Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sammenligning af priser på digitalkamera
Fra : Anders Houmark

Dato : 14-02-03 18:45

For "sjov" lavede jeg lige en liste over digital kamera og hvad prisen er
henholdsvis i Danmark, Tyskland og USA. Dollar kursen er nede på 6,9, og
euro kursen er på 7,4 hvilket nedenstående beløb i DKK er udregnet med:
Olympus Camedia C-5050 Zoom
USA $494 = 3409 KR
DE ? 788 = 5831 KR
DK = 6795 KR

Canon PowerShot S45
USA $424 = 2925 KR
DE ? 537 = 3979 KR
DK = 5610 KR

Canon PowerShot G3
USA $529 = 3650 KR
DE ? 760 = 5624 KR
DK = 7128 KR

Canon PowerShot G2
USA $439 = 3029 KR
DE ? 697 = 5024
DK = 5999 KR

Nikon Coolpix 5700
USA $724 = 4995 KR
DE ? 1213 = 8976 KR
DK = 10245 KR

Sony Cybershot DSC-F717
USA $694 = 4788 KR
DE ? 993 = 7348
DK = 8875 KR

Nikon D100 SLR
USA $1349= 9308 KR
DE ? 2279 = 16864 KR
DK = 19995KR

Canon EOS D60 SLR
USA $1724 = 11895 KR
DE ? 2336 = 16546 KR
DK = 19500 KR

Alle DK priser er taget fra http://www.edbpriser.dk/ og alle USA priser er
fra http://www.bizrate.com og alle DE priser er fra
http://www.preissuchmaschine.de

Prisforskellen mellem Danmark og Tyskland ligger rimelig fast på omkring
1000-1500 kroner, og 3000 når vi er oppe i SLR klassen.

Jeg synes sgu det er LIDT vildt så meget man kan spare i USA i forhold til i
Danmark.

Hm kiggede lige på bizrate.com inden jeg sendte beskeden, og så at det hver
gang er et firma som hedder "royalphoto.com" som har laveste pris, og de har
ikke ligefrem fået de bedste anmeldelser af kunderne:
http://www.bizrate.com/ratings_guide/cust_reviews__mid--32342,cat_id--402,pr
od_id--7222681.html :-/.. Nå, men må lige kigge på hvad det andet billigste
firma tager for alle modellerne ovenfor, og så skrive lidt mere til
skemaet.. Men det bliver senere når hjernen har lyst igen

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Allan Pedersen

Dato : 14-02-03 20:03

> [...]
> 1000-1500 kroner, og 3000 når vi er oppe i SLR klassen.
>
> Jeg synes sgu det er LIDT vildt så meget man kan spare i USA i forhold til

Det er rigtigt mange penge at spare, jeg købte et Fuji S602Z i USA for $515,
hvilket var ca. 3800kr. og her hjemme koster det vist ca 7700kr. det
billigste sted. Det er iøvrigt et rigtigt lækkert kamera.

Allan Pedersen

Fra : Lars [8210]

Dato : 14-02-03 20:22

Anders Houmark wrote:
> [...]
skrive lidt
> mere til skemaet.. Men det bliver senere når hjernen har

Hej Anders

Det er det sædvanlige - de danske forhandlere sælger
"agurker for 100 kr. stk." - der vil blive
fotohandler-massedød den dag Euroen bliver indført i DK - og
også Sjællænderene direkte kan sammenligne priserne med
resten ef EU.

Jeg har sparet 1000-vis af kr. ved at handle pr. postordre i
Tyskland, eller hente når jeg var dernede. F.eks. em IBM 1
GB Microdrive - er ½ pris i Tyskland!!!

De forklaringer jeg kan se er enorm høj profit - eller
elendige indkøbere - for de er skisme ikke momsforskellen
der gør det.

http://www.preissuchmaschine.de er ikke den bedste tyske
søgemaskine til foto - du kan sagtens finde billigere hvis
du tager flere prissøgemaskiner - du kan finde en oversigt
her:

http://shor.ter.dk/475158581

( Die Übersicht deutscher Preisvergleichsdienste )

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-02-03 20:51

man skal lige huske at smide noget moms + told på USA prisen

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-02-03 21:46

"René Ernst Nielsen" <cigarer@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> man skal lige huske at smide noget moms + told på USA prisen

Tricket er at enten kende nogen fra USA som skal hertil, eller kende nogen
som skal et smut til USA. De skal bare købe kameraret, pakke det ud af
kassen og tage et par billeder, ligge kameraret i tasken og tage med ind i
kabinen på flyet og opbevare som håndbagege, og lade kabler og manualer
ligge nede i kufferten, så kan man indføre kameraret uden at betale told
osv.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-02-03 21:53

> [...]
> fotohandler-massedød den dag Euroen bliver indført i DK - og
> også Sjællænderene direkte kan sammenligne priserne med

heheh

> Jeg har sparet 1000-vis af kr. ved at handle pr. postordre i
> Tyskland, eller hente når jeg var dernede. F.eks. em IBM 1
> GB Microdrive - er ½ pris i Tyskland!!!

Vildt... det forstår man jo slet ikke.. Og når man endda ikke engang skal
betale told eller dansk moms på varen fra Tyskland er det rigtig godt! :)

Tak.. den prøver jeg lige.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henrik Witting

Dato : 14-02-03 22:38

In article <LS93a.86269$Hl6.7944222@news010.worldonline.dk>,
anders@andersh.dk says...
> [...]
>
> Nikon D100 SLR
> USA $1349= 9308 KR
> DE ? 2279 = 16864 KR
> DK = 19995KR
>
> Canon EOS D60 SLR
> USA $1724 = 11895 KR
> DE ? 2336 = 16546 KR
> DK = 19500 KR
>
> Alle DK priser er taget fra http://www.edbpriser.dk/ og alle USA priser er
> fra http://www.bizrate.com og alle DE priser er fra
> http://www.preissuchmaschine.de
>
> Prisforskellen mellem Danmark og Tyskland ligger rimelig fast på omkring
> 1000-1500 kroner, og 3000 når vi er oppe i SLR klassen.

Hvor stor er prisforskellen så, hvis man tillægger importtold,
transport, moms osv.?

At lave statistik for statistikkens skyld er fint nok (Omend noget
ubrugelig), men det skal vel også gøres på rigtig grundlag???

/Henrik

--
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸><((((º>

HENRIK WITTING
www.WITTING.dk

Fra : max

Dato : 14-02-03 21:14

<CUT>

> [...]
>
> At lave statistik for statistikkens skyld er fint nok (Omend noget
> ubrugelig), men det skal vel også gøres på rigtig grundlag???

Der er ikke told på digital kameraer..... KUN moms.(-:
Fed Ex Priority ca. 500kr på en G2... max

Fra : Lars [8210]

Dato : 15-02-03 09:10

Henrik Witting wrote:
> In article
> [...]

Klip Klip

> At lave statistik for statistikkens skyld er fint nok
(Omend noget
> ubrugelig), men det skal vel også gøres på rigtig
> [...]

Hej Henrik

Anders har da ikke lavet statistik for statistikens skyld -
men bevist - som flere andre - at der er noget GALT med de
priser som danske forretninger forsøger at sælge med.

De pisser på os som forbrugere

Du kan se det seneste eksempel fra F-gruppen - Fona -
Fredgaard - Electric City : F-gruppen blev atget for Fusk
og Svindel med førpriser - og selv om de nu giver køberne
penge tilbage - så kan du få billetten/benzinen betalt til
at køre til tyskland og retur og hente - og 20 rammer god øl
med i prisen ....og stadig have sparet penge....

Hvordan har i det med at Føtes blev afsløret med at have
aftaler om returkommision (100 kr. pr. parkeringsbøde) med
car-park eller var det euro-park. Ja jeg vil sku' ikke
handle med forretniger der bruger car-park/euro-park - og
som til og med forsøger at tage røven på mig mht priser.

Så hvis du er villig til at hjælpe danske fotohandlere med
at køre i Mercedes - så OK med mig.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-02-03 10:50

In article <b2ksln$137$1@sunsite.dk>, Lars [8210] wrote:
> Anders har da ikke lavet statistik for statistikens skyld -
> men bevist - som flere andre - at der er noget GALT med de
> priser som danske forretninger forsøger at sælge med.

Jo, han vælger en USA skodforhandler med grey imports, altså
kameraer uden leverandørgaranti. Og ulempen ved at få det til
DK er at det er svært at få garantireperationer.

Derudover skal man selv købe en DK ledning til strømforsyning.

Derudover betaler euroopa selv for de servicecentre og reklamer
der er her. Hvis Canon ikke reklamerede i Europa, så ville
kendskab, pris, herunder brugtpris, falde. Og Danmark er for
lille et land til en distributør.

> De pisser på os som forbrugere

Det tror jeg ikke. De tjener penge, uden at det er forfærdelig mange.

> [...]
> at køre til tyskland og retur og hente - og 20 rammer god øl
> med i prisen ....og stadig have sparet penge....

