Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ricoh XR-1
Fra : Christian Hangaard

Dato : 10-02-03 22:02

Hej alle

Jeg har fået et brugt Ricoh XR-1 spejrefleks kamera forærende.

Nu ligger det bare sådan, at jeg ikke har en klap forstand på foto - kan
dette kamera tage nogle gode billeder - eller skal jeg smide det af h.. til
og købe et digitalt i stedet.

Der fulgte i øvrigt en mægtig Tamron 1:5,6 (Bbar multi c) linse med.

Mvh
Christian

Fra : skipper

Dato : 26-02-03 20:31

Christian Hangaard wrote:

> [...]
> dette kamera tage nogle gode billeder - eller skal jeg smide det af h.. til

Hej Christian

Jeg fik en XR-1 som min første spejlrefleks i slutningen af 70'erne. Det
er et fortrinligt, robust kamera, med et ok (manuelt) lysmålesystem og
med adgang til et hav af Pentax-optikker med K-bajonet. Det kræver lidt
mere arbejde end et moderne fuldautomatisk kamera, men hvis det ellers
er i orden, er det ikke kameraets skyld, hvis dine billeder bliver dårlige...

Behold det og køb evt. et moderne/digitalt ved siden af. Du skal
ihvertfald ikke smide det ud. Så hellere giv det til mig

mvh
Skipper