Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotografiapparater spejlrefl mekaniske
Fra : Hanno

Dato : 13-02-03 02:15

jeg har to stk der har svigtet på det sidste, begge gange fremtræksarmen:
1 PETRI som blot er gået i 'baglås' i fremført stilling og ikke rokker sig,
og en gammel elsket ZENITH hvor fremtræk ikke spænder lukkeren
(mistanke her: voldelig fjernelse af fastklemt flim af u-rutineret
foto-lærling i

butik)
skal jeg afskrive begge, el. hvem har en god ide ??
hanno@mail.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-02-03 08:15

"Hanno" skrev
> [...]
sig,
> og en gammel elsket ZENITH hvor fremtræk ikke spænder lukkeren

Det ville jeg kalde et udpræget "gør-det-selv" projekt.
Begge kameraer er fra 70'erne og det kan næppe
betale sig at sende dem til reparation.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Joac

Dato : 14-02-03 17:44

"Hanno" <hanno@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og en gammel elsket ZENITH hvor fremtræk ikke spænder lukkeren
> (mistanke her: voldelig fjernelse af fastklemt flim af u-rutineret

Hvis filmen er taget voldsomt ud af dit Zenit, kan det måske være, at
tilbagespolingen stadig er frigjort. I så fald vil dit fremtræk ikke virke.
Prøv at trykke på spærringen nogle gange.

Glem alt om rep., hvis du ikke selv kan klare det. Du kan få et ubrugt Zenit
på Ebay for under 500,- incl porto (det fik jeg).

NB: Jeg anvender selv Zenit

mvh
Joachim