Tænk lige på Tia...
Fra : Ann K.

Dato : 03-03-03 13:02

Hejsa.
Ja så har vi afleveret vores Monstermis til dyrlægen... Neutralisering
og øremærkning...
Puha - det er altså ikke særlig sjovt, sådan at skulle vente helt til kl
16.00, før vi kan hente hende igen!
Men vi *HÅBER* inderligt at hun nu endelig vil falde til ro... hele
Banden har været / er oppe at køre pgr af hende
Namacoola hvæser, skriger, hyler og sprutter bare hun får øje på Tia...
og dét trigger Monsteret som selvfølgelig farer frem mod Namacoola,
som så.... Og sådan kunne vi fortsætte.
Faktisk har vi kun alt for godt kunnet genkende Tia's opførsel på det
seneste... Den minder uhyggeligt meget om Saga's Lunefuld,
temperamentfuld, dominerende, til tider direkte aggressiv og ikke til at
stole på...
Og Ja, jeg giver p-pillerne skylden!!! Tia var _ikke_ sådan i Sverige og
heller ikke de første par uger her i DK!!! Da var hun en sød, venlig og
nogenlunde afbalanceret pige (det _er_ trods alt en rystende oplevelse
at blive flyttet fra alt det kendte!), som gjorde alt for at få
etableret et godt forhold til de andre Bandemedlemmer...
Jo - vi har bestemt lært noget af det her... Især at vi nok skulle have
været lidt hurtigere ude med kast. . En ting står helt fast... Vi skal
_aldrig_ mere have en fertil hunkat!!!! Og da slet ikke en på
p-piller!!!

Tia har ikke tidligere været på p-piller, så _ingen_ har haft en chance
for at vide, hvor negativ en indflydelse skidtet ville have på hendes
psyke....

Men kryds lige fingre for at alt går som det skal

Mvh Ann - der nu, hvor der er ro og fred, vil give Aske en ordenlig tur
med børsten!

Fra : Denise

Dato : 03-03-03 13:30

Hej Ann
Ja ja, liv og glade dage, det har man jo med dem.
Krydser fingre, for selvfølgelig går det som det skal. Hvem er dyrlægen
iøvrigt ?
Fik du spurgt efter den blå krave?.
Hilsen Denise

Fra : Ann K.

Dato : 03-03-03 18:07

Hej Denise.
Jo tak.... liv og glade dage... nej du, det har været virkelig
problematisk den seneste uge
Vores dyrlæge er Lone Riberholt fra Jagtvejens dyreklinik... Hun er ikke
ekspert i katte, men kender selv sine begrænsninger, så vi har altid
været glade for hende... og Aske havde ganske enkelt oplevet sin første
fødselsdag, hvis det ikke var for hende!!!
Vi har fået stofkraven med hjem... Tia er syet med "indvendige" sting,
så der skulle ikke være så meget hun kan komme til at pille i - men hvis
nu...

Mvh Ann - og en meget træt Tia, der ligger i arm hos sin højtelskede Jan

Fra : Denise

Dato : 03-03-03 18:23

Hej Ann
Jeg var lidt spænd på, om de havde kraven hjemme, og hvad de sagde til
forespørgslen, men de bruger dem måske selv.
God bedring med Tia. Og som mange andre tidligere har skrevet, de må jo godt
vaske sig på maven, bare de ikke går agurk eller bananas
Hilsen Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-03-03 22:50

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> [...]

> været lidt hurtigere ude med kast. . En ting står helt fast... Vi skal
> _aldrig_ mere have en fertil hunkat!!!! Og da slet ikke en på

Hehe Det behøver man kun at prøve én gang...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann K.

Dato : 03-03-03 23:11

Hej Henrik

>Hehe Det behøver man kun at prøve én gang...

