Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Findes der et freeware "photostitch" progr~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-02-03 15:06

Jeg har på mit arbejde brugt et Canon digitalkamera og der fulgte et
program kaldet Canon PhotoStitch med.

Med det kan man sætte billeder sammen der er taget så de overlapper,
således det ser ud som ét stort billede. Programmet gjorde det faktisk
ganske godt, og man skulle gøre meget lidt selv.

Findes der et lignende program, der er gratis (eller shareware/trial),
som jeg kan bruge til billederne jeg tager med mit Kodak DC-5000 (ja ja,
gammel traver, men det virker da ;)

Jeg er ikke interesseret i Photoshop agtige programmer - dem kan jeg godt
finde på nettet, men sådan et lille fikst et som kan sætte flere billeder
sammen til et har jeg ikke lige kunnet støve op.

På forhånd tak
Flemming

Fra : Mikael

Dato : 19-02-03 15:10

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Findes der et lignende program, der er gratis (eller shareware/trial),
> som jeg kan bruge til billederne jeg tager med mit Kodak DC-5000 (ja ja,

Der er vel ikke noget i vejen med at bruge PhotoStitch til det også?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-02-03 15:13

"Mikael" <nospam@nospam> wrote in

> "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message

> Der er vel ikke noget i vejen med at bruge PhotoStitch til det også?

Nej, det har du selvfølgelig ret i, men jeg ville gerne have et
alternativ der måske var gratis så jeg også kunne bruge det i fremtiden
uden at skulle kopiere noget software der egentlig hører til et andet
kamera.

Mvh.
Flemming

Fra : Mikael

Dato : 19-02-03 15:24

> [...]
> alternativ der måske var gratis så jeg også kunne bruge det i fremtiden
> uden at skulle kopiere noget software der egentlig hører til et andet

Prøv at se på http://www.path.unimelb.edu.au/~dersch/, der kan du måske
finde noget.

Fra : Per O.

Dato : 19-02-03 16:39

> Findes der et lignende program, der er gratis (eller shareware/trial),
> som jeg kan bruge til billederne jeg tager med mit Kodak DC-5000 (ja ja,
> gammel traver, men det virker da ;)

Jeg bruger selv Panorama Factory, som er ganske fremragende til at lave
panoramabilleder med. Man kan hente en version på nettet, som kan
registreres. Jeg kan ikke huske hvad der sker, hvis man ikke registrerer. En
crack fil kan dog også findes, hvis man har lyst til det. Hent programmet
her: http://www.panoramafactory.com/

Jeg har lagt nogle billeder på min hjemmeside
(www.familien.madsen.osterbo-net.dk), netop lavet med Panorama factory.

Hilsen,
Per O.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-02-03 12:47

"Per O." <nææ@nææ.dk> wrote in news:b308bb$11v2$1@news.net.uni-c.dk:

> [...]
> registreres. Jeg kan ikke huske hvad der sker, hvis man ikke
> registrerer. En crack fil kan dog ogs† findes, hvis man har lyst til

Tak skal du have, det var lige sådan et program jeg ledte efter.
Deres version 1.6 er iøvrigt freeware - den nyeste er 2.4 og koster
penge. Så jeg tror lige jeg prøver den gratis og ser om den kan opfylde
mit indtil videre beskedne behov, ellers må jeg prøve den nye.

Dine panoramabilleder ser iøvrigt glimrende ud IMO :)

Flemming