Foto
IBM760 5420
Teil 3020
nyt design og nye billeder!
Fra : johan

Dato : 12-02-03 17:51

Jeg smækket nyt design på fotohjemmesiden og lidt nye billeder - ville bare
lige høre hvad I synes

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om high tower billederne (dem på højkant) er
for små...? Måske en anelse, men det bliver bare så grimt
hvis"previous/next" knapperne flyver rundt - men hvad synes I?

http://johanjessen.itinfo.dk

-johan

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 12-02-03 22:40

"johan" <joeyj0007@hotmailFJERN.com> wrote in message
> [...]
> for små...? Måske en anelse, men det bliver bare så grimt
> hvis"previous/next" knapperne flyver rundt - men hvad synes I?

Det ville være rart, hvis man kunne klikke på de flotte billeder, og se dem
i større størrelse.

De fylder ikke meget i en skærmopløsning på 1280x1024.

/Mogens

Fra : Johan

Dato : 13-02-03 18:21

"Mogens Beltoft" <mogens.beltoft.remove@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Det ville være rart, hvis man kunne klikke på de flotte billeder, og se
dem
> i større størrelse.
>
> De fylder ikke meget i en skærmopløsning på 1280x1024.

Ja, jeg overvejede det også, da jeg sad og lavede siderne. Men jeg gjorde
det kke pga. to ting; det ville tage extra tid (havde ikke så meget i
forvejen + jeg havde ikke scannet nogle af dem i høj nok opløsning, så
det ville være grimt hvis jeg blot forstørrede. Men det kan være det kommer
med næste gang jeg opdaterer ;-D

- johan

Fra : Klaus Madsen

Dato : 12-02-03 22:43

> [...]
> for små...? Måske en anelse, men det bliver bare så grimt
> hvis"previous/next" knapperne flyver rundt - men hvad synes I?

Hej Johan

Flot, elegant og overskuelig hjemmeside.
Fedt fedt logo du har i toppen af siden.
Og så selvfølgelig billederne, de er også meget flotte.
Med hensyn til størrelsen ad dine højkant format billeder,
ja så ville jeg da gerne se dem lidt større, men jeg sidder også
med en 21 tommer skærm.
Jeg ved godt at det vil gå lidt ud over dit design af hjemmesiden,
men problemet med at "previous/next" knapperne flyver rundt kan
du jo klare ved at placere dem oven over billederne.

Mvh. Klaus

Fra : Johan

Dato : 13-02-03 18:35

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> wrote in message
> [...]
> men problemet med at "previous/next" knapperne flyver rundt kan
> du jo klare ved at placere dem oven over billederne.

Tak for roserne. Ja, det er lidt svært at ramme en bred målgruppe mht.
skærmstørrelse (14 - 21"). Mange af mine venner bruger bærbar og har derfor
kun 14" at gøre godt med og jeg selv bruger mest 17" og du bruger fx 21".
Jeg vil lige gå i tænkebox for at finde ud af hvad der virker bedst. Enten
at man kan forstørre billederne ved at klikke på dem eller måske at man via
en introside kan vælge skærm-format, så man får den optimale opløsning til
éns skærm.
Knapperne synes jeg sidder bedst hvor de gør, men kunne evt. også komme over
på ventre side i menuen.

- johan

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-02-03 23:37

"johan" <joeyj0007@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
> Jeg smækket nyt design på fotohjemmesiden og lidt nye billeder - ville
bare
> lige høre hvad I synes

Designet er rigtig godt!

> [...]
> for små...? Måske en anelse, men det bliver bare så grimt
> hvis"previous/next" knapperne flyver rundt - men hvad synes I?

Jeg har kun kigget kort på "faces" delen, og hvis det er dem du mener, så
kan du jo flytte "previuos/next" knapperne over under de andre menupunkter,
så bliver de ikke væk for folk som kører deres skærm i meget lav opløsning?

> http://johanjessen.itinfo.dk

Det ser rigtig godt ud.. Og så har du fået fotograferet nogen kendte?
http://johanjessen.itinfo.dk/Faces/page1.html
Er det ikke hende blondinden som er skuespiller? Tror vist hun er med i
"Midsommer", men er ikke helt sikker..Jeg kan forresten ikke lide billedet
da lyset falder dumt på ansigtet.. men det er småting :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Johan

Dato : 13-02-03 18:49

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message
> [...]
> "Midsommer", men er ikke helt sikker..Jeg kan forresten ikke lide billedet
> da lyset falder dumt på ansigtet.. men det er småting :)

Knapperne "previous/next" passer harmonisk og logisk bedst lige under
billedet synes jeg, men jeg vil lige prøve at flytte lidt rundt på dem for
at finde alternativer, for det kunne lidt fedt hvis jeg kunne få HT
billederne større.

