Tynd mave og opkastning
Fra : Helle

Dato : 03-03-03 10:10

Hejsa.

For et par dage siden, gav jeg Emil og Sylvester ormekur (for en sikkerheds
skyld) men de fik begge ret blød mave men det er blevet værre med Emil. Han
har direkte tynd mave nu og kaster op! Hvad skal jeg gøre? er det virkelig
normalt at de kan få tynd mave og opkastninger efter en ormekur i flere dage
efter? Jeg synes også, at hans appetit er faldet. To gange har jeg måtte
fjerne en hårbolle fra gulvtæppet hvor der lå brun galde omkring men jeg ved
så bare ikke om det er Emil eller Sylvester - hårboller er selvfølgelig helt
naturligt i denne tid, hvor de fælder ekstremt meget (det gør de i hvert
fald her )
Skal jeg ringe til dyrlægen og få ham til at kigge på Emil eller hvad gør
jeg lige? Det er et par dage siden, at Sylvester har haft afføring hængende
i pelsen men der ligger ingen alm. kattepølser i bakken, så jeg kan desværre
ikke rigtig sige, hvordan hans mave har det. Det er fuldstændig umuligt at
få Zoolac i Sylvester - også selvom jeg forsøger at sprøjte det ind i munden
på ham - han har bidt og revet mig temmelig heftigt når jeg har forsøgt.
Emil elsker zoolac men det hjælper tilsyneladende ikke på hans mave.
Han piler rundt og leger lige nu, men jeg er nu alligevel ret bekymret for
maven.

Mvh Helle

Ps. Håber på hurtigt svar

Fra : Birgitte

Dato : 03-03-03 10:31

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Emil elsker zoolac men det hjælper tilsyneladende ikke på hans mave.
> Han piler rundt og leger lige nu, men jeg er nu alligevel ret bekymret for

Hej Helle
Jeg tror du har fået en lille mavevirus på dine katte, måske en
colibakterie...
Næsten alle mavevirus kræver antibiotika, så du må en tur til dyrlæge min
pige.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Helle

Dato : 03-03-03 10:44

> [...]
> colibakterie...
> Næsten alle mavevirus kræver antibiotika, så du må en tur til dyrlæge min

Hej Birgitte.
Skal begge katte mon med til dyrlægen? smitter colibakterier? så Sylvester
måske også kan have fået det eller omvendt?

Mvh Helle

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-03-03 11:08

> Skal begge katte mon med til dyrlægen? smitter colibakterier? så Sylvester
> måske også kan have fået det eller omvendt?
>
> Mvh Helle

Synes du skal ringe og tage en snak med din dyrlæge.
Nina

Fra : Birgitte

Dato : 03-03-03 11:33

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

Sylvester

> Synes du skal ringe og tage en snak med din dyrlæge.
> Nina

Kan kun give Nina ret,- vi på NG kan kun gisne om sygdomme.
Forstår dog ikke helt, at du ikke har talt med din dyrlæge allerede efter 2
dage med tynd mave.
Det er ikke godt at gå og ekspermentere med alt mulig,- lige fra ormekur til
kattemalt og Zolac.
Colibakterie smitter, men nu hvor du kun har 2 katte og begge katte har tynd
mave, er sandsynligheden jo, at de begge har virusen i kroppen, hvad end det
måtte være.
Uanset hvad dine 2 katte fejler, kræver det, at du udskifter alt kattegrus,
og afvasker med Rodalon, eller Virkon S.
Missehilsen fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Helle

Dato : 03-03-03 11:01

Hej igen.

Har ringet til dyrlægen - begge misser skal med derned kl. 16:15 hvor vi har
fået en tid. Håber ikke det er noget særligt. Men hvis det smitter skal alt
gruset i bakken vel egentlig udskiftes og bakken skal renses? træls, da jeg
lige gjorde det nummer den anden dag
I vil høre nærmere når vi har været afsted hos dyrlægen.

Mvh Helle

Fra : Helle

Dato : 03-03-03 16:46

Hejsa..

Kæresten og jeg tog en snak om tingene og blev enige om, at vente et par
dage mere og se det an FORDI jeg fandt en rigtig pølse i bakken i dag og det
er klart fremskridt. I dag har de tumlet rundt og leget hele dagen. Vi tog
til dyrlægen for at købe det der Hills R/D foder som anbefalet her inde men
det synes dyrlægen var en dårlig ide. Vi snakkede om hvad der kan have
forårsaget den diarre og opkast:

For nogle dage siden fik de begge en ormekur hvilket godt kan give tynd,
blød og sart mave - vi gav dem så kogt torsk og ærter hvilket bare har gjort
det endnu værre. Dyrlægen siger, at det er fordi at det var alt for tungt
oven på en sart mave - kogt torsk er ikke godt på en sart mave - derfor
denne fortsatte diarre.
Dyrlægen forstod pludselig det hele da vi fortalte om det torske-ærte
halløj.
Derfor skal vi de næste par dage KUN give vand og kogt skrubbefilet med
kogte ris i meget små portioner ad gangen og hvis der ikke sker en bedring
så skal vi komme ned med dem da det så kan være en maveinfektion som kræver
antibiotika behandling. Dyrlægen sagde at der skete ikke noget ved, at vente
de dage mere, så længe vi bare holder øje med situationen.

Sådan som kattene har det sker der ikke noget ved at vente.

Nogen vil mene, at jeg er en rigtig dårlig katteejer men jeg er nok den der
bedst kan se hvordan mine katte har det og jeg fornemmer, at det ikke er så
slemt. Det er klart, at det lyder som fuldstændig hul i hovedet at de har
diarre og opkast og jeg så "ikke gør noget ved det" men det gør jeg jo netop
og vi har talt med dyrlægen så sent som for 1½ time siden om det og det ER
okay og der sker ikke noget ved at vente og se tiden an, et par dage mere -
så længe de bare drikker og ikke virker slappe.

Såe, vi må se hvad der sker. Jeg skal hen og mikse den "dejlige" blanding
skånekost sammen.

Mvh Helle