Hilsen fra omplacerings-kattene
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 09-03-03 20:58

Hejsa!
Som flere af Jer ved, har vi fundet et skønt hjem til vores Lille-Fie,
bla. med hjælp herinde fra. Jeg har besluttet at oprette en hjemmeside,
hvor man kan finde en sød ny kat, og hvor man kan præsentere sin kat,
hvis den skal have et nyt hjem. Disse omplaceringkatte er nu flyttet fra
min personlige hjemmeside og ud på deres egen adresse, der hedder
www.vildkat.dk

Siden er for voksne kastrater, og både for katte der sælges, og som
gives bort. Så hvis I herinde hører om folk der leder efter en ny
legekammerat til en kat, ude eller indekatte, huskatte eller racekatte,
så håber jeg I vil gøre opmærksom på denne side!

Har I forslag, kritik osv. til siden, modtages dette også gerne!
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 09-03-03 21:12

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så håber jeg I vil gøre opmærksom på denne side!
>
> Har I forslag, kritik osv. til siden, modtages dette også gerne!

Hej Dorthe.

Den er blevet rigtig flot, og jeg kan se, du allerede har hørt fra Christine
og fået hendes blå bumeser med

Jeg planter straks et link på min hjemmeside

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 11-03-03 09:50

"Katrine Nederby" <katnederbyFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den er blevet rigtig flot, og jeg kan se, du allerede har hørt fra
Christine
> og fået hendes blå bumeser med

Ååååhh - fortæl mig lige, at han allerede ER afsat Vi er faldet
pladask for ham, men vi HAR altså ikke råd til en ny kat lige nu, selv om
Per savner at have burmesere og sønniken savner en kælekat. Så hvis han nu
har fået et nyt hjem, så slipper vi for at spekulere mere over det

Mvh. Else - der lige fik et uventet 12.000 kroners hul i budgettet i februar

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 11-03-03 12:08

"Else Gyldenkærne" skriver:

> [...]
> Per savner at have burmesere og sønniken savner en kælekat. Så hvis han nu
> har fået et nyt hjem, så slipper vi for at spekulere mere over det

Hæhæhæ.... "ondt gnækkeri! ! Nej, Samson er ikke afsat endnu, og det er endda
mit indtryk, at prisen er til at snakke om hvis den rette person dukker op!

Aj, undskyld, men kunne bare ikke lade være.... *smil*
Dorthe

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 11-03-03 13:08

> [...]
op!

> Aj, undskyld, men kunne bare ikke lade være.... *smil*

Hej Dorthe

Jeg samtykker med Else - Samson er godt nok den smukkeste mis jeg længe har
set - jeg har også siddet og savlet over ham, men det går bare slet ikke (øv
øv). Økonomien hænger ikke rigtigt sammen og han ville være tvunget til at
være indekat i en minimal lejlighed indtil arbejdssituationen lysner og jeg
ville få råd til at flytte - suk - men man har da lov at drømme. Han ville i
hvert fald have været den perfekte kammerat til Gizmo - to jævnaldrende med
Burmeser-temperament - så kunne det være de ved fælles hjælp kunne få Freya
under kontrol.

Ellers er det alletiders side - men nøj, hvor er den farlig at gå ind på.

Hilsen Tina

Fra : Katrine Nederby

Dato : 11-03-03 13:13

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Per savner at have burmesere og sønniken savner en kælekat. Så hvis han nu
> har fået et nyt hjem, så slipper vi for at spekulere mere over det

Hej Else

Han er så vidt jeg ved ikke afsat endnu. Jeg kender ikke Christine
personligt - har mailet lidt med hende - men kattens opdrætter. Og hende kan
jeg ihvertfald sige god for Hun har også opdrættet min Sofus, som er en
dejlig sund kat - og som burmesere skal være (tillidsfuld, kontaktsøgende,
livlig, en dyneputter osv.). Jeg vil dog tro, at Samson vil passe helt
perfekt ind i en familie som jeres - med ude-muligheder og børn *lokke
lokke* Jeg har Christines tlf. nr. liggende, hvis du vil i direkte kontakt
med hende? Det skader jo ikke at forhøre sig lidt

Fra : Ola G.

Dato : 09-03-03 21:09

Dorthe Prip Lahrmann wrote:
> [...]
> præsentere sin kat, hvis den skal have et nyt hjem. Disse
> omplaceringkatte er nu flyttet fra min personlige hjemmeside og ud på

Fin side!

Men, en liten teknisk detalj: titelen på siden er "Forside".
Dersom du bokmerker siden vil bokmerket hete "Forside". Det er ikke let å
finne tilbake til.