Jeps! Men havde vi bare haft den mindste anelse om, hvor dårlige
p-pillerne var for Tia, så var hun blevet snippet allerede ugen efter,
vi kom hjem... Problemet var jo så bare at jeg har taget fri for at
kunne være hos hende (Jan er på kursus) - og derfor ikke kunne få fri
tidligere... Og sådan som tingene var ved at udvikle sig turde/tør vi
ikke lade en svækket Tia være alene med resten af Banden
Her til aften har der dog _ikke_ været nogen tegn på at de andre katte
(især Namacoola) har været aggressive... de har snust lidt forsigtigt -
og Aske har trøstet... men ellers er de helt rolige Nå, ja - Ranje
ville da for resten gerne have delt Tias umådeligt lækre vådmad med
hende, når nu hun alligevel ikke kunne spise det hele selv... Hun blev
ved med at falde i søvn over madskålen ;)

Mvh Ann - og *SNOOOORK* fra Tia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-03-03 06:57

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Ann K.

> [...]
> tidligere... Og sådan som tingene var ved at udvikle sig turde/tør vi
> ikke lade en svækket Tia være alene med resten af Banden

Det er vist ret generelt at hunkattene bliver "underlige" på p-piller,
jeg undrer mig en del over det, for selvom mange er nødt til at bruge
p-piller ifb med avl og så, så må det altså være muligt at fjerne bare
toppen af de hormonforstyrrelser uden at virkningen fjernes...Men
måske pillefabrikanterne ikke har set det umagen værd at gøre noget
ved det heller. Ligesom man til mennesker kan få alt mulig medicin i
et hav af smagsvarianter, men til dyr.... Niks... Produktudvikling
tak..!

Jeg ville nu heller ikke turde andet end at være hjemme i den
situation, men der vil da gå et stykke tid før hormonerne er ude af
kroppen på hende, så det kan da være at i får et par ture mere før
freden sænker sig..

> [...]
> hende, når nu hun alligevel ikke kunne spise det hele selv... Hun blev
> ved med at falde i søvn over madskålen ;)

Heldigt nok, drager lige et lettelsens suk..*S*
I er bare heldige med ham Aske bliver jo næsten helt misundelig.. Hvis
jeg en dag skal have en flok mitter vil jeg da gerne lige låne ham så
han kan oplære floklederen..

Hvordan går det med Ranje og slankekuren ??, kan lidt forestille mig at
han synes at han bliver stærkt mishandlet..*GG*

Og hvordan har Jans skulder det, er det blevet helt godt efterhånden.??

> Mvh Ann - og *SNOOOORK* fra Tia

Spiin fra Melissa som er glad for at ham mennesket er ved at komme sig
over sin influenza, hun er vist bare "lidt" træt af at høre mit
piv/klynk

Fra : Ann K.

Dato : 05-03-03 14:32

Hej Henrik

> [...]
ved det heller. Ligesom man til mennesker kan få alt mulig medicin i
et hav af smagsvarianter, men til dyr.... Niks... Produktudvikling

<> Kunne ikke være mere enig!!! Især fordi det jo faktisk er _synd_ for
kattene at de skal have det så dårligt psykisk :-/ Det må ikke være et
særligt godt liv, når man konstant er på vagt, hysterisk og lunefuld!
Og det må være uhyre svært for opdrættere at omplacere sådan nogle
hunkatte, hvis ikke de sørger for at få dem kastrerede længe _før_ en
omplacering skal finde sted!
Vi havde i hvert fald _ikke_ turde tage Tia med til DK, hvis hun havde
opført sig sådan i Sverige! Tænk nu hvis sammenføringen var gået helt i
vasken efter et par dage? Så havde den stakkels lille mis været _meget_
langt væk hjemmefra!
Heldigvis ser det ud til at de seneste par ugers turbolens ikke har sat
sig nævneværdge spor hos resten af Banden... Nu hvor Monstermissen er
lettere ukampdygtig, kan vi se, at de alle er ved at falde til ro og
igen begynder at kontakte hinanden på noget mere hensigtsmæssige måder

Lille Namacoola er dog stadig meget nervøs ved Tia... Meget forståeligt,
for Tia var især ude med riven efter hende Vi var ved at være
utroligt bekymrede for Namacoolas psykiske tilstand - for vi vil under
ingen omstændigheder opleve hende så bange, som hun var da hun kom til
os!!! Og der var små tegn på at hun var ved at blive en "panel-lusker"
Nu render hun igen glad rundt, mens hun kommer med sin
karakteristiske kurren, når hun vil i kontakt med os, de andre katte
eller hundene Når hun får øje på Tia, skynder hun sig dog væk i en
fart... men det er helt uden den der skrigen og Rottweilerknurren, vi er
blevet så vant til....

