Et par spørgsmål om Phumba
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 05-03-03 07:35

Hun har tilsyneladende affundet sig fint med sin "sok", men der er to ting
der undrer mig lidt:

Hun har sådan nærmest et plaster på maven, det ligner lidt skumgummi eller
sådan noget. Hvor længe skal det blive siddende? helt til de 10 dage er
gået? Det er jo så grunden til at hun IKKE får sokken af lige straks. Hun
var sokkeløs en times tid i går, og det der plaster skulle altså bare AF
efter hendes mening. Men det mente vi nu ikke var så smart, så hun blev
"besokket" igen. Jeg kan IKKE bare ringe til dyrlægen og spørge, for hun har
ferie i denne uge.

Det andet spørgsmål er at hun hele morgenen (siden kl ca 6) har gået rundt
og mrrrriw'et. Vidste jeg ikke bedre ville jeg sige hun var på vej i
løbetid...men... det kan hun vel ikke??? Selvom der selvfølgelig vil fræse
nogle hormoner rundt i hende lidt endnu, så.... ?!?!

Hilsen
Lisbeth

Fra : Dorthe Kirstejn Jens~

Dato : 05-03-03 08:35

> [...]
> løbetid...men... det kan hun vel ikke??? Selvom der selvfølgelig vil fræse
> nogle hormoner rundt i hende lidt endnu, så.... ?!?!

Hej Lisbeth.
Det lader til at du har fundet ud af, at det ikke er så godt at fjerne
"sokken" - for kommer den af så vil katten bruge mange kræfter og stor
opfindsomhed for at pille i det den IKKE må !!!
Det hvide forbindingsmateriale du taler om, det er noget man sætter på
sår og lignende i dag. Det absorberer sårvædske og lignende, og det er
bedst at lade det sidde så længe som muligt. Men sidder det ikke alle ti
dage, så tror jeg ikke det gør noget. Et par dage med frisk luft til,
inden evt. sting skal fjernes, det er ingen skade til.
Og vedrørende hendes "miaven" - tja jeg tror det er for at fortælle dig
at hun er godt og grundigt utilfreds med situationen. Vi katteejere, som
jo forkæler vores dejlige misser, de ved godt at vi reagerer på der
mishagsytringer, og hun håber på at du så vil fjerne den dumme sok, hvis
hun bliver ved længe nok - tror du ikke ?

Så alt i alt tror jeg at du kan tage det hele roligt !!!

Med venlig katte hilsen
Dorthe Kirstejn Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar