sterelliseres >< "strejfning"
Fra : Ulla Christensen

Dato : 03-03-03 11:09

Hej NG

Hvis en hunkat bliver sterilliseret.. Strejfer hun så mindre omkring???

Grunden til jeg spørger er at jeg lukkede Indy ud ( hunkat på 7 mdr) igår
aftes.. og har endnu ikke set skyggen af hende.. hvilket overhovedet ikke
ligner hende.. hun plejer højst at være ude i 1½-2 timer af gangen..

Håber I kan hjælpe..

Peggy-Sue

Fra : Birgitte

Dato : 03-03-03 11:48

"Ulla Christensen" <u.christensen@hassing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aftes.. og har endnu ikke set skyggen af hende.. hvilket overhovedet ikke
> ligner hende.. hun plejer højst at være ude i 1½-2 timer af gangen..

Hej Paggy-Sue
-Hmmm,- håber da at Indy er på P.piller.
Det er jo årstiden for løbetid, og hvis du ikke ønsker killinger på Indy,-
var det måske en *rigtig* god ide, allerede når Indy kommer tilbage at få en
tid til neutralisering.
En neutraliseret hunkat vil strejfe mindre når hun er neutraliseret.
/Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ulla Christensen

Dato : 03-03-03 12:33

Hej igen

Hun får p-piller.. men bliver de væk flere dage når det er løbetid??? og
hvor gammel er en hun kat gennemsnitlig når den er kønsmoden?

Peggy-Sue

Fra : Birgitte

Dato : 03-03-03 12:39

> [...]
> Hun får p-piller.. men bliver de væk flere dage når det er løbetid??? og
> hvor gammel er en hun kat gennemsnitlig når den er kønsmoden?

Hej Peggy
Der er meget stor forskel på kønsmodenhed hos katte.... men 7 mdr er en god
alder for en hunkat at blive kønsmoden på.
Man kan aldrig vide sig helt sikker på, om hunkatten er beskyttet nok med
P.piller, hun kunne jo have kastet pillen op.
En hunkat i løbetid, har som regel andet at tænke på ude i naturen, end at
finde hjem hvor madskålen står, så de kan godt blive væk i flere dage.
/Birgitte
www.truetrust.dk