> [...]
situation, men der vil da gå et stykke tid før hormonerne er ude af
kroppen på hende, så det kan da være at i får et par ture mere før

<> Der har som sagt ikke været nogen tegn på "pay-back-time" fra nogen
af de andre katte Tværtimod er det ligesom om de er startet helt
forfra med at lære Tia at kende...
Vi har desuden købt et mindre lager af Feli-friend, Serene-um og Bachs
rescue remedy... og vores dyrlæge er den eneste dyrlæge i KBH, der
beskæftiger sig med homoøpati til dyr... da hun hørte, hvor problematisk
det havde været de seneste uger, gav hun os nogel "blomsterdråber" med
hjem til hhv Tia og resten af Banden - noget til at dæmpe dominans og
aggression og nogle til at booste psyken, så de fik styrke til at klare
Tias opførsel

>I er bare heldige med ham Aske bliver jo næsten helt misundelig.. Hvis
jeg en dag skal have en flok mitter vil jeg da gerne lige låne ham så
han kan oplære floklederen..

<> Aske er nok mit allerbedste "køb" indtil dato!!!
Men jeg tør jo næsten ikke fortælle "folk" om skovkattenes
temperament... jeg har jo hidtil kun haft ham at fortælle udfra... og så
er det kun positivt! Tænk hvis nogen købte en skovmis og så troede at de
ville få en ny Aske???
Det eneste, der kan gøre ham virkeligt sur, er når jeg vil kæmme ham -
selv et bad tager han med ophøjet ro og fatning, dog med et par
utilfredse miav en gang imellem, så jeg ikke skal få den vanvittige ide,
at han nyder det!
Han har været suveræn her på det sidste til at støtte (og beskytte!)
Namacoola, når Tia var allerværst En god tryg havn, hvor hun altid
ved, hvad der sker
Min dejlige skovdreng!!!

>Hvordan går det med Ranje og slankekuren ??, kan lidt forestille mig at
han synes at han bliver stærkt mishandlet..*GG*

<> Ranje er _træt_ af _aldrig_ at få noget mad!!! Og når der så endelig
kommer noget ordentlig gufmamse i huset (Tia har været på killingefoder
for at tage på), så må han ikke få andet end duften... jo - vi er ONDE!
*sss*

>Og hvordan har Jans skulder det, er det blevet helt godt efterhånden.??

<> Den skulder er noget bøvl! Han har lige været til samtale med den
læge, der opererede ham... lægen vil under ingen omstændigheder
raskmelde Jan før om tidligst ½ til 3/4 år - og da kun en begrænset
raskmelding, forstået sådan at han kun vil vurdere at Jan kan arbejde
10 - 15 timer ugentligt som pædagog, forudsat at det vil foregå med
"større" børn og unge... Jeg _ved_ at Jan aldrig vil få et pædagogjob på
de betingelser En endelig raskmelding ligger i hvertfald to år ude
i fremtiden...
Jan er pt på et kursus for langtidssygemeldte, der skulle give nogle
ideer om, hvad man så kan gøre... Han er ikke særlig tilfreds med dette
arrangement - kan vist ikke rigtig se meningen med det - men OK, hvis nu
han kan få en aftale om omskoling eller måske endda revalidering, så....

>Spiin fra Melissa som er glad for at ham mennesket er ved at komme sig
over sin influenza, hun er vist bare "lidt" træt af at høre mit
piv/klynk

<> Åh ja... Saga kan ikke fordrage at jeg er syg... det forstyrrer så
forfærdeligt, når hun vil sove!!!
Men god bedring til dig Har hørt at romtoddyer skulle være gode, når
man er syg...

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-03-03 22:08

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Ann K.

> [...]
> Og det må være uhyre svært for opdrættere at omplacere sådan nogle
> hunkatte, hvis ikke de sørger for at få dem kastrerede længe _før_ en

Ja sådan en kan skræmme de fleste langt væk, til skade for både katten
og racens omdømme...

