Sylvester gør underlige ting
Fra : Helle

Dato : 27-02-03 09:59

Hejsa.

De sidste par dage, er Sylvester begyndt at gøre sære ting. Han stiller sig
op af at vindue, strække sig alt hvad han kan og kradser så helt vildt på
vinduet - det ligner lidt at han løber og løber op af vinduet, men kommer
ingen vejne. Han bruger ikke kløer men poterne skraber og skraber. Han er
tosset med at gøre det og kan godt stå sådan i 15-20 sekunder af gangen.
Hvorfor gør han mon det? hvis det virkelig var fordi, at han ville ud ville
han vel bruge kløer eller forsøge at stikke ud når vi går ud af døren? det
gør han nemlig ikke.
En enkelt har nævnt for mig at det måske kan være fordi, han er blevet
kønsmoden? men han er altså kun 5 mdr gammel og det er det eneste underlige
han gør.
Har I andre oplevet det samme med Jeres maine coons?

Mvh Helle

Fra : Pia Thomsen

Dato : 27-02-03 10:09

Helle skrev:
[...]

Hej Helle!!

Kan det være fordi han måske kan se sin egen skygge?? Eller noget spøndende
udenfor??
Min hunkat gør det også engang imellem - dog strækker hun sig ikke - hun
sidder pænt og "vinker" - sådan ser det ihvertfald ud

Hilsen Pia

Fra : Pia J

Dato : 27-02-03 10:10

"Pia Thomsen" <piathomsen@pc.dk> wrote in message

> Min hunkat gør det også engang imellem - dog strækker hun sig ikke - hun
> sidder pænt og "vinker" - sådan ser det ihvertfald ud

Uh ja, visne blade i vinden eller pipfugle! Bedre end tv.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 27-02-03 10:09

Hvis han også begynder at gå og snakke meget, så kan du godt regne med, han
er på vej til at blive voksen... Hos Hannibal var det dels hans brægen, dels
blev han meget rastløs og havde ikke tid til at kæle så meget. Det med at
bokse på døren har jeg ikke oplevet.

:Pia

Fra : Birgitte

Dato : 27-02-03 10:12

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
underlige
> han gør.
> Har I andre oplevet det samme med Jeres maine coons?

Hej Helle
Thihi,- dum vane Sylvester har fået
Helle det er ved at være forår, dagene bliver lysere, fuglene flyver lige
ude foran vinduerne, og de søde hunkatte synger på hankattene.
Det kan godt tyde lidt på, at han vil ud... at han er begyndt at få homonale
forandringer i kroppen.
Der er jo stor forskel på hvornår hankatte begynder at vise interesse for
det modsatte køn.
Kan fortælle at Joker Face der er fra september mdr. er begyndt at øve sig
på mine hunkatte
Han er ganske uforstående for at de ikke vil, og at de banker ham når han
prøver, men han ved godt hviklen vej han skal vende...
Så mit gæt går på at det er homonale svingninger...
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ann K.

Dato : 27-02-03 10:22

Hej Helle.
Ganske vist er min Tjalfe ikke Maine Coon, men han står alligevel og
skraber løs på vores vinduer ;)
Tjalfe gør det for komme ud! Eller rettere - for at gøre os
"døroplukkere" opmærksomme på at han vil ud Nogen gange gør han det
dog bare "fordi han kan!!!" - og nogen gange, fordi der er noget udenfor
som gør ham lidt ophidset (fx en fugl eller fremmed kat)...
Namacoola (heller ikke MCO) gør det fordi noget udenfor hidser hende -
især fugle kan få hende til at gå i selvsving
Ingen af dem bruger deres kløer, men alligevel kan man tydeligt se at
især vinduet i vores lille værelse (lige ved siden af udgangsdøren!)
efter flere år med Tjalfes skraben, har fået nogle (mange!) tydelige
ridser

Godt nok er Sylvester jo MCO, og de plejer da at være lidt sene om at
kønsmodne... men ingen regel uden undtagelser! :) Han kan altså sagtens
være ved at blive voksen...
Og det kan så betyde at han får lyst til at se nærmere på det
udendørs...
Har I evt mulighed for at tage ham med ud i sele???
Han lyder som en lille uforfærdet mis, med masser af mod på livet...
også udendøre

Mvh Ann

Fra : Helle

Dato : 27-02-03 10:34

> [...]
> Har I evt mulighed for at tage ham med ud i sele???
> Han lyder som en lille uforfærdet mis, med masser af mod på livet...

Hmm....det kan da godt være, at han er ved at blive kønsmoden. Det er ikke
fugle han ser og ude på vores teresse er der heller ingen andre katte - har
kigget hver gang han har stået og skrabet. Han gør det også om aftenen mod
vinduet. Vi bor på 1.sal ud til en stor vej så der er altså ikke lige
synderlig mange fugle og dyr ude på den anden side at vinduet

Han er helt klart en kat med masser af gå-på-mod og er virkelig livlig. Kæle
gider han ikke - det har han ikke tid til. Han snakker en hel del men det
skyldes måske nok at vores birma snakker konstant - de går tit og snakker
sammen. *gad vide om de snakker om hvor dumme vi mennesker er?!* *g*
Sylvester har aldrig været udenfor og det har birmaen, Emil, heller ikke.
Emil er kastreret og det skal Sylvester også - vi vil bare ikke gøre det,
før det er nødvendigt.
Opdrætteren så helst, at det var når han blev omkring 8-9 mdr gammel men
hvis det er nødvendigt før, så var det selvfølgelig i orden
Sylvester er en meget nysgerrig og ikke mindst fræk og provokerende mis -
men sådan er en maine coon jo.
Bør jeg få ham kastreret snarest?

Mvh Helle

Fra : Pernille Scharff

Dato : 27-02-03 10:37

Hej Helle,

Choko har en sær ide med blanke flader - f.eks. glasset foran et billede,
spejle, eller vinduer. De skal bare have en tur, helst med våde forpoter,
indimellem. Min teori er at det er fordi hun ikke kan "se" overfladen, så
skal den undersøges (og tværes ind i vand så der kommer pletter på??) . Hun
bruger heller aldrig kløerne.

Men det er da muligt at Sylvester også gerne vil ud og se hvad der sker
udenfor

/Pernille

Fra : Helle

Dato : 27-02-03 10:59

"Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> wrote in message
> [...]
Hun
> bruger heller aldrig kløerne.
>
> Men det er da muligt at Sylvester også gerne vil ud og se hvad der sker

Hej Pernille.

Jamen han er også vild med billeder med glas foran - dem skraber han dog
ikke på men snuser bare til dem og kan godt stå og studerer dem læææææænge!

Måske det bare er en skygge han kan se - men hvor meget skygge er der at se
i en vindue ved højlys dag?

Mvh Helle

Fra : Britt Johannesen

Dato : 27-02-03 11:33

Hejsa

Min hun MCO gør præsic det samme, hun står på en kurv og breakdanser på
spejlet foran - så lang hun er - gerne med våde forpoter *g*
Jeg tror hun ser sin egen skygge eller også er hun bare ekstrem forfængelig
:)
Hun kommer heller ikke ud og er blevet kastreret.

MV
Britt

Fra : Tim Hesthaven

Dato : 27-02-03 10:42

> [...]
> så helt vildt på vinduet - det ligner lidt at han løber og løber op
> af vinduet, men kommer ingen vejne. Han bruger ikke kløer men poterne

Min hunkat Juice som også er MCO, gør akkurat det samme. Hun har gjort det
stort set lige siden jeg fik hende, så min teori er at hun gør det for at
fange sin egen skygge

VH
TiM

Fra : Charlotte Henriksen

Dato : 27-02-03 12:34

Efter at læse alle inlægene i denne overskrift, kan jeg ikke lade være med
at tænke at det er en MCO ting. Min Jessie gør det nemlig også. Hun gør det
på spejle, vinduer og glas i reolen. Helst når hun lige har vandet sine
forpoter, så spejl/glas/rude bliver meget beskidt. Når hun nu gør det på
spejle og glas, tror jeg ikke det er for at komme ud, ej heller fordi hun
kikker igennem ruden. Glasset i min reol gemmer kun gammelt service. I
spejlet kan hun se sig selv, ja, men det virker ikke somom hun kikker. Hun
"vasker" bare med begge forben i rask trav. Jeg kikker, smiler og ler.
Kattene er nogle vidunderlige væsner, som vi tror vi ved alt om, men det gør
vi ikke........

Charlotte Henriksen
www.sechercat.dk

Fra : Birgitte

Dato : 27-02-03 12:49

"Charlotte Henriksen" <charlhen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "vasker" bare med begge forben i rask trav. Jeg kikker, smiler og ler.
> Kattene er nogle vidunderlige væsner, som vi tror vi ved alt om, men det

Thihi,- så er det jeg begynder at undre mig...gad vide om det er aveligt
*GG* for Jessie er nemlig et El Toro barn, Juice er et El Toro barn og Choko
er et El Toro barnebarn
Og El Toro gør det også *GG*
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 27-02-03 14:29

LOL Birgitte,

> Thihi,- så er det jeg begynder at undre mig...gad vide om det er aveligt

> *GG* for Jessie er nemlig et El Toro barn, Juice er et El Toro barn og
> [...]

hvad er det dog for nogle gener du sender ud til os.... er der flere end mig
der har katte som konsekvent ligger med elegant krydsede forben? Først
gjorde Choko det, nu gør de det allesammen, så det SMITTER!!

