help please
Fra : Johnny Bonde

Dato : 22-11-00 17:03

Jeg er for sjov ved at lave en sms sende side på min hjemmeside

indtastening af telefon nummer som name=modtager og 8 cifre.

og postmethod=post mailto:hvad dkal stå her@xxxx.dk

jeg har prøver med &modtager "modtager" <replace modtager>

kan nogen fortælle mig hvordan jeg får det indtastede telefonnummer
ind foran snabel a og efter mailto:

så er jeg evig taknemmelig.

mvh Johnny

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 22-11-00 18:43

Johnny Bonde wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> kan nogen fortælle mig hvordan jeg får det indtastede telefonnummer
> ind foran snabel a og efter mailto:

Hej Johnny,

Jeg tror du får ret svært ved at lave en SMS-sender med ren HTML (for
ikke at sige: det er umuligt).

Istedet kunne du kigge lidt i retning af noget Serverside som ASP
eller PHP. Kan du afvikle det på dit webhotel?

Mvh
Jonas

Fra : Johnny Bonde

Dato : 22-11-00 18:53

Hejsa

Min udbyder har en mobil sender funktion det er pi

og f eks 12121212@xxx.pi.dk

sender beskeden med postmethod = post

det eneste jeg mangler er at få den indtastede variabel
sat ind imellem mailto: og @xxx.pi.dk

xx erstatter det navn pi har valgt da jeg ikke ved om de vil ha det ud.

her kommer lidt af koden --

<FORM action=mailto:12121212@xxx.pi.dk method=post >
<b><font color="#000000">Modtagerens Telefonnummer:
<INPUT size=8 name=modtager>
Besked
p&aring; Max 180 tegn <br>
(Og flere kan der ikke v&aelig;re i tekstboxen)</b></font><font
color="#000000"><b><br>

<P><font color="#000000"><b><BR>
<TEXTAREA name=besked rows=3 cols=60></TEXTAREA>
</b></font>

--

Kjærlig hilsen Mr Smile

Din fest bli'r festligere med den gode musik fra: www.festmusik.dk
Hvad sker der i populærmusikkens verden?
Tjek www.Underholdningsnettet.dk - så får du svar!

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 23-11-00 01:40

Johnny Bonde wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Min udbyder har en mobil sender funktion

OK - nu forstår jeg bedre hvad det er du vil

> det eneste jeg mangler er at få den indtastede variabel
> sat ind imellem mailto: og @xxx.pi.dk

Det må være javascript det skal gøres med. Jeg vil foreslå dig at stille
spørgsmålet i clientside-gruppen:

dk.edb.internet.webdesign.clientside

Der er sikkert en eller anden javascripthaj, som lige ved hvordan den skal
skæres