Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hjælp til minolta xg-1
Fra : Lasse Christensen

Dato : 10-02-03 17:04

Jeg har fået fat i et gammelt minolta xg-1 kamera, der er i stykker, men
optikkerne virker endnu, så jeg ville høre hvor man kan skaffe et nyt hus.
Og om man kan sætte optikkerne på andre typer minolta kamera.

På forhånd tak

Lasse Christian

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 10-02-03 18:32

Lasse Christensen wrote:
> [...]
> optikkerne virker endnu, så jeg ville høre hvor man kan skaffe et nyt hus.
> Og om man kan sætte optikkerne på andre typer minolta kamera.

Hej Lasse
Der er fx. Den Blå og d.m.p.foto, hvor det skulle kunne lade sig gøre at
finde et Minoltahus med manuel focus. Dine linser passer på alle
Minoltaer tilbage fra før 1960, så der er lidt at vælge imellem.
Se en liste på http://members.aol.com/manualminolta/minslr.htm

Mvh Lars

Fra : CP

Dato : 10-02-03 20:41

De passer sq også på Minolta kameraer fra efter 1960!!!
Jeg har et XG-M 0g det er købt i 82 (og virker upåklageligt). som regel kan
du finde et XG-1 i Foto-C i KBH. Der er de brugte til et par hundrede kr.

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 10-02-03 23:05

CP wrote:
> [...]
> du finde et XG-1 i Foto-C i KBH. Der er de brugte til et par hundrede kr.

Det var egentlig også det jeg mente, men jeg fik vist trykt mig lidt
uklart ud
Meningen var at alle huse passer, lige fra de første fra sidst i 50'erne
og til X-700, som blev produceret indtil for et eller to år siden.

Mvh Lars

Fra : Lasse Christensen

Dato : 11-02-03 01:55

> [...]
> Meningen var at alle huse passer, lige fra de første fra sidst i
> 50'erne og til X-700, som blev produceret indtil for et eller to år

Jeg forstod det nu også udemærket, da jeg sammenholdt det med det
medfølgende link. Jeg takker for hjælpen og prøver at finde et nyt hus

venlig hilsen

Lasse Christensen

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 10-02-03 21:42

Lasse Christensen" <Faraos_cigar@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået fat i et gammelt minolta xg-1 kamera, der er i stykker, men
> optikkerne virker endnu, så jeg ville høre hvor man kan skaffe et nyt hus.
> Og om man kan sætte optikkerne på andre typer minolta kamera.

Du kan bruge alle Minolta Spejlreflekshuse, dog skal det være uden AF, og
dem med 42mm gevind kan du heller ikke montere dine optik på.

God jagt !

--
Venlig hilsen / Best regards