Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Compact Flash af mærket Apacer, OK?
Fra : Kent

Dato : 09-02-03 11:02

Jeg har kig på et 256 Mb Compact Flash kort af mærket
Apacer til et Canon Powershot G3 kamera, som jeg nok
snart bestiller.

Nogle her som kender Apacer? Er det et godt mærke?

Det er ret billigt, 799,00 kr., og så vidt jeg ved, følger prisen
ikke nødvendigvis kvaliteten, når det drejer sig om CF.
Eksempelvis er Sandisk ret dyre, men samtidigt er de nogle
af mest langsomme kort på markedet.

Her er specifikationerne på kortet:

------------
Interface
Memory card mode, I/O mode, True IDE mode
Operating Voltage
Dual Voltage, 5.0/3.3 V
Physical Dimensions
CF Type I, 36.4mm*42.8mm*3.3mm
Reliability
Built-in ECC corrects 3 random bytes error per 512 byte sector
Wear-leveling prevents over-excess to memory cells
2000G operating shock, equal to a 10-foot drop
Data Transfer Rate Photo Steno: 2.4MB/sec write, 5MB/sec read
Photo Steno Pro: up to 4MB/sec write, 5MB/sec read
------------

Her fandt jeg kortet: http://www.digital4u.dk/

PS: Hvis du kender et tysk firma, som leverer DANSKE manualer
med deres produkter, vil jeg meget gerne høre om det!

På forhånd tak.

Vh
Kent

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 09-02-03 12:26

Du kan få et SanDisk til 689.- hos http://www.photoshop.dk/
Hilsen Hans

Fra : Kent

Dato : 09-02-03 13:40

"Hans Chr. Sørensen" <hcs@tune.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan få et SanDisk til 689.- hos http://www.photoshop.dk/
> Hilsen Hans

Jo, men som det fremgår ret tydeligt at mit indlæg, så ønsker
jeg ikke at købe et kort fra SanDisk.

Mit spørgsmål gik på Apacer.

Tak for svaret alligevel.

Vh
Kent

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-02-03 14:27

Kent wrote:
> Jeg har kig på et 256 Mb Compact Flash kort af mærket
> Apacer til et Canon Powershot G3 kamera, som jeg nok
> snart bestiller.
>
> Nogle her som kender Apacer? Er det et godt mærke?

Jeg havde et godt tilbud på Apacer for 5 måneder siden, og søgte vidt og
bredt - uden at kunne finde en masse for eller imod. Jeg endte dog med
at købe PQI fordi jeg fik længere garanti, efter min bedste
overbevisning god hastighed, og fordi jeg fandt negative bedømmelser om
Apacer som CF-producent i mine google-søgninger.

I følgende test har Apacer ikke de bedste tal, men de to som jeg har
prøvet er slet ikke nævnt.
<http://www.robgalbraith.com/media/compactflash/index.html>

Jeg har derudover det råd, at det er smart at købe to mindre kort hvis
man kan få dem til samme pris som et stort, da man dermed formindsker
mængden af tabte data hvis der sker noget med et kort. Med 128mb-kort
har du stadig ret mange billeder på hvert kort

> Det er ret billigt, 799,00 kr., og så vidt jeg ved, følger prisen
> ikke nødvendigvis kvaliteten, når det drejer sig om CF.

Sandt nok - det kan dog let blive billigere, hvis man ser på edbpriser.
Både for Apacer og hvis man regner PQI eller Performance med.
Sidstnævnte har jeg et nydeligt hurtigt kort af.

> Eksempelvis er Sandisk ret dyre, men samtidigt er de nogle
> af mest langsomme kort på markedet.

De er kun dyre hvis man køber ultraserien, og så er de til gengæld ikke
langsomme - efter hvad jeg har læst.

Men jeg køber dem heller ikke.

/Jesper Brunholm

Fra : Kent

Dato : 09-02-03 16:55

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

UDDRAG:

> Sandt nok - det kan dog let blive billigere, hvis man ser på edbpriser.
> Både for Apacer og hvis man regner PQI eller Performance med.
> Sidstnævnte har jeg et nydeligt hurtigt kort af.

Jamen så køber jeg da et Performance! Jeg lavede lige en
søgning på Edbpriser, og rent faktisk giver Performance
10 års garanti (!!) på deres kort, og så lang garantiperiode
har jeg aldrig set før! Og når du så siger, de er hurtige også.

Mærkeligt. Her har jeg den sidste 1½ måned brugt Edbpriser
til at søge efter priser på kameraer, og så glemmer jeg fuldstændig
at bruge sitet, når jeg gerne vil finde et billigt og godt CF!!
He he, sådan er der jo så meget..... .

Tak for hjælpen!!

Vh
Kent