> [...]
> lettere ukampdygtig, kan vi se, at de alle er ved at falde til ro og
> igen begynder at kontakte hinanden på noget mere hensigtsmæssige måder

Bare ideel lykke

> Lille Namacoola er dog stadig meget nervøs ved Tia... [..]

Ja stakkels lille Namacoola, endelig havde hun fundet lykken i et hjem
med kattegale mennesker og hunde og så kommer sådan en ret
hormon-forstyrret hunkat og ødelægger det hele...

> <> Der har som sagt ikke været nogen tegn på "pay-back-time" fra nogen
> af de andre katte Tværtimod er det ligesom om de er startet helt
> forfra med at lære Tia at kende...

Det er jo bare rigtig godt, man kunne jo ellers godt frygte at de
ville opføre sig som os mennesker...:-/

> [...]
> hjem til hhv Tia og resten af Banden - noget til at dæmpe dominans og
> aggression og nogle til at booste psyken, så de fik styrke til at klare

Rart at man kan løse den slags problemer på en naturlig måde, i er da
vist også heldige med jeres dyrlæge..

> [...]
> temperament... jeg har jo hidtil kun haft ham at fortælle udfra... og så
> er det kun positivt! Tænk hvis nogen købte en skovmis og så troede at de

Det ville da ellers være lækkert
Men jeg har lidt besluttet mig for enten en mco eller en nfo som er
pensioneret fra opdræt, når Melissa ikke kan mere

> [...]
> selv et bad tager han med ophøjet ro og fatning, dog med et par
> utilfredse miav en gang imellem, så jeg ikke skal få den vanvittige ide,

Sjovt nok er Melissa selv begyndt at komme for at blive kæmmet, jeg
viser hende godt nok også den mængde pels som hun er fri for at slikke
i sig..*S* Men det virker som om at hun har set ideen, nu da hun jo
ikke kommer så meget gennem div buske osv som nok har taget deres
del...

> Han har været suveræn her på det sidste til at støtte (og beskytte!)
> Namacoola, når Tia var allerværst En god tryg havn, hvor hun altid
> ved, hvad der sker
> Min dejlige skovdreng!!!

Jeg må indrømme at jeg ville forkæle ham med en hel pose kattekys på
én gang...*G*
Han er helt sikkert grunden til at Namacoola ikke er blevet en
panellusker, kan lige forestille mig at Namacoola har set et stort
skilt med "tryg og sikker havn" når hun fik øje på Aske..*S*

> [...]
> kommer noget ordentlig gufmamse i huset (Tia har været på killingefoder
> for at tage på), så må han ikke få andet end duften... jo - vi er ONDE!

Stakkels Ranje, bare fordi ens mennesker ikke synes at det er smart at
maven overhaler benene. Bliver man udsat for alskens pine og plager...sss

> [...]
> "større" børn og unge... Jeg _ved_ at Jan aldrig vil få et pædagogjob på
> de betingelser En endelig raskmelding ligger i hvertfald to år ude

Stakkels mand giv ham mine bedste medfølende tanker. Et eller
andet sted kunne de jo lige så vel give ham en pension nu, i stedet
for at vente, til de har brugt masser af ressourcer på nytteløs
beskæftigelsesterapi...*ryste på hovedet*

> [...]
> arrangement - kan vist ikke rigtig se meningen med det - men OK, hvis nu
> han kan få en aftale om omskoling eller måske endda revalidering, så....

Det kan jeg dælme godt forstå, selv skal jeg i arbejdsprøvning.......
Hvor de bla vil teste mine sociale færdigheder osv. Det er da muligt
at jeg er skør fordi jeg sidder ved min pc dag ud og dag ind, men hvad
så hvis jeg sad foran en flimmer i stedet...

Kan Jan så ikke mase det kursus i hundepsykologi igennem som
revalidering..??

> <> Åh ja... Saga kan ikke fordrage at jeg er syg... det forstyrrer så
> forfærdeligt, når hun vil sove!!!
> Men god bedring til dig Har hørt at romtoddyer skulle være gode, når
> man er syg...

Mange tak Men romtoddyer er ikke lige inden for rækkevidde her, da
jeg slet ikke har rom eller lign, og jeg nægter konsekvent at ofre min
sidste flaske gode rødvin som er sparet til en ganske særlig lejlighed
på det. Men ville bare ønske at jeg havde nået at købe andet end brød
og pålæg før jeg måtte lægge mig, for en god gang varm mad med masser
af grønsager ville nok have ca samme effekt..

