ny kat
Fra : fudge

Dato : 26-02-03 15:58

Hej jeg har nok et lidt dumt spørgsmål. jeg har en kat på ca et halv år, og
nu har vi snakket om at få fati en til kat til at holde den med selvskab.
vil der være nogle problemer i det.
et skal lige sigets at det er en hun kat vi har nu og det er også en hun kat
vi vil skaffe os igen

hilsen sebastian
__________________________________________________________________ sebastian
fudge jørgensen ICQ#: 165172510 Current ICQ status: + More ways to contact
me __________________________________________________________________

Fra : Vibeke J

Dato : 26-02-03 17:58

> vil der være nogle problemer i det.
> et skal lige sigets at det er en hun kat vi har nu og det er også en hun
kat
> vi vil skaffe os igen

Hej Sebastian

Du kan evt kigge lidt her:
www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=61 ,

som der står har de fleste lidt problemer med to damer, men nogen af vores
venner har to hunkatte samme - helt uden problemer. Så det kommer også an på
den individuelle kats temperement.

/Vibeke

Fra : Dorthe Kirstejn Jens~

Dato : 27-02-03 11:53

> [...]
> sebastian
> fudge jørgensen ICQ#: 165172510 Current ICQ status: + More ways to contact

Hej Sebastian.
Hvis jeres nuværende kat er en del alene hjemme, er det en rigtig god
ide at få en kat mere. Vi har selv gjort det samme for nogen tid siden.
Og når din nuværende kat kun er ½ år, så vil sammen føringen af de to
katte sikkert gå lidt nemmere. Men der er forskellige ting man kan/skal
overveje, skal det være sammen køn, eller skal det være en kat af det
modsatte køn. Der kan være både fordele og ulemper ved begge dele.
Du kan læse mere om dette forskellige steder. Bla i Politikkens
kattebog, som er rigtig god at have som katte ejer. Men jeg ved at
Russer Klubben i deres december udgave havde en artiklel, i deres blad
om dette emne. Du kan se det på deres hjemme side:
www.russianblue.dk - tror jeg nok. Det er altid en god ide at læse lidt
om andres erfaringer, inden man springer ud i det selv.
Og til sidst, det er ikke dobbelt arbejde at have to katte samtidigt,
men det giver dobbelt glæde !!!

Med venlig hilsen
Dorthe Kirstejn Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar