Har de stadig meget travlt hos Racekattens~
Fra : Majer

Dato : 04-03-03 10:04

Hejsa!!

Er der nogen der ved, om der stadig er meget travlt hos Racekatten's
stamtavlesek. for semilanghår?? Jeg har siden sep. 02. haft Creamy's
stamtavle til farveændring i Avlsrådet, gennem Racekatten. I dec. skrev jeg
en mail til Tanja i Racekatten, for at høre om der var fremskridt i sagen,
men fik ikke noget svar tilbage. Så her for et par uger siden sendte jeg en
mail til Anne Køhn, som svarede at den havde været oppe på et møde i
Avlsrådet i dec., hvor de havde ændret den til den farve den var blevet
bedømt til, og at den måtte være i min hovedklub nu! I samme forbindelse
sendte jeg en mail til Tanja i Raceklubben igen, men har stadig intet hørt!
Nogen gode råd til hvordan jeg får stamtavlen tilbage??

Mange hilsner fra
--
Majer

http://www.majer.dk
(Peugeot Rallye til salg)

Fra : Birgitte

Dato : 04-03-03 10:30

"Majer" <majbritt<FJERN@majer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hørt!
> Nogen gode råd til hvordan jeg får stamtavlen tilbage??

Hej Majer
Jeg har endelig modtaget min stamtavle ang. Del Ray han blev jo farveskiftet
i november, på Glostrup udstillingen, og først i mandags modtog jeg
stamtavlen med ny EMS code
Så jeg ved ikke rigtig om det specielt er Racekatten der har problemer.....
Jeg er nemlig medlem af Jyrak.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Majer

Dato : 04-03-03 15:54

Hejsa!!

Ingen panik, nu er stamtavlen kommet med posten i dag!

Creamy er nu:
genotype = NFO es
fenotype = NFO es 22

Nu har jeg så bare lige et spørgsmål,hvad er forskellen på smoke og silver??
Eller er forskellen ens??

Mange hilsner fra
--
Majer

http://www.majer.dk
(Peugeot Rallye til salg)

Fra : Pernille Scharff

Dato : 04-03-03 16:08

Hej Majer,

> Nu har jeg så bare lige et spørgsmål,hvad er forskellen på smoke og
silver??
> Eller er forskellen ens??

forskellen er ens - det hedder smoke på en nonagouti kat (altså en uden
tabby-mønster), f.eks. sortsmoke, cremesmoke, tortiesmoke, og silver på en
agouti kat, f.eks. sortsølvmakreltabby, cremesølvblotchedtabby. Ikke spor
forvirrende, vel?

/Pernille

Fra : Majer

Dato : 04-03-03 16:29

"Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> agouti kat, f.eks. sortsølvmakreltabby, cremesølvblotchedtabby. Ikke spor

Hej Pernille!!

Tak for svaret! Hvad nu hvis hun er nonagouti som genotype, og agouti som
fenotype. Må jeg så selv vælge om hun er silver ell. smoke???

Jeg skal oplyse hendes fenotype på tilmeldinger til udstillinger, så er det
vel silver??

Ikke fordi det betyder noget, men det er jo altid spændende at lære noget
nyt.
Majer

http://www.majer.dk
(Peugeot Rallye til salg)

Fra : Pernille Scharff

Dato : 04-03-03 16:32

Hej igen,

> Tak for svaret! Hvad nu hvis hun er nonagouti som genotype, og agouti som
> fenotype. Må jeg så selv vælge om hun er silver ell. smoke???

*griner* nu skal du jo passe på at du ikke forvirrer dommere og andre der
har med kattene at gøre...Du må jo ikke blande de to - enten er hun
cremesmoke eller også er hun cremesølv(silver)blotchedtabby.

> Jeg skal oplyse hendes fenotype på tilmeldinger til udstillinger, så er
det
> vel silver??
Tilmelder du efter fænotypen så hedder det cremesølvblotchedtabby (eller
cremesilverblotchedtabby), altså NFO es 22.

Nu har jeg (7-9-13) ikke nogen katte med "mærkelige" farver, så jeg har ikke
så meget erfaring i geno/fænotype....men jeg regner med at der er nogen der
retter mig hvis jeg tager fejl!!

/Pernille

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 04-03-03 16:40

"Majer" <majbritt<FJERN@majer.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal oplyse hendes fenotype på tilmeldinger til udstillinger, så er
det
> vel silver??

Hmmm så vidt en opdrætter har banket ind i knolden på mig er det det samme,
bare med og uden striber
Og det er samme udstillings klasse de er i så om du vælger smoke eller
silvertabby er vist et fedt. Jeg ved så ikke om der findes nogen specielle
regler for hvad man skal vælge??????
Hilsen Sanne

Fra : Grit Wessel

Dato : 04-03-03 16:51

> Må jeg så selv vælge om hun er silver ell. smoke???

Hvad mener du med, om du selv må vælge?
Hun er genotypisk smoke og fenotypisk sølv - men det er jo ét og samme gen,
der laver sølv og smoke. Den eneste forskel er bare, at et eller andet
genialt hovede har fundet på at kalde det samme for to forskellige navne,
alt efter om det optræder på en agouti eller en non-agouti kat.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Majer

Dato : 05-03-03 16:17

Hej Pernille, Sanne & Grit!

Tusind tak for jeres svar! Synes selv det er liiidt forvirrende pludselig at
have en kat med to farver!! Forstå mig nu ret, ved godt at hun ikke har
to farver, men to forskellige EMS-koder. Det der forvirrer mig er, at på
hendes stamtavle, står hun opført som Creme Smoke (es 22), men jeg skal
indskrive hende som Creme Silver Blotchedtabby på udstillinger

Mange hilsner fra
--
Majer

http://www.majer.dk