Fra : Ann K.

Dato : 07-03-03 00:13

Hej Henrik

>Ja sådan en kan skræmme de fleste langt væk, til skade for både katten
og racens omdømme...

<> Jo tak, mon ikke! Havde mit eneste bekendtskab med skovkatte været
Tia, som hun har opført sig den sidste uges tid, så havde jeg _aldrig_
nogensinde skulle have sådan nogle skruphysteriske, temperamentsfulde,
lunefulde og umulige katte... og jeg ville have undret mig voldsomt over
de mennesker, der kunne holde ud at bo med den slags dyr!

>Bare ideel lykke

<> Hæ - Namacoola gør ellers sit bedste for at drive os alle til vanvid!
Og så _er_ hun altså en "Drama-Queen" af format!
I eftermiddags tullede hun rundt og gik bla.a hen til Tia, som lå og
dasede i sin hule... ingen reaktion fra nogen af dem Tre timer
senere sidder Namacoola sikkert oppe på spisebordet og får øje på Tia,
der er på vej ind til bakkerne i det lille værelse og som ikke engang
kigger i Namacoolas retning.... *hyl, hvæs, knur - hjæææælp*... Skøre
kræ

>Ja stakkels lille Namacoola, endelig havde hun fundet lykken i et hjem
med kattegale mennesker og hunde og så kommer sådan en ret
hormon-forstyrret hunkat og ødelægger det hele...

<> Åh ja... men midt i alt det her så har vi _ikke_ glemt, hvor godt det
faktisk gik i de første par uger mellem de to... Nu er chancen der igen
*håbe*
For Tia _er_ en sød, venlig og ikke-aggressiv kat når hun altså ikke
får p-piller...

>Det er jo bare rigtig godt, man kunne jo ellers godt frygte at de
ville opføre sig som os mennesker...:-/

<> Puha, ja - dét havde været forfærdeligt!
Men vi var lidt nervøse for det, især mht Namacoola og Tjalfe...
Namacoola - det giver vel sig selv... men Tjalfe og Tia have et voldsomt
opgør (som Tjalfe vandt) så sent som i torsdags... og Tjalfe kan finde
på at bære nag ;-/
Og så viser det sig at vores bekymringer alligevel ikke er noget...
Tjalfe og Tia har her til aften stået og spiste sammen

>Rart at man kan løse den slags problemer på en naturlig måde, i er da
vist også heldige med jeres dyrlæge..

<> Ja vi er glade for hende... også selv om vi da ikke ville tøve med at
bruge Raiku Sarvå, hvis der var noget, hun ikke kunne klare... det
bedste
er vel næsten at hun selv ved, hvor hendes begrænsninger går Da Aske
var alvorligt syg, tjekkede hun iaf med en anden dyrlæge - inden hun
havde resultaterne fra hans blodprøver... for det kunne jo være næsten
hvad som helst, der var ved at tage livet af ham... det viste sig at han
havde blodforgiftning... og selv om hun havde givet os antibiotika med
hjem, ringede hun alligevel sent fredag aften (og ialt 6 gange i løbet
af week-enden) for at fortælle os det, og høre, hvordan han havde det

Det var også hende som anbefalede kiropraktor til Dise og Sif... og som
sendte mig til en rasende dyr specialist, da jeg troede at Dise havde en
skade... (laaang historie, som er totalt OT her

> Tænk hvis nogen købte en skovmis og så troede at de
> ville få en ny Aske???

>Det ville da ellers være lækkert

<> Men Aske er en ener!!! Han har lige det der ekstra i forhold til
andre (skov-)katte, som jeg ganske enkelt ikke kan forklare
Ikke engang det voldsomme (uprovokerede) overfald, som han var ude for
fra Sagas side, rystede ham nævneværdigt... tværtimod var det ham, som
fik dysset Tjalfe ned

>Men jeg har lidt besluttet mig for enten en mco eller en nfo som er
pensioneret fra opdræt, når Melissa ikke kan mere

<>Det var da en god ide!!! Kan klart anbefale en nfo Hvis den altså
ikke er på p-piller *sss*
Håber dog at der vil gå mange år endnu, før det vil blive aktuelt!

