Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C 4000
Fra : Pernille

Dato : 13-02-03 09:04

Overvejer at investere i denne model, men er i tvivl om, det i virkeligheden
er "overkill" i forhold til, hvad jeg skal bruge det til. Som I kan se af
nedenstående er jeg ingen kamera-haj, så gode råd er velkomne.

Grunde til at købe det: Er testet som nr. 2 i Tænk+Test og har i det hele
taget vundet en hel del tests (har bl.a. set en tysk test). Man får
tilsyneladende meget for pengene bla. en opløsning på 4.1 megapixel.

Mit behov idag: Tager familie- og feriefotos (tager mange fotos af min søn).
Arbejder professionelt med Photoshop og vil gerne kunne bruge fotos til
kreativ efterbearbejdning, mest for sjov. Vil gerne printe fotos ud i A4
format (men efter at have beskåret billedet).
Skal ud at rejse sidst på året og vil have kameraet med.

Ønsker: Brugervenligt, skarp kvalitet, god lagerplads (men regner med at
købe ekstra), handy. Video - sjovt, men ikke et krav. (Olympus C 4000 har
ingen lyd)

Går udfra at det kan svare sig at købe "mere" end man har brug for nu og
her, så man kan vente lidt med investere i nyt?

Dét kamera jeg har idag er r.. og nøgler, så jeg har en forventning om at
jeg vil bruge et digitalt kamera meget mere. Især fordi jeg kan få
billederne direkte i pc'eren udenom en skanner

På forhånd tak,
Pernille

Fra : emj

Dato : 13-02-03 10:27

On Thu, 13 Feb 2003 09:03:54 +0100, "Pernille" <pbm@dadl.dk> wrote:

>Overvejer at investere i denne model, men er i tvivl om, det i virkeligheden
>er "overkill" i forhold til, hvad jeg skal bruge det til.

Overkill er det da ikke, men hvorfor ikke se på det nyeste
OlympusC50Zoom

>Mit behov idag: Tager familie- og feriefotos

OlympusC50Zoom er meget "lommevenligt" pga det skydelåg, som beskytter
linsen.
Hilsen emj

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 13-02-03 13:48

> [...]

>er "overkill" i forhold til, hvad jeg skal bruge det til. Som I kan se af
>nedenstående er jeg ingen kamera-haj, så gode råd er velkomne.

Har lige købt et Olympus C4000Zoom OG DET ER BARE SUPER
"overkill" kan det blive det ))))

Hilsen Bjarne

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-02-03 16:53

"Bjarne Kristensen" <bjarne@thjalfe.dk> skrev i en meddelelse

> Har lige købt et Olympus C4000Zoom OG DET ER BARE SUPER
> "overkill" kan det blive det ))))

Hej Bjarne.. Har du ikke en hjemmeside hvor du kan udstille lidt billeder?
Jeg er interesseret i nat billeder (udendørs) og jeg vil også gerne høre om
hvordan autofokusen er? Har den problemer med at fokusere når det er mørkt?

På forhånd mange tak

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 13-02-03 19:07

On Thu, 13 Feb 2003 16:53:16 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.dk> wrote:

> [...]
>hvordan autofokusen er? Har den problemer med at fokusere når det er mørkt?

Hej

Jeg har kun haft kameraet i få dage, men indtil nu er jeg rigtig godt
tilfreds med autofokusen, jeg har ikke prøvet natfoto, men jeg sybtes
det er et rigtig godt køb.

Hilsen Bjarne

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-02-03 20:00

> Hej
>
> Jeg har kun haft kameraet i få dage, men indtil nu er jeg rigtig godt
> tilfreds med autofokusen, jeg har ikke prøvet natfoto, men jeg sybtes
> det er et rigtig godt køb.

Ok, tak skal du have.
Overvejer selv sådan et kamera, men synes det er ærgeligt der ikke er lyd på
videoerne det optager.. Når nu alligevel featuren er til rådighed kunne det
ligeså godt være med lyd jo :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : emj

Dato : 13-02-03 21:09

On Thu, 13 Feb 2003 19:59:53 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.dk> wrote:

>Overvejer selv sådan et kamera, men synes det er ærgeligt der ikke er lyd på
>videoerne det optager.

15 sek lyd er næsten altid for lidt alligevel.
Hilsen emj