Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reperation af kamera.
Fra : Hafez Al-Assad

Dato : 18-02-03 17:04

En der nogle her i gruppen, som har nogen erfaring med en god og billig
kamera reperatør i København....

Jeg har et underligt problem med mit nikon F50. Jeg har taget en række dias
billeder. Halvdelen af billederne er meget mørke. Det virker tilfældigt
hvornår billederne er normale og unormale, men den ene eller den anden
tilstand kommer i en række af 5-10 billeder.

Nogle forslag til hvad det kan være...

Martin

Fra : DH

Dato : 19-02-03 17:49

Er det halvdelen af det enkelte billede, eller halvden af det samlede antal
billeder der er mørke? Hvis det er det enkelte billede der bliver delt op af
en lys og mørk del, kunne det tyde på forkert lukkerhastighed i forhold til
flashen.
-Daniel

Fra : Hafez Al-Assad

Dato : 19-02-03 22:25

Det er overvejende mørkebilleder. De mørke billeder er så mørke, at man ikke
kan se hvad der er fotograferet. JEg kan umiddelbart ikke se nogen
sammenhæng om hvornår billederne er mørke eller normale. Jeg har brugt auto
program på kameraet, hvilket jeg har gjort i årevis.

Martin