> [...]

i sig..*S* Men det virker som om at hun har set ideen, nu da hun jo
ikke kommer så meget gennem div buske osv som nok har taget deres

<> Bare Aske og Tjalfe ville være lige så intelligente! Du skulle se
mine hænder og arme efter den sidste omgang ;-/

>Jeg må indrømme at jeg ville forkæle ham med en hel pose kattekys på
én gang...*G*

<> Nja - han er ved at udvikle en solid kastrat-vom Så han er også
sat på kur....

>Han er helt sikkert grunden til at Namacoola ikke er blevet en
panellusker, kan lige forestille mig at Namacoola har set et stort
skilt med "tryg og sikker havn" når hun fik øje på Aske..*S*

<> Aske er simpelthen HELTEN i Namacoolas liv! Kors, hvor hun dog elsker
ham
Sjovt nok er hun også den eneste af Banden, som han accepterer at blive
vasket af - især hans store manke er han glad for at hun ordner.... også
selv om hun ofte giver ham en temmelig mislykket rasta-frisure, som er
hulens besværlig at rede ud

>Stakkels Ranje, bare fordi ens mennesker ikke synes at det er smart at
maven overhaler benene. Bliver man udsat for alskens pine og
plager...sss

<> Jamen har _ skam tabt sig! Hele 1½ kilo så mangler der bare 2½...
Og nu kan han selv hoppe op på spisebordet fra guldet - uden at være
nødt til at hoppe op på stolen først

> [...]

og pålæg før jeg måtte lægge mig, for en god gang varm mad med masser
af grønsager ville nok have ca samme effekt..

<> Det må være det værste ved at bo alene... at alt afhænger af en
selv.... også indkøb, selv om man har 40 i feber!
Men der er jo også fordele... man slipper fx for konstant at have en
"idiot" til at stå og spørge om man mangler noget *GGG*

Henrik... resten tager vi på privat mail... OK???

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-03-03 09:45

> [...]

> lunefulde og umulige katte... og jeg ville have undret mig voldsomt over
> de mennesker, der kunne holde ud at bo med den slags dyr!

Ja og så ovenikøbet være glade for det til med...

> <> Hæ - Namacoola gør ellers sit bedste for at drive os alle til vanvid!
> Og så _er_ hun altså en "Drama-Queen" af format! [..]

Haha typisk mindre søskendeadfærd...

> <> Åh ja... men midt i alt det her så har vi _ikke_ glemt, hvor godt det
> faktisk gik i de første par uger mellem de to... Nu er chancen der igen
> *håbe*

Selvom der nok går lidt tid, så er jeg sikker på at de to også vil
hitte melodien sammen..
Men for en sikkerheds skyld krydser jeg lige fingre...

> For Tia _er_ en sød, venlig og ikke-aggressiv kat når hun altså ikke
> får p-piller...

Fik jeg også en fornemmelse af da du skrev om hende første gang.

> [...]
> Og så viser det sig at vores bekymringer alligevel ikke er noget...
> Tjalfe og Tia har her til aften stået og spiste sammen

Ohh det er et godt tegn, fælles spisning tager jeg som et udtryk for
stor tillid..

> <> Ja vi er glade for hende... også selv om vi da ikke ville tøve med at
> bruge Raiku Sarvå, hvis der var noget, hun ikke kunne klare... det
> bedste [..]

Det kan jeg bare godt forstå, det er dælme vigtigt at de har øje for
egne begrænsninger i det fag...

> [...]
> Ikke engang det voldsomme (uprovokerede) overfald, som han var ude for
> fra Sagas side, rystede ham nævneværdigt... tværtimod var det ham, som

Ja så er han en ganske særlig ener...

> <>Det var da en god ide!!! Kan klart anbefale en nfo Hvis den altså
> ikke er på p-piller *sss*
> Håber dog at der vil gå mange år endnu, før det vil blive aktuelt!

Også jeg helt bestemt, gerne så længe at nogen finder en ungdomskur
til misbamser, så der ikke "kun" er liv i hytten når hun har fået
frisk luft og er blevet kold og skal varmes igennem med en fræser,
eller kl 04:00 om natten når hun er frisk og klar til numre...*gab*

> <> Bare Aske og Tjalfe ville være lige så intelligente! Du skulle se
> mine hænder og arme efter den sidste omgang ;-/

Jeg skrev jo heller ikke at det har taget mange år at komme dertil...

> <> Nja - han er ved at udvikle en solid kastrat-vom Så han er også
> sat på kur....

Ja så ville det være synd, en kraftig nussenulretur kunne måske gøre
det i stedet så..

> <> Aske er simpelthen HELTEN i Namacoolas liv! Kors, hvor hun dog elsker
> ham

Se det kan de fleste jo nok forstå, jeg er også mindst lige så glad
som Helle A. og jer for at hun kom ud til jer, hvad Namacoola mener
behøver vist ikke at nævnes yderligere...*SS*

> <> Jamen har _ skam tabt sig! Hele 1½ kilo så mangler der bare 2½...
> Og nu kan han selv hoppe op på spisebordet fra guldet - uden at være
> nødt til at hoppe op på stolen først

Neiii :bølge: det ender jo med at Ranje nærmest flyver...*G*

> <> Det må være det værste ved at bo alene... at alt afhænger af en
> selv.... også indkøb, selv om man har 40 i feber!

Tror nu nok at selvom der havde været en til, havde hun haft det lige
så dårligt så der var nok ikke vundet meget...

> Men der er jo også fordele... man slipper fx for konstant at have en
> "idiot" til at stå og spørge om man mangler noget *GGG*

JAH og masser af plads i skabene...

> Henrik... resten tager vi på privat mail... OK???

Selvfølgelig har masser af plads i mailboxen...

Fra : Kate

Dato : 07-03-03 22:17

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in

> Men god bedring til dig Har hørt at romtoddyer skulle være
> gode, når man er syg...

Te med en god stærk rom gør underværker. Måske gør den dig ikke rask,
men det smager fortræffeligt og så får man varmen

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-03-03 22:38

> [...]
> ved det heller. Ligesom man til mennesker kan få alt mulig medicin i
> et hav af smagsvarianter, men til dyr.... Niks... Produktudvikling

Ja, der er vist ikke forsket nok i det. Det undre mig, for der må da
alligevel være et rimeligt marked.
Måske vi ikke er kritiske nok og tager de p-piller der er for "gode
varer"....

Nina -der for første gang i årevis IKKE har en eneste hunkat på p-piller -
DEJLIGT ! ... men det bliver jo også snart forår, så er det nok knap så
dejligt....

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-03-03 22:48

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> writes:

> Ja, der er vist ikke forsket nok i det. Det undre mig, for der må da
> alligevel være et rimeligt marked.

JA helt sikkert tænk på hvad man snart kan få til kæledyr af underlige
ting, fordi mange simpelthen ikke kan sige nej til et eller andet som
måske ville være sagen for kæledyret derhjemme..
Og tager man de summer som bruges på fx udvikling af foder i
betragtning så...

> Måske vi ikke er kritiske nok og tager de p-piller der er for "gode
> varer"....

Jamen der er da vist også kun et mærke, er der ikke...?
Et eller andet sted minder fabrikantens attityde mig om MS, som bare
er ude på at skovle penge ind på et dårligt produkt.. Stakkels windoze
nørder i går klamme tider i møde..

> Nina -der for første gang i årevis IKKE har en eneste hunkat på p-piller -
> DEJLIGT ! ... men det bliver jo også snart forår, så er det nok knap så
> dejligt....

Ja jeg er helt enig med mig selv om at de bedste penge jeg nogen sinde
har brugt var dem til at få Melissa neutraliseret...
Selvfølgelig bare ikke så let i opdræt, men som minimum burde man
kunne kræve at der laves piller med forskellig styrke, som så kan
doseres efter kattens kønsdrift, for et eller andet sted virker det
tosset at tro at alle katte er ens...

Uha jeg glæder mig til foråret for så kan vi komme ud og gå tur
igen...
Og det savner vist både jeg og Melissa..*S*

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-03-03 18:34

> Jamen der er da vist også kun et mærke, er der ikke...?
Nej, der er vist 2, men de har så vidt jeg ved samme indhold. Den ene slags
har en anden "belægning", og er dyrere end de andre.