Det er ikke disse fup-priser der anvendes noget sted i
prissammenligninger. Og F-group er kendt for dårlig kundeservice
og dårlige priser. Men de fleste forbrugere vil gerne have
deres butikker at gå ind i og se varen inden de køber pr.
postordre.

Fra : Mich@el Christensen

Dato : 14-02-03 22:55

ja det kunne næsten svare sig at en del samledes for at skulle have et
kamera, og en så tog derover og købte hele svineriet, og man så slog sig
sammen om at betale turen derover. så skal der jo heller ikke betales moms
og alt det andet lort

Fra : -ALU-

Dato : 15-02-03 08:32

"Mich@el Christensen" <michaelmc@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammen om at betale turen derover. så skal der jo heller ikke betales moms

Fra MyTravel.dk: Vores bedste pris til New York City: 2,885 DKK

Om det er enkelt ved jeg ikke - men ellers køb større kamera og billetten er
betalt af det du sparer

-A-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-02-03 10:52

In article <3e4d65cc$0$1768$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Mich@el Christensen wrote:
> [...]
> sammen om at betale turen derover. så skal der jo heller ikke betales moms

Jo, så er der tale om import, og ikke bare køb af en enkelt vare til
eget brug.

Kan ikke huske om der stadig er en beløbsmæssig grænse for indførsel.

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-02-03 11:16

meddelelse news:slrnb4s3db.dr.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
Christensen wrote:

> Jo, så er der tale om import, og ikke bare køb af en enkelt vare til
> eget brug.
>
> Kan ikke huske om der stadig er en beløbsmæssig grænse for indførsel.

ca. 3000 kroner.
Tror nu ikke de siger noget til et kamera, det kan jo vel ligeså godt være
købt i Danmark osv.
Har man flere med, kan de jo nok godt se at der er noget galt.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-02-03 13:47

In article <Kno3a.87831$Hl6.8022307@news010.worldonline.dk>, Anders Houmark wrote:

> [...]
> købt i Danmark osv.
> Har man flere med, kan de jo nok godt se at der er noget galt.

Opfordringen var til at flere skulle spare sammen til billet
til en person der skulle smugle en kuffertfuld.

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 16-02-03 19:03

> [...]
> henholdsvis i Danmark, Tyskland og USA. Dollar kursen er nede på 6,9, og
> euro kursen er på 7,4 hvilket nedenstående beløb i DKK er udregnet med:
Jeg har også været på udkig efter tilbehør til mit Olympus C-5050Zoom,
og blev forbløffet over måske endnu værre prisforskelle mellem D & DK.

Olympus FL-40 Blitz
Euro 389 = kr 2894
DK = kr 3779

Olympus MCON-40 (Makro-konverter)
Euro 99 = kr 736
DK = kr 1329

Olympus TCON-14 (Tele-konverter)
Euro 99 = kr 736
DK = kr 2979 !!!!! (mere end 4x så meget)

Olympus WCON-08 (Vidvinkel-konverter)
Euro 159 = kr 1183
DK = kr 2339 osv.

Her har jeg hentet prissammenligningerne:
http://www.digital4u.dk/
http://www.diekamera.com/

Jeg har for længst gjort 4u (hvor jeg købte digitalkameraet til en fornuftig pris)
opmærksom på misforholdet, men intet er sket.
Det skal dog gøres opmærksom på, at firmaet ikke sender post ud af
Tyskland, så man må selv møde op i Hamburg, hvor de også sælger
fra forretning.

Men var der ikke en her i gruppen der for et stykke tid siden omtalte dette firma
og som måske kunne skabe en kontakt her i landet?
Kunne du ikke lige give dig til kende igen?

Mvh
Bjarne

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-02-03 22:33

"Bjarne Hansen" <bjarne.inger@SLETTESpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Olympus TCON-14 (Tele-konverter)
> Euro 99 = kr 736
> DK = kr 2979 !!!!! (mere end 4x så meget)

Det er jo helt vildt.. For pokker da!

Generelt kan det siges at man altid sparer mindst 20%, og tit op til 40-50%
bare på at købe i Tyskland.

> Det skal dog gøres opmærksom på, at firmaet ikke sender post ud af
> Tyskland, så man må selv møde op i Hamburg, hvor de også sælger
> fra forretning.

Det er der så andre firmaer som gør.. Og ellers kunne man jo bare lave en
udflugt ud af det, og få set lidt af tyskland.. Det er ikke så galt hvad det
koster at campere i en weekend

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk