Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner hjælp !
Fra : Per Pedersen

Dato : 10-02-03 23:03

Hej !
Skal hjælpe en ven med en ældre scanner en Microtek phantom 4800. som skal
køre på win 98

Er der nogen der ved om den kan køre direkte på printer porten eller skal
jeg have fat i et nyt Kort ? der står noget om ASPI SCSI CARDS er det noget
jeg skal bruge eller kan den køre printer porten ?

Mvh. Per

Fra : Per M

Dato : 10-02-03 23:40

Hej Per
Jeg har faktisk haft den samme model, men desværre blev den stjålet ved et
indbrud i mit hjem sidste år. Hvad tyven ikke fik med, var der scsi-kort,
som fulgte med scanneren, da jeg købte den.
Du kan købe kortet af mig for 100 kr. Det skal blot sættes i et ledigt
PCI-slot og scanneren tilsluttes til kortet, og når du genstarter, vil Win
98 meddele dig, at den har fundet ny hardware og installere drivere til
kortet. Iøvrigt er det faktisk en ret god scanner, selv om det er en ældre
model. Hvis du mangler software til scanneren, skal du søge efter Scanwizard
til en Microtek E3 (stort set samme scanner som Phantom 4800, bare med andet
navn). Jeg kan også sende softwaren med kortet, jeg tror jeg har den endnu
et eller andet sted.
Hvis du (eller det er jo faktisk din ven) er interesseret i kortet, kan
du/I/han maile til mig på ondeaage@galnet.dk

Hilsen
Per M

Fra : Tommy Harbo

Dato : 11-02-03 16:38

Du skal have et SCSI-kort i din maskine.

Husk at du også lige skal have det rigige kabel, der passer både i scanneren
og i dit scsi-kort i computeren (Der er mange muligheder!!!)

/Tommy

Fra : Per Pedersen

Dato : 11-02-03 21:02

"Tommy Harbo" skrev i en meddelelse
> Du skal have et SCSI-kort i din maskine.

Ok !

> Husk at du også lige skal have det rigige kabel, der passer både i
scanneren
> og i dit scsi-kort i computeren (Der er mange muligheder!!!)

Hvilket kabel skal jeg da bruge ?
Der er 3 stik bag på scanneren......................!

Mvh. Per

Fra : Per M

Dato : 11-02-03 22:14

Det hedder såmænd et scsi-kabel, og det kan købes i diverse længder i de
fleste nogenlunde velassorterede computerbutikker. Når du har forbundet den
ene ende til dit scsi-kort i computeren, er der kun et af stikkene på
scanneren, der passer til den anden ende af kablet. De to andre stik er
henholdsvis til at forbinde flere scsi-enheder og til at forbinde en såkaldt
TMA (transparent media adaptor) til indskanning af negativer og dias.

mvh

Fra : Ghetto Svend

Dato : 11-02-03 17:21

OT - prøv en anden gruppe.