Lyden af en blokfløjte
Fra : Inger og Jakob

Dato : 28-02-03 11:06

Hej allesammen

Jeg har en steriliseret Maine coon dame på snart et år, som er helt vildt
interesseret i lyden af min blokfløjte, og det er især, når jeg spiller de
højeste toner. Hun kommer hen og gnubber hovedet mod fløjten, spinder og
lægger sig på skødet, altså hun bliver rigtig indgående og er meget glad
(hun plejer ellers at være en lille smule reserveret). Er der nogen, som har
prøvet noget lignende? Jeg har tænkt på, hvad det kan skyldes, om hun måske
synes, at det lyder som en killling der kalder? (Eller som en kat der bliver
trukket i halen ;) Jeg ville bedre kunne forstå, hvis hun ikke kunne lide
lyden.

Med venlig hilsen
Inger

Fra : Britt Johannesen

Dato : 28-02-03 11:38

Hejsa

Min ene mco gør det sammen når jeg fløjter, så kommer han løbende hen og
skal snuse og undersøge mit ansigt.
Jeg har ingen anelse om hvorfor han gør det. Men det er ret sødt :)
mv
Britt

Fra : Dan Mortensen

Dato : 28-02-03 14:36

"Britt Johannesen" <brittj@(nej.tak.til.spam)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e5f3b94$0$19096$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> skal snuse og undersøge mit ansigt.
> Jeg har ingen anelse om hvorfor han gør det. Men det er ret sødt :)

Ja en af vores NFO hunner gør det samme mens hun storspinder.

/Dan Mortensen
DK Sollok

Fra : Pernille Scharff

Dato : 28-02-03 13:41

Hej Inger,

jeg har 4 katte, og de tre flygter til den anden ende af lejligheden i samme
øjeblik jeg samler en blokfløjte. Den fjerde - nemlig Choko, vores klogeste
maine coon - bliver hængende og storspinder og stryger sig op ad mig og
fløjten, fordi så sker der nemlig det at fløjten bliver flyttet fra munden
og dermed tier stille *grin*!

Det er ikke lykkedes mig at finde ud af om det virkelig er en intelligent
metode til at få mig til at holde op eller om hun bare synes det lyder SÅ
fabelagtigt....

/Pernille

Fra : Pia Thomsen

Dato : 28-02-03 15:39

Pernille skrev:
Det er ikke lykkedes mig at finde ud af om det virkelig er en intelligent
metode til at få mig til at holde op eller om hun bare synes det lyder SÅ
fabelagtigt....

He he, nu fristes jeg jo til at spørge...Vil du vide det?? Min ene MCO - han
råber, når jeg fx. synger i bilen...om han synger med eller råber, at jeg
skal holde mund, ved jeg ikke - og jeg lever gerne i uvished - jeg har
nemlig kun en tone i livet og den er falsk

Hilsen Pia

Fra : Mette Jensen

Dato : 28-02-03 16:52

Pia Thomsen wrote:

> [...]
> råber, at jeg skal holde mund, ved jeg ikke - og jeg lever gerne i
> uvished - jeg har nemlig kun en tone i livet og den er falsk

Samme her! Alle tre katte kan sende mig dræber-blikket når jeg synger....
Og jeg kan være sikker på de forlader rummet!!

--
Venlig hilsen Mette

www.Chimera-MaineCoon.dk