Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nova darkroom
Fra : Peter Hansen

Dato : 06-02-03 18:24

Hej gruppe

Er der nogen her i gruppen der har erfaring med Nova darkroom
filmfremkaldere?? Jeg er ret fristet af ideen med at kunne fremkalde
sine egne film uden at have et mørkekammer. Og da prisen efter sigende
kun skulle ligge på omkring en 10'er pr film (vel og mærke for farve)
er der jo også lidt penge at spare her...

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-02-03 09:14

"Peter Hansen" skrev
> [...]
> kun skulle ligge på omkring en 10'er pr film (vel og mærke for farve)
> er der jo også lidt penge at spare her...

10 kr? ... Og dertil kommer prisen på selve udstyret, ikk'?
Og forudsat at du får brugt hver en dråbe (dyr) kemi inden
den bliver for gammel.
Når du ikke selv laver printene er det vel næsten
ligemeget. Du skal tænke på at evt. billeder, du skal
ha' lavet efterfølgende, behandles som efterbestilling,
hvilket er dyrere, end hvis du fik dem lavet sammen med
fremkaldelsen af filmen.
Du skal ikke gøre det for at spare penge.
Men til gengæld bestemmer du selv, hvor mange ridser
din film ska' ha'

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : John

Dato : 07-02-03 14:27

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremkaldelsen af filmen.
> Du skal ikke gøre det for at spare penge.
> Men til gengæld bestemmer du selv, hvor mange ridser

Tjae, jeg har nu også tænkt på at anskaffe udstyret, og synes du overser et
par detaljer. Det tager en uge, at få fremkaldt mine dias, og den tid kan
jeg så selv blive herre over. Ved dias er det raslende ligegyldigt, om man
bestiller eller genbestiller aftryk. Prisen er den samme. I øvrigt scanner
jeg mine negativer, og printer selv.

Det er temmelig gode grunde til selv at fremkalde filmen, synes jeg.
--
MVH
John K Hansen