Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
problemer med canon zoombrowser
Fra : @m

Dato : 11-02-03 16:07

Jeg er kommet til at slukke pc'en før jeg fik lukket zoombrowseren korrekt.
Når jeg så åbner min zoombrowser igen er alle billederne væk og den siger at
der er en database åben, men jeg kan ikke finde nogen database som er åben,
så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre.
Kan jeg installere zoombrowseren igen oven på den gl. uden at alle mine
fotos forsvinder ?

mvh

@m

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-02-03 16:17

"@m" <markers@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg installere zoombrowseren igen oven på den gl. uden at alle mine
> fotos forsvinder ?

Det klassiske sprgs.: Har du en backup :), hvis ikke find dine billeder med
stifinder,"denne computer" og læg dem på en rom,disketter. eller bare et
HELT andet bibliotek. Prøv så at geninstal. zoombrow.

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 11-02-03 18:12

Prøv evt. at Restore databasen. Tror det hjælper. Gøres under menuen filer i
zoombrowseren

Thorkild

Fra : Poul Krogh

Dato : 11-02-03 18:23

Hej. Tjaa det er jo et velkendt prob (ihvertf. for mig). Zoombrowser har en
database med alle gemte thumbnails i (ikke så smart som man umiddelbart
skulle tro) De heder .zdb, .dat, .idx og .zst. Disse filer indeholder din
database med thumbs. Hvis der sker noget med disse, reporterer ZB fejl. Slet
disse filer (kan ikke rigtig huske hvor de er, mener det er i dokumenter) og
bed ZB om at oprette en ny database (File --> Database ---> new) og tilføj
så de foldere du havde i den gamle. Dette tager et stykke tid hvis du har
mange billeder.
Nu er der oprettet en ny DB, og alt skulle være vel.

Vær opmærksom på at hvis du sletter billeder udenfor ZB, opdager den det
ikke før du peger på dette billede i ZB. Derfor slet/flyt kopier altid inde
i ZB, ellers skal databasen opdateres igen (F5) og dette tager laaaang tid,
som når man opretter en ny DB. Og den spørger HVER gang om referencen til
den flyttede fil skal fjernes fra databasen. Godt program, men ()%¤#"¤/%#"!¤
træls når den database er out-of-date

Håber det lykkes for dig

Poul Krogh

Fra : @m

Dato : 12-02-03 16:19

Tak for hjælp

jeg kan ikke restore, da "knappen" ikke er "synlig"
Jeg må nok prøve at finde billederne via stifinder og så brænde dem på cd
dog ville jeg helst have min ZB til at virke ! øv

mvh

@m

Fra : Per O.

Dato : 12-02-03 19:19

> Tak for hjælp
>
> jeg kan ikke restore, da "knappen" ikke er "synlig"
> Jeg må nok prøve at finde billederne via stifinder og så brænde dem på cd
> dog ville jeg helst have min ZB til at virke ! øv

jamen så prøv den metode Poul Krogh har beskrevet. Filerne ligger i dit
bibliotek med dokumenter. Jeg har gjort det mange gange, og det virker helt
fint. Hvis du bare skal se billederne, så brug et andet program i stedet
f.eks. AcdSee, som kan næsten alt hvad ZoomBrowser kan plus meget mere.
Findes i en prøveversion her:
http://www.acdsystems.com/English/Products/ACDSee/ACDSee-Download.htm

Hilsen,
Per O.

Fra : Bent Mouritzen

Dato : 12-02-03 20:12

> [...]
> så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre.
> Kan jeg installere zoombrowseren igen oven på den gl. uden at alle mine

Hej.
Jeg bruger også Zoom Browser, så skete der det at der kom en helt ny version
af Zomm Browseren, så den down loadede jeg og installerede oven i den gamle
version, det gik fint nok bortset fra at alle de billeder jeg havde liggende
kunne jeg ikke finde i den nye version ! De lå dog andet steds på Hd.
Sat... tænkte jeg, jeg afinstallerede den ny version og geninstallerede den
gamle og der var alle mine billeder sgu på plads igen uden at nogen var
blevet
slettet af den omgang.

Mvh Bent M

Fra : @m

Dato : 12-02-03 21:24

Hej igen

Jeg har downloadet den nyeste version af ZB (version 4.2) hos cannon, den
nuværende var 3,2
Det har løst mine problemer og alle mine billeder er tilbage i en helt ny
forklædning

Tak for hjælpen

venligst
@m

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-02-03 11:44

On Wed, 12 Feb 2003 21:23:48 +0100, "@m" <markers@sol.dk> wrote:

> [...]
>nuværende var 3,2
>Det har løst mine problemer og alle mine billeder er tilbage i en helt ny

Undskyld, men hvor fandt du den, jeg var inde på hjemme siden,
men kunne ikke finde noget, kun drivere
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-02-03 17:14