> [...]
> kunne kræve at der laves piller med forskellig styrke, som så kan
> doseres efter kattens kønsdrift, for et eller andet sted virker det

Det er mild sagt "ikke så let" i opdræt ikke at bruge p-piller. Som sagt det
er første gang jeg nogensinde har kunne, og det holder jo ikke evigt, for
der kommer jo en ny han til, eller måske en pige der "løber" hele tiden.
Doseringen er helt hen i vejret. Der er stor forskel på hvad en hunkat skal
have. Jeg har haft en der SKULLE have hver 5. dag ellers gik hun i løb, og
en der var sur og tvær hvis hun fik mere end hver 9. eller 10. dag... og så
er det en stor dosis på en gang, hvis den kan holde i hele 10 dage... og så
er der jo også de piger der ikke lader sig mærke af p-piller overhovedet.

Nina

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 07-03-03 19:33

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> er der jo også de piger der ikke lader sig mærke af p-piller overhovedet.

Hej alle p-pille-eksperter

Hvordan afgør man om dosis er stor nok?
Jeg har, efter råd fra Birgitte (var det vist), nøjedes med at give mine
tøser ½ pille om ugen. De er ikke i løb, men de er muligvis _på kanten_ af
at være i løb. Er det dårligt / skadeligt for dem? Jeg overvejer at gå over
til den almindelige dosis på en hel pille hver uge, men jeg vil helst putte
så lidt hormoner i dem som muligt. Jeg har heldigvis ikke set nogen
adfærdsændring til det negative pga pillerne (som Anns Tia), men alligevel
vil jeg da helst minimere hormonmængden.

Mvh. Else.

Fra : Niels Peter

Dato : 07-03-03 20:37

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:b4aok5$gf0$1@sunsite.dk...

> [...]
> adfærdsændring til det negative pga pillerne (som Anns Tia), men
alligevel
> vil jeg da helst minimere hormonmængden.

Det er en svær balancegang. Selvfølgelig skal man holde dosis så lav som
muligt, men en hunkat kan jo også godt få negativ adfærdsændring af
konstant at være på kanten af løbetid.
Du kunne muligvis prøve - i stedet for at gå tilbage til den fulde
dosis - at give den halve pille med kortere interval, måske fem dage ...

Niels Peter

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-03-03 22:43

> [...]
> adfærdsændring til det negative pga pillerne (som Anns Tia), men alligevel
> vil jeg da helst minimere hormonmængden.

Jeg mener at have hørt fra flere at svingninger er noget skidt.... og der er
ingen tvivl om at for meget også er noget skidt.
Det er vigtigt at finde den rette dosis, men det skal være en dosis der
holder løbetiden nede. Ikke halvt i løb engang imellem.
Du må tilpasse hver enkelt kat, og det kan godt tage lidt tid, da årstiderne
jo ofte har det med at "blande" sig også. Men det kan lade sig gøre at få
"luret" rytmen med en kalender og et par noter.....
Men igen... efter killinger kan deres cyklus ændre sig en del... og så er
der "budt på til dans" igen...
God fornøjelse

Hilsen Nina

Fra : Kate

Dato : 07-03-03 22:13

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> wrote in

> Spiin fra Melissa som er glad for at ham mennesket er ved at komme
> sig over sin influenza, hun er vist bare "lidt" træt af at høre
> mit piv/klynk

Jeps, Lante giver Melissa helt ret. Jeg har gøet noget de sidste par
dage oven på lidt ondt i halsen og forkølelse. Lante haaaaader når jeg
nyser eller hoster. Underligt nok, men han tager det som en personlig
fornærmelse hvor de tre andre bare lige rykker et øre eller lukker et
øje på klem

Fra : Kate

Dato : 07-03-03 22:25

> Ja så har vi afleveret vores Monstermis til dyrlægen...
> Neutralisering og øremærkning...

Nu er det jo lidt siden det store event, men jeg håber da at Tia er
helt frisk igen og tilnage til sitsande jeg nu hvor hun ikke er på
piller mere.