Mærkelige sår...
Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 06-03-03 10:41

Hej Alle sammen

Jeg har netop opdaget at Chip har (godt sjult) 2 identiske sår, med skorpe -
uden betændelse på hvert knæ(på bogbenene) De passer lige præsis med at når
han sidder ned at sårene så rør gulvet (er det til at forstå - eller ren
volapyk?)
Han virker ikke påvirket af dem på nogen måde ej heller øm hvis man røre
eller trykker.

Mit spørgsmål er hvordan han mon har fået disse???
Det ligner lidt slidmærker?! kan det være bidsår???og i såfald hvordan kan
de så være så identiske?!

Hilsen en meget undrenede Randi

Fra : Birgitte

Dato : 06-03-03 11:56

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> skrev i en
meddelelse news:b4753f$q3o$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Mit spørgsmål er hvordan han mon har fået disse???
> Det ligner lidt slidmærker?! kan det være bidsår???og i såfald hvordan kan

Hej Randi
Er det ligesom på albuerne?
Husker min gamle hund, vi havde for mange mange år siden, han led af
"altrose" albuegigt, der skyldes, at han havde fået lov til i hans to første
leår kun at ligge på kolde klinkegulve.
Vil lige sige vi modtog ham som en misrygtet hund, der havde flyttet fra
hjem til hjem 8 gange.
Han havde også disse slid mærker på albuerne, en slags liggesår.
Husker desværre ikke behandlingsplanen, men husker vi smurte ham i en slags
helende creme på sårene hver aften.
/Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 06-03-03 12:39

Ja

> Husker min gamle hund, vi havde for mange mange år siden, han led af
> "altrose" albuegigt, der skyldes, at han havde fået lov til i hans to
første
> leår kun at ligge på kolde klinkegulve.

Ja men det jeg ikke kan forstå med Chip er at han ALDRIG ligger på hårde
ting... kun dyner tæpper o.s.v

Fra : Mette Jensen

Dato : 06-03-03 13:06

Randi Skindbjerg Kristensen wrote:

> [...]
> skorpe - uden betændelse på hvert knæ(på bogbenene) De passer lige
> præsis med at når han sidder ned at sårene så rør gulvet (er det til

Jeg forstår det godt men.... er du helt sikker på at det er sår?
Er der "rigtig" sårskorpe på?

De kan jo godt på meget hård hud disse steder...
Denne hårde hud kan godt virke lidt tør og ligne
en sårskorpe uden at være det.

--
Venlig hilsen Mette - som siger tillykke med fødselsdagen i går!!

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 06-03-03 13:36

> Er der "rigtig" sårskorpe på?

Helt sikker...der er skorpe på næsten det hele, men der er et lille bitte
område hvor det er lidt rødt.

> De kan jo godt på meget hård hud disse steder...

Det kan jeg sige at det er det ikke

> Venlig hilsen Mette - som siger tillykke med fødselsdagen i går!!

Tak for det

Randi
www.dk-skindbjerg.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 06-03-03 15:26

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> skrev i
en meddelelse news:b47fcp$kk9$1@sunsite.dk...

> Helt sikker...der er skorpe på næsten det hele, men der er et lille
bitte
> område hvor det er lidt rødt.

> Det kan jeg sige at det er det ikke

Det kan vel ikke tænkes, at katten har haft analkirtelvrøvl på det
seneste og derfor "kørt slæde"?

Niels Peter

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 06-03-03 15:43

> Det kan vel ikke tænkes, at katten har haft analkirtelvrøvl på det
> seneste og derfor "kørt slæde"?
>
> Niels Peter

Næææ så har jeg ikke set det.... der har ikke været nogle spor på gulvet og
alt har set ud som det skulle i kattebakken.

Men nu har jeg bestilt tid hos dyrlægen til i morgen. så må vi se hvad hun
siger. Gider bare ikke at blive afvist til udstillingen...

Randi

Fra : Denise

Dato : 06-03-03 14:05

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> wrote in
message news:b4753f$q3o$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Mit spørgsmål er hvordan han mon har fået disse???
> Det ligner lidt slidmærker?! kan det være bidsår???og i såfald hvordan kan

Kan det være, at han selv har slikket sig hudløs, og så senere holdt op,
hvorved der så der er kommet sår på ?
Altså har du på et tidspunkt bemærket overdrevet vaskeri ?
Hilsen Denise

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 06-03-03 14:15

> [...]
> hvorved der så der er kommet sår på ?
> Altså har du på et tidspunkt bemærket overdrevet vaskeri ?

JEg har ikke lagt mårke til noget... det undre mig bare at det er SÅ
identisk...på begge knæ... Hvis det er meningen han skal med på udstilling
på søndag skal jeg så få ham undersøgt først???
Kan de afvise ham ved dyrlægetjek??

Hilsen Randi

Fra : Pia Thomsen

Dato : 06-03-03 14:33

Randi skrev:
Hvis det er meningen han skal med på udstilling på søndag skal jeg så få ham
undersøgt først???
Kan de afvise ham ved dyrlægetjek??

Jeg ville løbe en tur omkring dyrlægen - om ikke andet så bare for at få
hans/hendes mening samt en evt. attest, så de ikke undrer sig i
dyrlægekontrollen...Evt. kan du også få lidt salve el.??

Lukas havde efter en vaccination fået et "vaccineæg" - simpelthen en bule
under huden, som skal gå væk af sig selv...der bad jeg dyrlægen skrive en
erklæring om hvad det var, og i dyrlægekontrollen fik jeg at vide, at havde
jeg ikke haft den erklæring, ville de have afvist ham, selvom de kunne se at
han var vaccineret for 3 uger siden - det kunne jo være hvad spm helst, og
det er jo korrekt

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Birgitte

Dato : 06-03-03 16:06

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> skrev i en
meddelelse news:b47hlo$6sd$1@sunsite.dk...
Hvis det er meningen han skal med på udstilling
> på søndag skal jeg så få ham undersøgt først???
> Kan de afvise ham ved dyrlægetjek??
> Hilsen Randi

Hej Randi
Katte med direkte sår må ikke komme på udstilling.
Så dyrlægetjækket skal afvise katten.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 06-03-03 21:53

> Hej Randi
> Katte med direkte sår må ikke komme på udstilling.
> Så dyrlægetjækket skal afvise katten.
> Birgitte
> www.truetrust.dk

Hvad hvis der er dannet skorpe???

hilsen Randi

Fra : Pia Thomsen

Dato : 06-03-03 22:00

Birgitte skrev:
Katte med direkte sår må ikke komme på udstilling.
Så dyrlægetjækket skal afvise katten.

Ja, det lyder jo logisk, men hvor læser du det henne?? Har hurtigt trawlet
reglerne igennem og kunne ikke finde det nogen steder

Fra : Birgitte

Dato : 06-03-03 23:41

"Pia Thomsen" <piathomsen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ja, det lyder jo logisk, men hvor læser du det henne?? Har hurtigt trawlet
> reglerne igennem og kunne ikke finde det nogen steder

Har ikke læst det nogen steder, men fik selv en hunkat afvist for nogle år
siden for et bid i nakken efter en hankat havde forsøgt parring... Hunkatten
var dog på p.piller, men havde et bidsår i nakken...
Hun blev stoppet i dyrlægekontrollen, og selvom såret ikke var større end en
25 øre og med skorpe blev hun stoppet...
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 07-03-03 07:55

> [...]
en
> 25 øre og med skorpe blev hun stoppet...

hvad gør man så???? Bliver alle kattene fra samme husstand så afvist???

Fra : Birgitte

Dato : 07-03-03 11:00

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> skrev i en
meddelelse news:b49fo7$8iv$1@sunsite.dk...
> Hunkatten
> en

> hvad gør man så???? Bliver alle kattene fra samme husstand så afvist???

Vi havde en kat mere tilmeldt den dag,- og han blev også afvist uden at
dyrlægerne så på ham...
Hvis man afviser en' kat fra samme udstiller, gælder det alle kattene der er
tilmeldt under samme navn.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-03-03 11:27

Hej
Ja, det med sår på udstillingskatte er vist lidt tilfældigt. Jeg har for
nylig set en kat med et stort "kradsesår" under hagen blive nomineret!
Dommeren så godt såret, men lagde altså ikke vægt på det.
Hilsen Vibeke

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyrlægerne så på ham...
> Hvis man afviser en' kat fra samme udstiller, gælder det alle kattene der

---

Fra : Jynis

Dato : 07-03-03 09:43

> [...]
>
> Mit spørgsmål er hvordan han mon har fået disse???
> Det ligner lidt slidmærker?! kan det være bidsår???og i såfald hvordan kan

Kan det tænkes at være et midel du vasker / behandler dene gulve med, Chips
hud ikke kan tåle? Nogle gange ligger det et meget lille sted, man kan bare
ikke få øje på det. Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk