Specific diætmad.
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 07-03-03 16:34

Hejsa!

Her kommer lige en lidt længere forklaring:

Da jeg hentede min ungkat på Inges Kattehjem, fik jeg en bakke
Specific diætmad med hjem. Jeg kan ikke huske betegnelsen på den, men
det var en diæt til allergikatte. Jeg fik at vide, at den var god til
en dårlig mave, og netop det var der stor sandsynlighed for, da katte
godt kan få dårlig mave p.g.a. stress, når de kommer ud til et nyt
hjem. Og de fik ret! Jeg gav så maden til ham i 4 portioner i løbet af
en dag, og dagen efter var maven i orden igen.

Sagen er så den, at jeg har nogle bakker stående af Specific FKW (diæt
til nyresvækkede katte), som jeg fik til min nu afdøde kat, der havde
nyreproblemer. Kan de bruges til samme formål? Jeg har godt nok fået
at vide af dyrlægen, at jeg kan op og få pengene tilbage for dem, men
hvis de nu kan bruges, er de meget rare at have i reserve. Og det er
jo noget meget fint og skånsomt mad.

M.V H.

Helle Frederiksen.

Fra : Charlotte Henriksen

Dato : 09-03-03 14:50

Hej Helle

Jeg tror ikke du har fået diætmad til allergi katte, men istedet slankemad
også kaldet FRW. Det er en lille grøn bakke. Nyrediæten kan du godt give
dine raske katte, men den sikkert vil ikke have en effekt på konsistensen af
kattens afføring. FRW indeholder ekstra mange fibre, og er derved med til at
fastne afføringen.
Når jeg ved disse ting, er det fordi jeg selv er frivillig på Inges Katte
hjem i Horsens, og altid anbefaler FRW hvis katten har lidt tynd mave, og i
øvrigt er rask og frisk.
Held og lykke med katten
Charlotte
www.sechercat.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 10-03-03 08:10

Charlotte Henriksen <charlhen@worldonline.dk> skrev:
> [...]
>jeg selv er frivillig på Inges Katte
>hjem i Horsens, og altid anbefaler
>FRW hvis katten har lidt tynd mave, og i

Hej Charlotte.

Tak for dit svar.

Jeg er nu ret sikker på, at det ikke var den diæt, du snakker om,
for bakken jeg fik var orange. Så det kan jo være, at det bare var
det skånsomme vådfoder, han havde godt af. Og så kan jeg jo altid
forsøge mig med det jeg har stående, hvis uheldet er ude.

Et andet råd jeg fik på kattehjemmet var forøvrigt, at man også
kan give en ostehaps mod dårlig mave! Ja det er de mærkeligste
ting, der virker, og det må jo siges at være en nem og billig
løsning, hvis altså missen vil spise det!

M.V.H.

Helle Frederiksen.