Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket foto-program kan anbefales til pri~
Fra : Lars Kristensen

Dato : 16-02-03 00:35

Hej NG

Hvilket foto-program kan anbefales til privat brug?

Jeg har kun brug for at kunne beskære billederne, samt fjerne røde øjne.
Findes der et godt program som også er simpelt at betjene?

Mvh Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-02-03 04:24

Adobe PhotoShop Elements.
Jasc Paint Shop Pro.

Fra : Finn Jørgensen

Dato : 16-02-03 09:19

Fra : LH Søfren

Dato : 16-02-03 18:29

Prøv evt. at købe Michael Karbo's IDG-hæfte "Billedbehandling - lær det
selv" (kr. 69.-).
Fortræffelig begyndervejledning - han anbefaler (og bygger eksempler op
omkring) programmet "IrfanView" (http://www.irfanview.com/) - programmet er
freeware.
Det kan efter min mening godt dække dit behov.
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : Olesen

Dato : 16-02-03 18:32

"LH Søfren" <fam@soefren.out.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv evt. at købe Michael Karbo's IDG-hæfte "Billedbehandling - lær det
> selv" (kr. 69.-).

Spar pengene og gå efter en udgave af Photopaint fra Corel.
Det kan næsten alt og især det du vil få brug for som hjemme-mand.

Jeg bruger mest mit til brightness/kontrast, resizing, komprimering,
billedbeskæring og et par effekter i ny og næ.

MVH

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-02-03 18:39

Lars Kristensen wrote:

> Hvilket foto-program kan anbefales til privat brug?

Gimp

--
Martin L. Johansen

Fra : Jens Lohmann-Hansen

Dato : 16-02-03 19:03

Nemlig. Men dit svar er nok ikke så sigende for Lars, så tillader mig at
uddybe minimalt.

Citat:

What is the GIMP
The GIMP is the GNU Image Manipulation Program. It is a freely distributed
piece of software suitable for such tasks as photo retouching, image
composition and image authoring. This site contains information about
downloading, installing, using, and enhancing GIMP. This site also serves as
a distribution point for the latest releases, patches, plugins, and scripts.
We also try to provide as much information about the GIMP community and
related projects as possible.

Det er gratis, og kan downloades fra http://www.gimp.org/; det findes også
til Windows, men er vel udviklet på linux.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-02-03 19:23

Jens Lohmann-Hansen wrote:

> Nemlig. Men dit svar er nok ikke så sigende for Lars, så tillader mig at
> uddybe minimalt.

Sorry, men det gik lige lidt stærkt

--
Martin L. Johansen