løbetid...
Fra : Karina Lehmann

Dato : 25-02-03 18:44

Hej NG.
Min den store kat er kommet i løbetid. Så købte vi nogle p-piller til hende.
Hvor når begynder de at virke? Vi gav den første i søndags.

Mvh Karina Lehmann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-02-03 19:13

Vent med at give p-piller til løbetiden er færdig. Giv så 1 pr uge det
holder løbetiderne væk på de fleste

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Dorthe Kirstejn Jens~

Dato : 25-02-03 20:55

Hej alle i NG.
Når jeg læser nedenstående indlæg, tænker jeg to ting:
1. Der hvor du har købt dine katte p-piller, kunne du da ikke havde fået
lidt råd og vejledning - for det har vel været hos en dyrlæge?
2. Og hvorfor vente til løbetiden er overstået - min dyrlæge har rådet
til at give den første p-pille så snart vi observerer de første tegn på
løbetiden ?
Mange katte hilsner fra
Dorthe

Med venlig hilsen
Dorthe Kirstejn Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-02-03 22:11

Der er meget større risiko for livmoderbetændelse, hvis man forsøger at
afbryde en løbetid med p-piller (læs: giver p-piller under løbetid). Det
burde din dyrlæge også vide!!

Den normale dosering af p-piller - og altså den de fleste dyrlæger
anbefaler - er 1 pille om ugen. At der så findes katte, hvor p-pillerne slet
ikke virker, katte der skal have 2 piller om ugen og katte der kan nøjes med
½ pille, er en anden sag.

Hvor jeg har min viden fra? Såmænd fra min egen dyrlæge samt div.
dyrlægeforedrag.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats