Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP Photosmart 720
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 15-02-03 21:23

Hej

Jeg overvejer at købe ovenstående kamera, men jeg vil gerne høre om der er
nogle her der bruger det, og evt. om deres erfaringer...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Anet

Dato : 15-02-03 23:21

Hejsa

Jeg har sådan et kamera i den samme model. Jeg er meget glad for mit. Jeg
tager kameraet med alle vegne og fotograferer og har fået mange gode
billeder i kassen. Mine børn bliver udstyret med det f.eks da jeg skulle
prøve ny hest her i sidste uge og så kunne jeg bagefter sidde og kigge på
ved computeren om vi passede sammen. Det er nemt at betjene og jeg vil
næsten kalde det idiotsikkert. Fint nok til mig der bare tager foto i
fritiden. Der er gode farver og nem zoom.

--
Hilsen
Annette

Fra : Hafez Al-Assad

Dato : 17-02-03 18:03

Jeg har et kamera fra HP model 318 og jeg er ikke videre begejstret for det.
Problemet er med lysfølsomheden. Hvis der tages billeder f.eks. udenfor med
meget lys, bliver billederne ofte mørke.....

Martin

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 17-02-03 18:17

Hafez Al-Assad wrote:

> Jeg har et kamera fra HP model 318 og jeg er ikke videre begejstret for
> det. Problemet er med lysfølsomheden. Hvis der tages billeder f.eks.
> udenfor med meget lys, bliver billederne ofte mørke.....

Jeg har haft et kamera magen til.... håber ikke du tager det her personligt,
men damn hvor var det ringe! Ringe LCD, ringe levetid på batt, ringe
flash-styring, ringe størrelse, ringe focus, ringe ringe ringe... uha. Så
er et Medion sq 10 gange bedre og det koster jævnt det samme (en anelse
dyrere men alligevel).

--
Martin L. Johansen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 18-02-03 08:52

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in message news:<xO84a.89684$Hl6.8259008@news010.worldonline.dk>...

> [...]
> flash-styring, ringe størrelse, ringe focus, ringe ringe ringe... uha. Så
> er et Medion sq 10 gange bedre og det koster jævnt det samme (en anelse

Så må vi håbe at Photosmart 720 er en tak bedre, det lyder umiddelbart rimelig...
Hvad skal man ellers vælge i prisklassen ca. 2500 kr...

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 18-02-03 10:45

René Ernst Nielsen wrote:

> Så må vi håbe at Photosmart 720 er en tak bedre, det lyder umiddelbart

Jeg kender det ikke lige, men hvis de laver kameraer som de laver brændere,
så skal jeg ikke nyde noget.

Men hvis du vælger det, så må du meget gerne melde tilbage til gruppen med
dine erfaringer med det.

> rimelig... Hvad skal man ellers vælge i prisklassen ca. 2500 kr...

Uhm.. Hvad er dine krav til det?

--
Martin L. Johansen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 18-02-03 21:13

> Uhm.. Hvad er dine krav til det?

Jeg ville jo helst have et kamera hvor jeg kunne smide mine objektiver
mit Canon Eos kamera på, men da jeg ikke lige har 10000-15000 kr til
et brug D30 eller D60, må jeg jo nøjes med noget mindre...

Jeg ville gerne have et kamera hvor jeg kan lave manuel fokusering, og
så sætte min Speedlite blitz på, men da jeg endnu ikke har haft et
"rigtigt" digital kamera (kun et trust kamera med en elendig opløsning
som blev solgt indenfor en uge). Jeg kan nemt leve med at kameraet
laver automatisk lukketid og automatisk blændevælg, hvis jeg skal lave
nogle specielle billeder med atypiske værdier for tid og blænde vil
jeg alligevel bruge mit SLR kamera...

Jeg har bare et begrænset budget her i første omgang, og jeg syntes at
kameraet ser meget godt ud, rimeligt objektiv (efter hvad jeg kan læse
i diverse anmeldelser), god farvegengivelse, rimelig pris, holdbart
(stål hus)...

Fra : Hafez Al-Assad

Dato : 18-02-03 21:30

Jeg tager din kritik af mit HP318 personligt. Tværtimod vil jeg give dig
ret. Det var egentligt også formålet med mit svar at gøre opmærksom på, at
der kan være nogle kvalitetsmæssige problemer med HP

Martin

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 08:42

Hafez Al-Assad wrote:

> Jeg tager din kritik af mit HP318 personligt. Tværtimod vil jeg give dig
> ret. Det var egentligt også formålet med mit svar at gøre opmærksom på, at
> der kan være nogle kvalitetsmæssige problemer med HP

Hejsa. Det er Hr. René Ernst Nielsen du har citeret, men mig som udtalte mig
om kameraet, bare så der ikke opstår nogen tvivl.

Du behøver skam ikke tage det personligt, da det ikke er ment sådan :)

Men ja, vi er enige om kameraet.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 08:45

René Ernst Nielsen wrote:

> [...]
> kameraet ser meget godt ud, rimeligt objektiv (efter hvad jeg kan læse
> i diverse anmeldelser), god farvegengivelse, rimelig pris, holdbart

Som sagt, så kender jeg ikke kameraet, meeeen... hvis de anmeldelser du har
set er gode, og du evt. ved at prøve kameraet hos den lokale photohandler,
synes om det ja så slå til. Det er faktisk billigt nok.

Men vær lige opmærksom på at HP har lavet en meget uheldig model i 318
(gammel model), bare så du ikke brænder nallerne. Det ville være ærgerligt.

Personligt kan jeg anbefale Canon Digital IXUS V3, men den er desværre en
tand dyrere end det du har kigget på. Men helt klart anbefalelsesværdigt.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.