Genforening - går det godt?
Fra : John

Dato : 27-02-03 00:19

Hejsa

Vi fik for 4 måneder siden en hunkilling af en af mine kollegaer.

Kollegaen skal nu på ferie og skal have passet sine to katte (moderen til
min killing og hendes bror - ikke faderen til killingen). Vil det gå godt
hvis jeg påtager mig jobbet? Kan katte huske deres forældre / unger efter et
halvt års tid? Nogen der har erfaring med den situation?

Alle kattene er neutraliserede. Jeg bor i lejlighed, så de kan ikke komme
ud.

Kenneth

Fra : Ann K.

Dato : 27-02-03 13:31

Hejsa

>Vi fik for 4 måneder siden en hunkilling af en af mine kollegaer.

Jamen til lykke med hende

> [...]
til
min killing og hendes bror - ikke faderen til killingen). Vil det gå

Hmmm - nok ikke... Med mindre du da passer kattene i deres eget hjem
Katte er vanedyr og bryder sig generelt ikke om forandringer - og det må
man da sige at en (midlertidig) flytning til dit hjem vil være...
Derimod trives de fleste katte fint med at blive passet i deres hjem,
hvor en kattesitter har tilsyn en eller flere gange dagligt

>Kan katte huske deres forældre / unger efter et
halvt års tid? Nogen der har erfaring med den situation?

Ja - jeg har den erfaring... og jeg må desværre fortælle dig at katte
_ikke_ kan huske deres killinger... Du skal bestemt ikke forvente
hverken gensynsglæde eller familefølelser...
Ganske vist er din hunkat kun halvvoksen og hun vil derfor nok være
bedre i stand til at acceptere fremmede katte på sit territorie... men
du vil til at sætte en voksen hunkat ind til hende... Det _kan_ være at
opfordre til store problemer...
Og dét er jo helt unødvendigt, når der kun er tale om en midlertidig
periode ;)

Mvh Ann - der håber at jeg ikke har taget modet helt fra dig

Fra : John

Dato : 27-02-03 13:50

Hejsa

Og tak for rådet. Det skal lige indskydes at vi har passet kattene før
(faktisk passede vi dem sidste år da hunkatten fødte), men hvis der ikke
normalt er nogen genkendelse mellem dem, så har du nok ret i at det vil være
at invitere til problemer.

Vi bor for langt væk til at kunne være kattesittere, så de må nok finde en
anden løsning så.

Kenneth