Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Digital indsats til SLR kamera
Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-02-03 21:14

Hejsa
Jeg mener at kunne huske at en eller anden producent havde fremstillet en
indsats til 35 mm SLR kameraer sådan at de kunne tage digitale billeder.

Drømmer jeg eller hvad?

- Frank

Fra : Asle Bjerva

Dato : 11-02-03 22:01

"Frank Leegaard" <frank.leegaard@mail.dk> skrev i melding
> [...]
> indsats til 35 mm SLR kameraer sådan at de kunne tage digitale billeder.

Det faller nok inn under kategorien 'dreamware'.
Selv om det stadig finnes informasjoner om det på nettet, finnes det ingen
som har sett produktet.
http://www.siliconfilm.com/
Men bemerk opplysningen nederst på siden:
" The SiliconFilm EFS is not yet available. ". Slik har det vært hele
tiden.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Børge Larsen

Dato : 11-02-03 22:04

Det er helt korrekt, der var 2 navne på det samme produkt, som jeg ikke lige
husker. Men firmaet krakkede da de lige havde startet markedsføringen for et
par enkelte udgaver. Disse var dedikeret til bestemte kameraer, jeg tror det
var enkelte modeller Nikon og Canon.
Så glem denne ide´, du kan købe billigere og bedre digital kamera, og derfor
døde omtalte løsning sikkert.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 11-02-03 22:33

Et digitalt SLR koster omkring 20.000 kr, hvis det er billigt i forhold til
det andet, så forstår jeg godt at det krakkede.

--
Mvh.
Henrik (som ønsker sig et digitalt SLR)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 11-02-03 23:02

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Det er helt korrekt, der var 2 navne på det samme produkt, som jeg ikke lige
>husker.

Det imagek, der blev til SiliconFilm.

> Men firmaet krakkede da de lige havde startet markedsføringen for et
>par enkelte udgaver.

Firmaet eksisterer da endnu under et nyt navn - og de lover stadig!
Ingen har indtil videre set så meget som en prototype.

Og for tredie år i træk var de med på Wired's liste over vapourware:
http://www.wired.com/news/print/0,1294,57023,00.html

Jeg tvivler ikke på, at det teknisk kan lade sig gøre at lave et
sådant system, men jeg tvivler på at det kan betale sig for ret mange
at købe det. Det er jo ikke kamerahuset i sig selv, der er det dyre i
et digitalkamera.

Fra : Jeppesen

Dato : 14-02-03 16:59

"Jens Tønnesen" <01-2003nospam@pressefoto.dk> skrev i en meddelelse
> Firmaet eksisterer da endnu under et nyt navn - og de lover stadig!
> Ingen har indtil videre set så meget som en prototype.

Ikke helt korrekt - det var faktisk med på en messe i Tyskland i 2002 - og
så vidt jeg husker havde FotoMagazin lavet en mindre test - ikke specielt
flatterende iøvrigt. Jeg skal prøve at lokalisere artiklen og vende
tilbage - for idéen er jo egentlig ret god - til mellemformat har man jo i
lang tid kunne købe digitale bagstykker, så det burde kunne lade sig gøre.

Mvh Kim

Fra : Lars-Peder Nyrup Bøg~

Dato : 11-02-03 22:04

Det er ganske rigtigt, men det blev aldrig til andet end en prototype...
Firmaet har været på banen et par gange, men hver gang er det kun blevet til
en tom luftkastel, så vidt jeg ved. - Desværre...
Mvh,
Lars-Peder

Frank Leegaard <frank.leegaard@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e495986$0$13161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...