/Pernille

Fra : Birgitte

Dato : 27-02-03 17:28

"Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> LOL Birgitte

Birgitte wrote

> [...]

> der har katte som konsekvent ligger med elegant krydsede forben? Først
> gjorde Choko det, nu gør de det allesammen, så det SMITTER!!

Hej Pernille
Hi hi fniss.... du skulle bare vide hvad der mere gemmer sig i generne
Jeg kunne forstå hvis det var Choko's bagben hun hold krydset *GG*
Her er det kun Joker der nogen gange ligger med krydset forben og hovedet
hævet
Han ser så kongelig ud i den position.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ann K.

Dato : 27-02-03 12:54

Hejsa.

Charlotte skrev:
>Efter at læse alle inlægene i denne overskrift, kan jeg ikke lade være
med
at tænke at det er en MCO ting.

<> Hmmm - Tjalfe er huskat/NFO-blanding og Namacoola en fin lille
abyssinierpige!!!

Mvh Ann - og *hvæs* fra de fornærmede små

Fra : marianne hellemose

Dato : 27-02-03 13:27

Ann K skrev
><> Hmmm - Tjalfe er huskat/NFO-blanding og Namacoola en fin lille
abyssinierpige!!! <

Ja her er det somalier og huskatte uden en dråbe MCO-blod, det er nok
snarere en "katte-ting"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : Charlotte Henriksen

Dato : 27-02-03 18:54

Det er med glæde at jeg udvider mine betragtninger. Det er åbenbart en
katteting. Jeg var skam ikke ude på at fornærme nogen, har selv en
vidunderlig huskat.
Det bringer os bare ikke nærmere en forklaring, men så igen, ikke alt kan
forklares. En af grundene til at vi elsker vore katte, er vel også fordi de
fasinerer os - vi forstår dem ikke altid, men vidunderlige det er de.

Og Birgitte.... Nu må du alvorligt til at overveje hvad du sender ud af de
katteri. Alle de El Toro børn der vasker vinduer....Pas på du ikke får
Vinduesvaskernes fagforening på nakken for sort arbejde *gg*
Charlotte
"marianne hellemose" <hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:b3l061$sak$1@sunsite.dk...

Fra : Birgitte

Dato : 27-02-03 19:07

> [...]
> katteri. Alle de El Toro børn der vasker vinduer....Pas på du ikke får
> Vinduesvaskernes fagforening på nakken for sort arbejde *gg*

Charlotte dog
Du vil vel ikke anmelde mig? *S*
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-02-03 19:43

OPS !

Ja, jeg læste jo Helles indlæg, og skulle til at svare "Jamen jeg har flere
coon'er der gør det samme. Og for dem handler det ikke om at komme ud, for
døren er lige ved siden af, og de kan bare gå ud i kattegården hvis de vil"

.... så læser jeg jo de andre tråde... hmmm..... lidt påfaldende BIRGITTE ...
kunne du ikke selektere lidt bedre i dit avl *grin*
Øhhh Pernille??... havde jeg OGSÅ glemt at fortælle dig om det om
Choko-pigen? *LOOOOOL*

Nå men under alle omstændigheder foregår det samme dagligt her, og gerne med
våde eller snavsede potter

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Birgitte

Dato : 27-02-03 20:56

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Choko-pigen? *LOOOOOL*
> Nå men under alle omstændigheder foregår det samme dagligt her, og gerne

Åhhhh nej det vare vist ikke længe før jeg får en sag på nakken
El Toro plejer også at dyppe sine poter i vandskålen, og så skraber han lige
lidt i jorden før han går, i gang med at designe gardiner
Han har endnu ikke helt fattet, at når han mudre vinduet sådan til, kan han
ikke længere følge med i, hvad der sker inde i stuen
Men for at forsvare mig selv lidt,- det er vist snart nødvendigt...... Er
det ikke mig der har lært ham det
Han kunne godt selv finde ud af det, da jeg købte ham for over 5 år siden...
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Charlotte Henriksen

Dato : 28-02-03 15:41

> Men for at forsvare mig selv lidt,- det er vist snart nødvendigt...... Er
> det ikke mig der har lært ham det
> Han kunne godt selv finde ud af det, da jeg købte ham for over 5 år
siden...

