Tabitas flytning :-))))
Fra : Katrine Nederby

Dato : 26-02-03 02:05

Må lige dele min glæde med jer....

Tabita flyttede i nyt hjem igår, mandag, og det går bare så godt Jeg har
fået flere mails allerede.
Hun blev ret hurtigt introduceret for den anden kat, en lidt ældre
burmeser-hankastrat, da begge katte var meget utilfredse med den lukkede dør
imellem dem. Ingen knurren, ingen hvæsen. Kun venlig hilsen med "glade"
haler og efter kort tid også vasken af hinanden ) De kunne straks lege
med hinanden, og inat har de puttet sammen i en kurv ved brændeovnen. Helt
utroligt, men sandt, og jeg er bare så lettet. Især er det rørende at høre,
hvordan den "gamle" kat i den grad tager sig af Tabita. Når hun bliver lidt
nervøs over de nye omgivelser og kalder, springer han straks til hendes
undsætning med beroligende pandeslik og omsorg. Det kunne ikke være bedre
)) Og den nye ejer er også vældigt begejstret for hende. Har idag været
ude at kigge på gulv-til-loft-miljøer, for sådan nogen er hun jo vant til
herfra *hi hi*

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 26-02-03 06:15

"Katrine Nederby" <katnederbyFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

<snip> en masse gode nyhedder.

Hvor er det bare super at høre.. rart at der findes mennesker og katte
med åbne hjerter og hjem:

Randi
http://www.DK-SKINDBJERG.dk

Fra : Ann K.

Dato : 26-02-03 11:22

Hej Katrine.

> [...]

lege
med hinanden, og inat har de puttet sammen i en kurv ved brændeovnen.

<> Øv.... hvorfor går det ikke lige så let her???
Jeg er dødtræt af tossede hunkatte!
Opdagede i aftes et stort sår på Namacoolas ene øre... og et endnu
større bag Tias....

Aner ikke hvad der er foregået mellem de to, men det må have været
voldsomt
Namacoola vil ikke væk fra spisebordet og Tia ligger i sin hule.... Når
de er nødt til at bevæge sig rundt foregår det snigende, og de styrter
begge omgående i sikkerhed, hvis de får øje på hinanden
Og det sker selvfølgelig kort tid efter at vi var ved at tro, at der
_endelig_ var ved at være ro mellem dem....

Nedtællingen til Tias kastration er i gang... kun 5 dage til!!! Og for
en gangs skyld _glæder_ jeg mig til, at et af mine dyr skal til
dyrlæge!!!
P-piller har i hvert fald _ikke_ en god indflydelse på Tias ellers så
venlige og rolige temperament.... (vi så hende jo fra en helt anden side
i Sverige - og da hun lige var kommet her hjem - inden pillerne rigtig
begyndte at virke).

Mvh Ann

Fra : Katrine Nederby

Dato : 26-02-03 12:33

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med hinanden, og inat har de puttet sammen i en kurv ved brændeovnen.
>
> <> Øv.... hvorfor går det ikke lige så let her???

Hej Ann.

Jeg må indrømme, jeg har heller aldrig tidligere hørt om så nem en
sammenføring, og jeg tror flere ting spiller ind. Hankatten har for første
gang i sit liv været alene de sidste tre måneder, fordi de mistede hans
kammerat, en burmeser på Tabitas alder. Og burmesere er jo meget sociale, så
han har temmeligt sikkert længtes så meget efter en anden kat, at alt andet
gled i baggrunden. Derudover er han tidligere avlshan og derfor vant til at
tage imod fremmede, lidt ængstelige hunkatte. Han er en rigtig
gentleman...øh -cat. Han kan for i øvrigt ses her
http://home1.stofanet.dk/grell/lucky_luke.html
på sin opdrætters hjemmeside fra før, han gik på pension.

Og Tabita...Ja, hun er bare Tabita: Altid glad og positiv, til tider lidt
naiv. Jeg har aldrig oplevet hende aggrressiv eller bare i dårligt humør.

Jeg har modtaget dagens mail og det går kun fremad. De to katte er pot og
pande, og hankatten kom igen til hendes undsætning i morges, hvor hun blev
meget, meget bange for skraldemændene udenfor bryggersvinduet. Så bange, at
hun sprang op i sin nye ejers arme med øjne så store som te-kopper. Hun har
jo aldrig set mænd gå rundt udenfor her i 3. sals højde. Lille pus. Men det
vænner hun sig jo nok til
Nå ja..Og så er der blevet bestilt et klatremiljø fra Likita, som ankommer
imorgen

> Jeg er dødtræt af tossede hunkatte!
> Opdagede i aftes et stort sår på Namacoolas ene øre... og et endnu
> større bag Tias....

Åh nej da Jeg troede egentlig ikke, de kom så meget i nærkontakt, men
nøjedes med at knurre og slå lidt til luften, men man kan jo ikke være der
altid. Mon ikke det vil hjælpe, når nu Tia bliver neutraliseret. Du har
selvfølgelig gang i Feliway/-friend ikke? Men hvad med Bachs Rescue Remedy.
Kunne det ikke være en idé? Bare lige til at tage toppen (hvis det altså
virker).

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-02-03 14:33

Hej Katrine!
Det var da lige noget af en overraskelse, at du er gået af med Tabita.
Det må være svært for dig, men det er dejligt at hun har fået et
rigtig godt hjem og en super god ven Det lyder som om at de to
allerede er helt uadskillelige

Knus fra Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk
KILLINGER VENTES I UGE 15!!!

Fra : Ann K.

Dato : 27-02-03 09:48

Hej Katrine.

Det lyder som om Tabita er flyttet til det helt rigtige sted Tænk
sig at få sin helt egen "oppasser".... Og så sådan en flot fyr
(Må jo indrømme at jeg synes at burmesere er _smukke_, når de er brune!)

Tilstanden herhjemme er lidt bedre... nu vil begge kattene da i det
mindste bevæge sig omkring - men det er med høj knurren og hvæsen, hvis
de mødes :-/
Bach's fungerer ikke! Felifriend bruger vi konstant - og har gjort det
lige siden Tia flyttede ind... Namacoola _har_ jo ikke ligefrem haft de
bedste oplevelser med andre katte, og vi forventede selvfølgelig noget
bøvl med hende, men Felifriend har hjulpet meget til at give hende et
godt forhold til resten af Banden... Og indtil p-pillernes negative
virkning slog igennem hos Tia, var der også ved at være lys forude for
de to... Nu hjælper intet Jo - tid! og at Tia bliver kastreret, så
hun kan blive sit gode gamle, venlige jeg igen....
Tia havde kun fået én pille hos sin tidligere madmor, inden vi kom på
besøg.... og derfor var der ingen, der kunne forudse, hvor voldsomt hun
ville reagere, når hun var på pillerne i et længere stykke tid
For at "dysse" hende lidt ned, har vi givet hende (og Namacoola)
Serene-Um... det har hjulpet lidt :) Især, når Tia sniger sig til også
at gufle Namacoola's pille (pakket ind i leverpostej), som lå ubevogtet
på køkkenbordet... Tia gik direkte i sin hule og snorksov i 4 timer

Mvh Ann