Ola

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-03-03 22:27

Dorthe Prip Lahrmann wrote:
> Hejsa!

hej Dorthe :)

> [...]
> legekammerat til en kat, ude eller indekatte, huskatte eller
> racekatte, så håber jeg I vil gøre opmærksom på denne side!

først og fremmest vil jeg sige at det er et FANTASTISK initiativ :)

> Har I forslag, kritik osv. til siden, modtages dette også gerne!

dernæst så har jeg kigget lidt på den, og der er nogle småting der lige
sprang op og bed mig i næsen ;) lad være med at tage dem for nært ;) siden
fungerer og det er det primære, men jeg tænkte jeg kune lige så godt nævne
de småting der lige faldt mig for.....

menuen:
den sorte tekst harmonerer ikke supergodt med den gule som er at finde midt
på siden.... evt kunne du gøre teksten gul der også og så lade den ændre
farve når man har kigget på siden..... en anden farve kunne også være god,
jeg har bare lidt svært ved at se hvad det skulle være ;)

dernæst er overskueligheden ikke den bedste.. punktopstillingen kunne være
lidt bedre fordelt (mere luft feks, mellem hankat,hunkat og 2 katte), og
selvom teksten er centreret virker den som om den er lidt for langt til
højre i rammen.... burde rykkes en smule mere til venstre....

synes også du mangler en link side (eller feks partnere??) du kunne også
henvise til nogle af artiklerne på gruppens hjemmeside om kattesammenføring
og deslige.

der kunne også være et link i stedet for "send mail" hvor der stod "tilføj
kat" eller lignende, men det er kun en tanke ;)

forsiden:
synes der måske mangler en smule luft mellem overskriften og billederne....
bare en linie?

billederne kunne godt være samlet som en hel flade, frem for tre rækker, de
grønne linier imellem rækkerne bryder sammenhængen.....

den gule tekstfarve og den grønne baggrund hamonerer flot, men nederst
skærer den sorte igen forkert i forhold til den gule........ evt en anden
farve der matcher bedre end sort??

hankat/hunkat/2 katte:
flot udformet, men hvis jeg skal sige noget, kunne det være godt med en
delestreg mellem de forskellige katte, blot for at skabe en form for
afslutning....

sad og tænkte på om det kunne være en fordel at flytte teksten op til højre
for billederne, men forkastede ideen med det samme, da folk med små skærme
vil få problemer med det ;)

synes godt der må komme masser af tekst på til de enkelte katte.... evt lave
en formular med en række spørgsmål der skal besvares om den enkelte kat
inden den bliver offentligtgjort?

evt en understregning på overskriften på siderne?

hvorfor tage en voksen kat:
igen savner jeg understregning der fremhæver overskriften...

og så synes jeg måske teksten er lidt tynd.... man kunne godt fylde en masse
på....
både om hvordan man hjælper disse skønne katte til en ny tilværelse, hvordan
man undgår overraskelser, undgår pottetræning, ved om det er en harmonisk
kat og så videre og så videre......

gerne en uddybelse af at det primært er for voksne kastrater, og hvilke
fordele det indebærer??

lidt om mig:
igen understregningen*G*
og måske en uddybning af hvorfor du finder det så tilfredsstillende at
hjælpe dyr??

igen.. dette skal ikke tages som nogen kritik ;) det er udelukkende tanker
der er faldet mig ind mens jeg har bladret igennem siden ;) brug dem eller
lad være.... bare du gør som du har det bedst med ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-03-03 22:42

Hej Dorthe
Det er blevet en rigtig flot side. Jeg har sat linken på
"vores" hjemmeside under "køb af voksen/killing"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : Kate

Dato : 10-03-03 00:26

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Har I forslag, kritik osv. til siden, modtages dette også gerne!

Ikke lige nu, men vil da bare sige at jeg synes den er dejligt enkel.
det holder jeg meget af

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-03-03 14:41

> http://www.vildkat.dk

Hejsa!
Tak for ros og kritik, jeg har taget begge dele til mig *smil*. På
link-siden har jeg lavet et lille banner, og hvis nogen har lyst til at lave
et link fra deres side og til vildkat-siden, er I meget velkomne til det.
Jeg laver gerne et "mod-link" på siden også, hvis I har en katte-relateret
hjemmeside.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Birgitte

Dato : 10-03-03 15:04

> [...]
> så håber jeg I vil gøre opmærksom på denne side!
> Har I forslag, kritik osv. til siden, modtages dette også gerne!

Hej Dorte
Hvor er det en rigtig god ide med en privat side til omplacering af voksne
katte
Vil hurtigst mulig få sat linket på min hjemmeside.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Tournesol

Dato : 10-03-03 17:26

Hej

God initiativ og fin side )

Håber alle misserne får et godt hjem )
Jeg henviser i hvertfald til din side hver gang jeg høre en der vil have
kat.

Jeg har omgående sat et link på min side

Hilsen Henriette.
--
DK.TOURNESOL
www.dktournesol.dk

Fra : Line Wolff

Dato : 11-03-03 08:46

> hvis den skal have et nyt hjem. Disse omplaceringkatte er nu flyttet fra
> min personlige hjemmeside og ud på deres egen adresse, der hedder
> www.vildkat.dk

Super! Hvor er det en god ide og godt "initiv" Håber at hjemmesiden kan
hjælpe mange katte og deres familier, både nuværende og nye.

mvh Line

Fra : Birgitte

Dato : 11-03-03 18:16

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse