Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
opgradering af dimage 7
Fra : knu@worldonline.dk

Dato : 11-02-03 22:51

Nogle der har fået det, det skulle gøre autofokus ca. 50% hurtigere + div

Hvad er prisen på en opgradering og er det pengene værd.

Mvh
Mikael

Fra : Asle Bjerva

Dato : 12-02-03 21:08

<knu@worldonline.dk> skrev i melding
> Nogle der har fået det, det skulle gøre autofokus ca. 50% hurtigere + div
>
> Hvad er prisen på en opgradering og er det pengene værd.
>
> Mvh
> Mikael

Det er meget vel anvendte penger !
Jeg kjøpt oppgraderingskitet og la den lille filen inn i kamerat. Det var
utført på et par minutter.
Kameraet er nesten ikke til å kjenne igjen. Og prisen på NOK 500 er det
intet å si på.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Følgende er hentet fra oppgraderingsmanualen: * Nye finesser

Autofokus ydeevne
Autofokussystemets hastighed og følsomhed er forøget cirka 1,5x, afhængig af
motivet og den benyttede brændvidde.
Kontinuerlig AF med movie-optagelse er forbedret.

Mulighet for direkte manuell fokusering uten å trykke på manuell knappen

Billedkvalitet
Billedkvaliteten ved afspilning er forbedret.

Nye displays i søker:
Standard, kun fokusfelt, Real-time histogram, gitter, scala, kun bilde

Real-time histogram*
Quick View Forstørret afspilning og skift mellem histogram displays
(venstre-/højre-tasten) er tilføjet i Quick View.
Filstørrelse og kortkapacitet
Størrelse af billedfil og CompactFlash-korts kapacitet er ændret. (mer
konservativ beregning av antall bilder igjen på kort)

Manuel eksponering
Monitorbilledet kan forstærkes, så det er nemmere at bedømme billedet i
svagt lys.

Optagemetoder
Optagemetoden forbliver valgt, selv om kameraet slukkes og tændes (bortset
fra selvudløser- og interval-optagelse).

Kontinuerlig optagelse
Den maksimale billedfrekvens er forøget. Det maksimale antal billeder, som
kan tages i serie, er ændret.

Eksponeringbracketing
Eksponeringsændringen kan justeres i trin på 1/2 eller 1 stop i menuen for
optagelse (Basic).

Interval timelapse movies*
En movie-fil kan skabes, når kameraet er indstillet til intervaloptagelse.
Movie-filen afspilles med fire billeder pr. sekund.

UHS kontinuerlig optagelse*
En serie 1280 X 960 billeder kan optages med cirka 5 billeder pr. sekund.

UHS kontinuerlig movieoptagelse*
En "filmsekvens" kan skabes af billeder, som er taget med UHS kontinuerlig
optagelse. Movie-filen afspilles med fem
billeder pr. sekund.

Manuel fokusering
Fokuseringspositionen bibeholdes, selv om den automatiske afbryder slukker
kameraet, hvis ikke zoompositionen ændres.

Kamerafølsomhed
Støjreduktion ved langtidseksponering (bulb).

Bulb (langtidseksponering)
Søgeren og LCD monitoren vil være uden billede i et tidsrum, der svarer til
eksponeringstiden, mens billedstøjen reduceres.

Flashmåling
Manuel flashkontrol med den indbyggede flash er tilføjet.

Flashkompensering
Indstilles med den digitale effektkontrol i stedet for i menuen for
optagelse.

Elektronisk tastatur
Karakterer med europæisk accenttegn er tilføjet.

Omgående afspilning
Ved tryk på knappen til display-information under omgående afspilning
skjules den øverste og nederste informationsbjælke
i displayet; ved et nyt tryk på knappen vises bjælkerne igen.
Udløserknappens funktion under enkeltbilledoptagelse
Efter du har trykket udløserknappen helt ned til optagelse, forbliver
fokusering og eksponering låst, hvis du letter trykket på
udløserknappen til halvt nedrykket tilstand. Næste billede kan nu tages med
de samme indstillinger.

Histogram display
Kontrolknappens venstre-/højre-tast kan benyttes til at skifte histogram
displayet.

Forstørret afspilning
Billederne kan forstørres i trin på 0,4x. Billederne forstørres med
kontrolknappens oned-tast.
Kompatibilitet med et ikkeopgraderet kamera Billeder, som er taget med den
opgraderede model, kan ikke
afspilles med et ikke-opgraderet DiMAGE 7. Man får også med den nye DiMage
viewer programmet.
Movieoptagelse Den omtrentlige totale optagetid med et 16 MB
CompactFlash-kort er 73 sekunder. Kapaciteten for andre
kortstørrelser er ligeledes ændret.