.

Jan

Fra : Bong

Dato : 19-02-03 19:26

Okay hvilken model og hvor kan jeg se priser på dem?

Fra : J@N

Dato : 19-02-03 21:07

> Okay hvilken model og hvor kan jeg se priser på dem?

Nu skrev du det skulle være billigt, prøv at finde 420EZ og 540EZ brugt i
Den Blå Avis, de skulle passe til din EOS600.

Jan

Fra : Bong

Dato : 19-02-03 19:26

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-02-03 13:14

On Wed, 19 Feb 2003 19:25:36 +0100, "Bong"
<bong21@swirvemail.com> wrote:

>"Bong" <bong21@swirvemail.com> skrev i en meddelelse

Det er da ingen skam at have protese )
mvh Ebbe

Fra : Lars [8210]

Dato : 20-02-03 08:26

Bong wrote:
> [...]
> til den, samtidig med den ikke skal være alt for dyr...
>
> er der nogle der har et par forslag, håber jeg at høre

Hej Niels

Du kan finde specifikationerne på Speedlite serien her:

http://www.canon-europa.com/cgi-bin/parser.pl?page=subprodty
pe&subprodtype=92

eller kort:

http://shor.ter.dk/697149480

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Pico

Dato : 20-02-03 17:28

Bong wrote:
> Jeg har et Canon EOS 600 og vil høre hvilken flash som passer best
> til den, samtidig med den ikke skal være alt for dyr...
>
> er der nogle der har et par forslag, håber jeg at høre dem. :)

Du kan købe næsten hvilket mærke du vil, bare den passer til EOS serien.
Selv har jeg en Sunpak Power Zoom 4000 AF til mit EOS 300, det virker
perfekt. Der er masser af andre mærker, så søg på nettet. Grunden til at jeg
ikke købte en af Canons flash var prisen. Det eneste jeg kan se forskel på
Canons og Sunpak er at flashovedet ikke kan svinge til siderne så du kan
bruge vægene som reflektor. Jeg overvejede hvor ofte jeg havde brugt den
facilitet med en af de andre flash jeg har og kunne faktisk ikke huske nogen
gange.
Det jeg mener med dette er at du skal være opmærksom på de små forskelle
der er på de forskellige mærker og så overveje med dig selv om det er noget
du kan undvære eller leve med. Læs spefikationerne nøje og vær særlig
opmærksom på det der "ikke står der", alle fortræflighedeerne er altid nævnt.
Pico

Fra : J@N

Dato : 20-02-03 22:56

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Canons og Sunpak er at flashovedet ikke kan svinge til siderne så du kan

Der er også lige kvalitetsforskellen!!
Jeg har både Canon og de ofte meget roste Metz blitz, og efter min mening
virker Canon mere gedigen i udførelsen, derudover det faktum at Canon
blitzen er skræddersyet til netop Canon.

Jan

Fra : Pico

Dato : 21-02-03 17:19

J@N wrote:
> [...]
> mening virker Canon mere gedigen i udførelsen, derudover det faktum
> at Canon blitzen er skræddersyet til netop Canon.

OK, kvalitetsforskellen burde jeg have taget med, så er spørgsmålet hvor
meget man vil betale for den. Jeg må da indrømme at min Contax flash er
lækker og sikkert holder længe, men jeg kan få 2 af de andre for samme
pris (næsten). De forskellige flash til de forskellige kamermærker er også
"skrædersyet" til dem, jeg kan f. eks. ikke bruge min til Nikon osv. Før i
tiden var der en midterkontakt og stelforbindelse så de kunne bruges til
alle mulige mærker, den går ikke mere. Strømstyrke, kontakter osv. skal
passe til kamerhuset, ellers er man ude på tynd is
Pico

Fra : Bong

Dato : 22-02-03 02:34

hvor i landet sælges sunpack flashes