Jo, det er Laura fra midsommer Hun er en af mine gode venninder og vi
har gået i klasse sammen de sidste 3 år. Ang. lyset, så er lyset ikke
optimalt, indrømmet (det er faktisk taget det samme sted og tid som billedet
inden - http://johanjessen.itinfo.dk/Faces/index.html ) Men jeg synes det
har nogle andre værdier, som fx Julies (pigen bagved laura) ansigt der er
rigtig fedt.
Det er også laura her: http://johanjessen.itinfo.dk/Faces/page5.html . Hun
er ikke særlig vild med dette billede selv , fordi jeg tog det efter vi
havde ventet på bussen på vej hjem fra skiferien i 8 stiiive timer. Men hun
har da nogle fantastiske øje på det billede, ing'? Og de er ikke
efterrenderet!

- johan

Fra : max

Dato : 13-02-03 00:35

> [...]
> for små...? Måske en anelse, men det bliver bare så grimt
> hvis"previous/next" knapperne flyver rundt - men hvad synes I?

Det er meget flot, men er det ikke et ret stort
arbejde at lave det i GoLive.? Eller hvad har
du brugt til at optimere og generere siderne..?
Flot layout.... max

Fra : Johan

Dato : 13-02-03 18:57

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
> Det er meget flot, men er det ikke et ret stort
> arbejde at lave det i GoLive.? Eller hvad har
> du brugt til at optimere og generere siderne..?
> Flot layout.... max

Lang tid... tjaa, reelt tog det vel 6-8 timer + et par timer fordi jeg
lavede en super pres fejl! Jeg lavede hele sitet fra scratch på 1½ dag -
incl. billedoptimering, tekstredigering, uploading og test. Og det skal lige
siges, at jeg OVERHOVEDET ikke er haj på nogen måde! Jeg har selvfølglig
lavet et par sites før og kender GoLive og Photoshop, men jeg prøver først
og fremmest at lave det så simpelt som muligt, både så jeg ikke skal slås
med det i alt for lang tid og så flest mulige kan se det! GoLive kan godt
være lidt tung at danse med, men tilgengæld kan man nusse med detaljer ;-D

- johan

Fra : max

Dato : 13-02-03 22:17

> [...]
> være lidt tung at danse med, men tilgengæld kan man nusse med detaljer ;-D

Ja tung at danse med, men det blir først rigtigt tungt når du
skal opdatere dit site med 1000 nye billeder, der er det et
lille program som feks. BreezeBrowser kan være en STOR
hjælp, jeg vil tro det kan klares på 1/2 time når først du har
defineret dine templates.. Måske noget du kan bruge til noget.
max

Fra : Johan

Dato : 14-02-03 19:10

Ja, jeg har faktisk prøvet det før, men opgav det da det ikke ville som jeg
gerne ville Men måske kan du hjælpe mig - jeg har lige nuppet en ny
version (freeware versionen) v2.23. Jeg har ikke kigget så meget på det, men
hvis jeg fx skal sætte x antal billeder fra en mappe ind under en ny menu på
sitet og siderne IKKE er lavet, evt. kun den første - kan BB så lave dem for
mig du fra skabelonen (dvs. den første) eller kan den kun sætte dem ind i en
simpel predefineret side (som fx. photoshop kan) ?

- johan

Fra : max

Dato : 14-02-03 20:45

> [...]

en
> simpel predefineret side (som fx. photoshop kan) ?

Ja det lyder lidt kringlet, men hvis jeg forstår dig rigtigt...

Du har sådan set allerede det meste af skabelonen i din
oprindelige side, hvis du tilfører en ny kategori, skal alle
sider på sitet modifiseres - du bruger jo ikke frames -

I BB kan du bruge en af dine html sider som layout og
skabelon til automatisk generering af nye sider, du definerer
de forskellige link til de forskellige menu punkter (html set),
du ved i hvilken mappe de ligger, eller hvor de skal ligge.
Så hver menu punkt skal ha sin egen version af den samme
skabelon (din originale html side)..

Men puha det er svært at formulere sådan lige, der er
en ret ok hjælp i programmet.men pointen er at det er
et meget fleksibelt program, om end lidt kringlet ved
første øjekast.. Det er bestemt værd at bruge nogle timer
på at lære det at kende, den tid er hurtigt hentet ind igen..

Et hurtigt kig på BB's site måske lidt hjælp at hente her:
http://www.breezesys.com/BreezeBrowser/galleries.htm
http://davidbostock.com/articles/about/about.htm
programmet er billigt nok hvis du syns du kan bruge det.

max