Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotobelysning til indendørs portrætter mm.
Fra : Poul

Dato : 16-02-03 22:22

Jeg mangler ideer til hvordan jeg på en effektiv og billig måde kan få
belysning til indendørs portrætter mm.

Jeg havde tænkt mig følgende:
1 baggrund
1 baggrundsbelysning
2-3 lamper derudover.

Det hele skulle gerne være meget mobilt f.eks i kufferter, så det
hurtigt kan pakkes sammen og transporteres til et andet sted. Ikke at
forglemme også rimelig billigt. Forventes fortrinsvis at blive brugt
til sort/hvide portrætter.

Jeg er taknemlig hvis nogle kan komme med gode løsningsforslag.

Jeg har følgende fotoudstyr:

canon eos 1000F
canon zoom lens ef 35-80mm
canon speedlite 430EZ

canon eos 300
sigma 28-300mm
canon speedlite 550EX

På forhånd tak.

Fra : den glade dreng

Dato : 16-02-03 23:25

"Poul" <pimse@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtigt kan pakkes sammen og transporteres til et andet sted. Ikke at
> forglemme også rimelig billigt. Forventes fortrinsvis at blive brugt

Hvis du skal fotograferer i S/H kan du nøjes med de halogenlamper man
kan købe i feks silvan. De koster under 200 stykker. Til baggrunden kan du
måske anskaffe dig et par stativer billigt brugt og til tværstang kan du
bruge
en af der sammenklappelige gardinstænger. SAmt et eller andet hjemmebiks
til at holde dem fast.

Som baggrund kan du så bruge noget af det stof som kaldes nervøsvelour.

Resten er så op til dih

Fra : Tom Dissing

Dato : 17-02-03 00:53

Et par lysstof rør er heller ikke at foragte..
De giver sådan nogle sjove streger I øjnene !
Tom

Fra : Claus Smith aka Pige~

Dato : 17-02-03 05:27

B-lamper kan bruges.

Nervøs velour som baggrund, er billig og nemt at vaske

Claus

Fra : Lars Larsen

Dato : 17-02-03 08:30

Jeg har noget Hensel flashudstyr til salg som er til udskiftning pga nyt
udstyr
der er 2 stk 250 w lamper og 1 stk 500 w lampe, der er ikke stativer eller
andet med det er kun lampehovederne, men de er billige nypris er ca 12000,-
plus moms
Hvis du er interreseret kan du skrive til mig på mail@stj-foto.dk

Fra : den glade dreng

Dato : 17-02-03 12:27

"Lars Larsen" <mail@stj-foto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er 2 stk 250 w lamper og 1 stk 500 w lampe, der er ikke stativer eller
> andet med det er kun lampehovederne, men de er billige nypris er ca
da det skulle være billigt, betyder det så at du sælger alle 3 hoveder for
under 1000 kr??

hilsen

Per