Hvordan ser en orm ud?
Fra : Sofie Hansen

Dato : 04-03-03 09:30

Hejsa
Da jeg kom hjem her for lidt tid siden lå der noget opkast på køkkenbordet,
hvor der var en ormelignende ting i. Den er ca. 8 cm lang og vel 0,5 mm i
diameter. Det virker som om den spidser til ude i enderne. Den er
beige-farvet og virker som om den har en kerne af noget mørkere.
Er det en orm - og i givet fald hvilken?
Jeg har en ormekur hjemme - så jeg regner med bare at give alle kattene en
omgang.

/Sofie

Fra : Sofie Hansen

Dato : 04-03-03 09:30

> Da jeg kom hjem her for lidt tid siden lå der noget opkast på
køkkenbordet,
> hvor der var en ormelignende ting i.

Det skal lige siges at den nu er helt stiv.

/Sofie

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 04-03-03 09:43

> køkkenbordet,
>
> Det skal lige siges at den nu er helt stiv.

Hejsa Sofie

Det lyder som spolorm, og de kommer også ofte op via opkast, minder lidt om
spagetti bare lidt mørkere og korter, ikk?

Panacur er en god orme kur til at tage dem med, skal da godt nok gives i 3
dage, men jeg har god erfaring med dem.

Hilsen Sanne

Fra : Sofie Hansen

Dato : 04-03-03 10:08

> Det lyder som spolorm, og de kommer også ofte op via opkast, minder lidt
om
> spagetti bare lidt mørkere og korter, ikk?

Jov - lige netop. Den var godt nok tør - men så snart jeg puttede den ned i
noget vand begyndte den at krølle sig sammen. De er godt nok ulækre sådan
nogen.

> Panacur er en god orme kur til at tage dem med, skal da godt nok gives i 3
> dage, men jeg har god erfaring med dem.

Det er lige netop sådan en kur jeg har - og jeg har faktisk allerede givet
den. Kattene er dog glade for kuren - fordi de får det opløst på et par
rejer og i lidt rejevand.

Men tak for hjælpen :)

/Sofie

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 04-03-03 09:45

Sofie Hansen wrote:
> [...]
> noget mørkere.
> Er det en orm - og i givet fald hvilken?
> Jeg har en ormekur hjemme - så jeg regner med bare at give alle

Hej Sofie

Din beskrivelse passer fint på spolorm.

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Tournesol

Dato : 04-03-03 09:50

Hejsa

> [...]
> noget mørkere. Er det en orm - og i givet fald hvilken?
> Jeg har en ormekur hjemme - så jeg regner med bare at give alle

Her er et par link til om orm måske du kan bruge dem.
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_spoleorm.html
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_baendelorm.html

Ellers tag ormen med til dyrlægen så kan han helt sikkert fortælle dig hvad
for en ækel fyr det er .

Hilsen
Henriette.
--
DK.TOURNESOL
www.dktournesol.dk

Fra : Denise

Dato : 04-03-03 10:07

"Sofie Hansen" <sofie@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Er det en orm - og i givet fald hvilken?
> Jeg har en ormekur hjemme - så jeg regner med bare at give alle kattene

Hej Sofie
Ellers har vi da et "dejligt" billede her

http://www.thepetcenter.com/exa/worms.html

Hilsen Denise

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-03-03 10:41

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Sofie
> Ellers har vi da et "dejligt" billede her
>
> http://www.thepetcenter.com/exa/worms.html
>
> Hilsen Denise

AAAAAAADR! En skønne dag lærer jeg vel at lade være med at klikke på links
til potentielt ulækre billeder....

FY OG FØJ! Jeg tror godt nok jeg ville ta' den rundt på væggene hvis jeg så
sådan en fætter "au naturel"

Yuck

~Lisbeth

Fra : Denise

Dato : 04-03-03 12:09

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> til potentielt ulækre billeder....
>
> FY OG FØJ! Jeg tror godt nok jeg ville ta' den rundt på væggene hvis jeg

Haha, jeg havde jo skrevet dejlig i gåseøjne, og emnet var jo orm, såååh

Hilsen Denise

Fra : Sofie Hansen

Dato : 04-03-03 10:54

> http://www.thepetcenter.com/exa/worms.html

Ja den ligner til forveksling den jeg havde liggende. Lækkert. Det er dog
bare lidt underligt at ingen af mine katte viser symptomer på at have dem.
Men så var det jo meget godt at der kom en ud. Ellers havde jeg nok ventet
et par måneder med at give ormekuren.

/Sofie