Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Strømforsyning til Olympus C-1400XL - hvor~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-02-03 19:47

Jeg skal bruge en strømforsyning til et Olympus C-1400XL digital kamera,
men i manualen står der intet om hvormeget den skal være på ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Børge Larsen

Dato : 12-02-03 22:23

Den originale er på 6,5 V DC/2A

Børge

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-02-03 22:40

Børge Larsen <bl-dk@post.tele.dk> wrote:

> Den originale er på 6,5 V DC/2A

Er det helt hen i vejret at tro at man kan få sådan en hos Brinck eller
i Bilka ? Ofte kan man jo få sådan en hvor man selv kan vælge volt.

Hvad er + og - på stikket i kameraet ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-02-03 13:28

"[2900] Jesper Haaber Gylling" skrev
> Er det helt hen i vejret at tro at man kan få sådan en hos Brinck eller
> i Bilka ? Ofte kan man jo få sådan en hvor man selv kan vælge volt.

Vær lige opmærksom på at hvis du rister kameraet ved
at plotte en uoriginal adapter i, fraskriver du dig samtidig garantien.
Værkstedet vil "helt sikkert" gerne se adapteren, hvis den
er årsag til sammenbrud.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-02-03 14:33

Peter Schrøder <nospample@se> wrote:

> [...]
> at plotte en uoriginal adapter i, fraskriver du dig samtidig garantien.
> Værkstedet vil "helt sikkert" gerne se adapteren, hvis den

Det er jeg med på, men garantien er jo udløbet for år siden.

Hvorfor skulle en adapter der leverer den rette mængde strøm riste
kameraet ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-02-03 15:39

"[2900] Jesper Haaber Gylling" skrev
> Det er jeg med på, men garantien er jo udløbet for år siden.

Ja, så burde det vel ingen problemr gi'

> Hvorfor skulle en adapter der leverer den rette mængde strøm riste
> kameraet ?

Det gør den vel heller ikke nødvendigvis. Visse af de originale
adaptere har indbygget overspændingsbeskyttelse. Det
har de helt billige "aldrig".
Det er slet ikke sikkert at kameraet tager skade af lidt
overspænding. Det er heller ikke sikkert at du nogen sinde får
overspænding i dine stikkontakter.
Antagelig vil du aldrig mærke forskel.

Fra : emj

Dato : 13-02-03 14:00

On Wed, 12 Feb 2003 19:47:29 +0100, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>Jeg skal bruge en strømforsyning til et Olympus C-1400XL digital kamera,
>men i manualen står der intet om hvormeget den skal være på ?

På min Olympus-adapter står der at læse følgende
OUT:6,5 V /2A
Hilsen emj