Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Karakterer i test
Fra : B.R.

Dato : 08-02-03 09:10

Når jeg læser test her

http://www.photodo.com/nav/prodindex.html

hvordan skal jeg forstå "grade", hvad er bedst, 1 eller 4 - 5, altså højeste
eller laveste tal, hvilket står for bedste kvalitet - objektiv

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-02-03 09:17

"B.R." <roschNOSPAM@pc.dk> wrote in message
> [...]
højeste
> eller laveste tal, hvilket står for bedste kvalitet - objektiv

Mon ikke det er jo højere jo bedre? Ellers ville de fleste objektiver da
være en slem gang skidt.

mvh
Preben

Fra : B.R.

Dato : 08-02-03 09:19

Preben Andersen wrote:

> Mon ikke det er jo højere jo bedre? Ellers ville de fleste objektiver
> da være en slem gang skidt.
>
> mvh
> Preben

Hej Preben
Det er også mit gæt, men jeg kan ikke på nogen af siderne med test finde en
oversigt overgradueringer i "grade"

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 08-02-03 09:28

"B.R." <roschNOSPAM@pc.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>http://www.photodo.com/nav/prodindex.html

>hvordan skal jeg forstå "grade", hvad er bedst, 1 eller 4 - 5, altså højeste
>eller laveste tal, hvilket står for bedste kvalitet - objektiv

Som der står på

http://www.photodo.com/art/Unde7.shtml

"Higher is better. 4,8 is the grade on a scale going from 0 to 5. The
grade is based on the average weighted MTF for the lens. No other
variables, such as distortion, flare, or ghosting are taken into
account."

Desværre er siden jo ved - i Internet sammenhæng - at være et gammelt
site; sidst opdateret i 2000.

Fra : B.R.

Dato : 08-02-03 09:38

Jens Tønnesen wrote:

> [...]
> account."
>
> Desværre er siden jo ved - i Internet sammenhæng - at være et gammelt

Jeg siger tak Jens

Det var lige det jeg manglede og jeg er blot ved at prøve at finde ud af
hvilke af mine "næsten ens" objektiver som er bedst og hvilke jeg skal sælge
og de er alle et par år gamle.

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 08-02-03 17:07

"B.R." <roschNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det var lige det jeg manglede og jeg er blot ved at prøve at finde ud af
> hvilke af mine "næsten ens" objektiver som er bedst og hvilke jeg skal
sælge
> og de er alle et par år gamle.

Det er (desværre) blevet moderne at overlade bedømmelser/beslutninger til
andre, har du ikke en mening om hvad der er bedst, lav selv en test, som
vurderer netop dine optik, og ikke nogle "magen til". Alle typer optik
svinger mere eller mindre i kvalitet, selv om de burde være ens.

Husk også lige at prøve dem i modlys !

God fornøjelse !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : B.R.

Dato : 08-02-03 17:17

www.analogfoto.dk L Langgaard wrote:
> [...]
> test, som vurderer netop dine optik, og ikke nogle "magen til". Alle
> typer optik svinger mere eller mindre i kvalitet, selv om de burde

Jeg siger tak og specielt havde jeg nok ikke husket at prøve dem i modlys