revnet hornhinde
Fra : kim bengtsson

Dato : 01-03-03 18:12

Hej

Er der nogen der ved om en kat kan komme sig over en revne i hornhinden.
Vores kat har den sidste uge haft bøvl med det ene øje. Itirsdags tog min
kone så til vores normale dyrlæge som sagde det hele så ok ud. Men det blev
være så nu har vi været ved en anden dyrelæge 2 gange i weekenden og det
viser sig han har en revne i hornhinden
Er der nogen der evt ved om det er noegt de kommer sig 100 % over , han skal
opereres mandag.(behøver jeg sige at vi ikke tager ind til vores gamle
dyrelæge mere)
hilsen kim

Fra : TM

Dato : 01-03-03 18:31

"kim bengtsson" <kimbengtsson@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

skal
> opereres mandag.(behøver jeg sige at vi ikke tager ind til vores gamle

Hej Kim

Vi har en lille exotic, som har haft et grimt sår på hornhinden, og som også
blev opereret med et GODT resultat.
Hun fik et helt normalt øje efter nogle uger - den første uge havde hun et
sting i øjenlåget for at give opereationsåret hvile.
Vi skulle give hende creme i øjet i hele perioden 2 gange dagligt - lidt
svært da det var syet sammen, men det lykkedes!

Men altså JA de små pus kan komme sig 100 % - vores mis er desværre
disponeret for sår på hornhinden pga. indadrullede øjenlåg, så hun har lige
haft et mere, men det hører vist til sjældenhderne.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis du bor her på Sjælland, kan jeg varmt
anbefale Karslunde Dyreklinik og dyrlæge Mogens Aalund, som er specialt i
øjensygdomme....han laver et perfekt stykke arbejde, og fortæller ALT, hvad
der bliver/skal gøres ved øjet!

Held og lykke med din kat - den skal nok komme sig!

MVH

Tina

Fra : Pia J

Dato : 01-03-03 18:45

"TM" <tina(FJERNDETTE)@heart-and-soul.dk> wrote in message

> [...]
lige
> haft et mere, men det hører vist til sjældenhderne.

Kan man ikke operere dette hos katte? Hos hunde laver man et snit i
øjenkrogen, vender låget lidt udaf og syr det fast med et enkelt sting, og
vupti, ingen entropi.

:Pia

Fra : TM

Dato : 01-03-03 19:54

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> [...]
>
> Kan man ikke operere dette hos katte? Hos hunde laver man et snit i
> øjenkrogen, vender låget lidt udaf og syr det fast med et enkelt sting, og

Hej Pia..

Jo det kan man godt, men vores kat er ikke så gammel endnu - hun skal være
helt udvokset, før det kan lade sig gøre....men så skal hun også have det
gjort!

MVH

Tina

Fra : Denise

Dato : 01-03-03 19:02

"kim bengtsson" <kimbengtsson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> opereres mandag.(behøver jeg sige at vi ikke tager ind til vores gamle

Hej Kim
Vi har for nogle år siden fået vores Blonde operereret i øjet hos Mogens
Aalund i Karlslunde.
Desværre fik katten hevet en tråd ud af øjet efter et par dage, da jeg
troede han kunne undvære en krave. Han blev så gen-opereret, og så var det
krave på hele tiden. Det foregik sådan: Det meget tynde lag i øjet blev
skrabet af og man lavede nogle ridser, så hornhinden kunne sidde fast igen,
og så trak man det tredie øjenlåg op og som blev syet fast for at beskytte
indtil der blev dannet et nyt ydre lag, som vist tog en lille uge. Han
skulle have salve i øjet i rimelig lang tid, for at være 100% sikker på, at
der ikke kom infektion i. På trods af problemerne med tråde og
gen-operation, så gik det fint og i dag kan man intet se på ham, så Mogens
Aalund er utrolig dygtig, jeg ved der også er en dygtig i Bagsværd, men kan
ikke huske hvad han hedder. Mogens Aalund fortalte, at han lavede en sådan
operation hver dag, dog flest hunde. Dejlig behagelig person er han og da
han så hvor panikslagen jeg var, fik jeg lov til at se hvordan han gjorde da
Blonde skulle genopereres, og så stod jeg der og holdt Blondes hovede mens
han syede og var tilstede da Blonde vågnede, så det blev en positiv
oplevelse trods alt. I operationsrummet var iøvrigt 2 andre hunde, der også
havde fået opereret øjne. Jeg tror iøvrigt det er den samme operation som
Tina's kat har været igennem.
Så ikke noget at være nervøs for.
Hilsen Denise

Fra : kim bengtsson

Dato : 01-03-03 19:16

> [...]
skal
> opereres mandag.(behøver jeg sige at vi ikke tager ind til vores gamle

Tak for alle jeres gode råd det var rart at høre at der er muligheder for at
det bliver godt igen
hilsen kim