Ja, ja Birgitte. Det kan vi da alle komme og sige. Især 5 år senere. Næææææ
du. Enten kommer du og pusser alle mine vinduer og spejle gratis, sort og
uden "pis og papir", eller også skal jeg søger for du kommer til at fortryde
det skal jeg, skal jeg sige dig. ;-D
En ting ligger ihvertfald helt fast.....Mine vinduer trænger.
Lad det lige gå lidt tjept.

Charlotte
www.sechercat.dk

Fra : Birgitte

Dato : 28-02-03 17:53

> [...]

fortryde
> det skal jeg, skal jeg sige dig. ;-D
> En ting ligger ihvertfald helt fast.....Mine vinduer trænger.

Hej Charlotte
Du skulle lige vide hvordan der bliver pudset vinduer her ...... Vi
pudser nemlig altid "sort"...fniss.
Kan vist ligeså godt indrømme, at jeg får hjælp udefra...............stalden
*gg*
El Toro for ikke at snakke om Anastacia elsker at hjælpe til med den slags
småjobs....
Stakkels dig,- hvis jeg var dig,- ville jeg starte allerede nu med at bede
en lille bøn, at din lille Ribber kun bære rundt på en' bette bebs og ikke
seks som sidst tænk hvor beskidt dine ruder ellers kan blive *GG*
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Charlotte Henriksen

Dato : 03-03-03 10:25

> [...]
ikke
> seks som sidst tænk hvor beskidt dine ruder ellers kan blive *GG*

Ja, med de forældre ved man aldrig. Jeg vil heldigvis sælge de fleste der
kommer. Hvis jeg så intet siger til køberen, og får hemlig adresse efter
salget, så går det nok. hi hi
Uhhhh hvor jeg glæder mig.
Jeg var tilsteward kursus igår. Vinduesvaskeren Jessie opførte sig som
sædvanlig somom hun ejede det hele, og alle vi andre kun var til for at kæle
med hende. Kurste var forresten skide godt, og kan anbefales for alle der
skulle have lyst til at snuse til stewardjobbet.
Charlotte
www.sechercat.dk

Fra : Birgitte

Dato : 03-03-03 10:34

> [...]
> kommer. Hvis jeg så intet siger til køberen, og får hemlig adresse efter

Hej Charlotte
Ja det kræver nok både hemlig telefonnummer og hemlig adresse, bare se hvad
der sker med mig
Missekram Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Mette Jensen

Dato : 27-02-03 13:24

Helle wrote:
>Han bruger ikke kløer men poterne
> skraber og skraber. Han er tosset med at gøre det og kan godt stå
> sådan i 15-20 sekunder af gangen.
> Har I andre oplevet det samme med Jeres maine coons?

Jep! Kan kun tilslutte mig denne besynderlige Maine Coon adfær.....

Kashmir begyndte med at gøre på op ad vores store spejl ude i badeværelset.
Det er stadigt det "bedste" sted.... Han gør det faktisk hver gang en af os
går ud på toilettet.
Han kan også finde på at gører det op ad skabe, vinduer, persienner,
computerskærme ( ja det har kostede en 19" skærm), akvariet og ja stort set
alt....

Hvad der sker har jeg ikke kunne finde ud af.... Men har har gjort det altid
og gøre det altså stadigt nu 1½ år efter kastration.

--
Venlig hilsen Mette

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-02-03 13:57

Hej Helle!
Vores hunkastrat, Chérie (huskat/norsk skovkat) gør det også. Det har
hun gjort siden hun var helt lille, og nu fylder hun 3 år til maj, og
hun gør det stadig.
Men ejg aner ikke hvorfor *G*

Knus fra Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk
KILLINGER VENTES I UGE 15!!!

Fra : Bente Jepsen

Dato : 27-02-03 19:22

> op af at vindue, strække sig alt hvad han kan og kradser så helt vildt på
> vinduet -

Hej Helle.

Vores Søster (huskat gør det også. Det er på køkkenskabe, køleskab,
badeværelsesskab, men især på vinduer.
Det er ofte når hun ser noget udenfor, men ikke altid. Og hvorfor hun gør
det på skabene kan jeg ikke rigtig se meningen med.

Det glæder mig meget at der er så mange andre med denne besynderlige
vane, for når vi går ude i haven og hun står i vinduet og skraber vildt på
det, ja så ligner hun en totalt åndssvag , det er nærmest som en mus i
bur i et løbehjul.

Mange hilsner
Bente