Mis bider i næse
Fra : Uffe Fey

Dato : 23-02-03 02:29

Min ene hankilling (cirka 15 uger) har en underlig tendens til at ville bide
mig i næsen. Og det sker ikke kun om morgenen for at vække mig, men også
hvis vi fx ligger og hygger på sofaen - hvis han lige kan se sit snit til
det, så bliver der sat tandmærker i næsen. Ikke aggresivt, han gør det på en
nærmest forsigtig måde. Og hvis jeg ellers er vågen til at fange ham i det,
er det også tydeligt at se at han ved det er forkert, eller i hvert fald at
jeg ikke synes det er i orden.

Knoer og fingre er forresten også et udsøgt mål til tider. Også selvom de
ikke bevæger sig eller noget som helst.

Nogen der har en idé om hvad denne adfærd kan skyldes?

--
Uffe
(Slet 'REMOVE' ved privat svar)

Fra : -ALU-

Dato : 23-02-03 05:38

"Uffe Fey" <newsgroups@idenion.REMOVEdk> skrev i en meddelelse

> Knoer og fingre er forresten også et udsøgt mål til tider. Også selvom de
> ikke bevæger sig eller noget som helst.

Modsat næsen?

-A-

Fra : Uffe Fey

Dato : 23-02-03 09:44

> Modsat næsen?

Næsen bevæger sig skam heller ikke :).

--
Uffe
(Slet 'REMOVE' ved privat svar)

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 23-02-03 08:44

Uffe Fey wrote:
> [...]
> selvom de ikke bevæger sig eller noget som helst.
>
> Nogen der har en idé om hvad denne adfærd kan skyldes?

Hej Uffe

Han er i lømmelalderen
Min venindes killing gjorde det samme, især når hun sov, det var en effektiv
måde at vække hende på *G* Missen ville jo bare lege
Jeg kan "berolige" dig med at det aftog med alderen. (sådan en næse er
egentlig ret ømfindtlig, ik? )

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Uffe Fey

Dato : 23-02-03 09:52

> [...]
> måde at vække hende på *G* Missen ville jo bare lege
> Jeg kan "berolige" dig med at det aftog med alderen. (sådan en næse er

Ja, gu er han i lømmelalderen *g*
Det er bare sjovt at det kun er ham der gør sådan noget. Den anden har ikke
rigtig den slags tendenser.. endnu i hvert fald. Jeg tvivler også på at han
altid gør det for at lege.

Det skete jo selvfølgelig igen i nat ved halv fire tiden, og her lod jeg ham
for en gangs skyld komme til at bide, bare for at se hvad der skete hvis han
fik lov. Han nappede først lidt, og så slikkede han næseboret, nappede lidt
igen, slikkede. Til sidst nappede han og lod så tænderne sidde fast indtil
jeg gav ham et lille snudedask.

Med fingrene bider han dog mere til.

--
Uffe
(Slet 'REMOVE' ved privat svar)

Fra : Niels Peter

Dato : 23-02-03 11:44

> effektiv
>
> Ja, gu er han i lømmelalderen *g*
> Det er bare sjovt at det kun er ham der gør sådan noget.

Det behøver nu ikke skyldes "lømmelalder". Min kone har en ti år gammel,
kastreret hunkat, der også en gang imellem giver én et kærligt nap i
næsen, når man har en hygge-nusse-stund med hende.
Mine egne katte gør det aldrig, men jeg har engang haft en huskat, der
plejede at tygge blidt på min hånd i sådan en stjernestund. Forklaringen
var her åbenbar, fordi måden, det blev gjort på, lignede på en prik hans
tyggen på sin egen pels, når han gjorde den i stand.

Niels Peter

Fra : Kate

Dato : 23-02-03 12:48

Min yngste kat havde en tendens til at bide mig i næsen da han var
yngre. Han er nu ca. 9 mdr. og det aftager ligeså stille. Det var helt
tydeligt for mig at Mowgli gjorde det når han var særligt kælen, han
har aldrig bidt igennem, men næsen er jo ømfindtlig
Det jeg har gjort er når jeg ser ham gøre anstalter til at bide nappe,
så flytter jeg hovedet og kæler ham intensivt lige midt på ansigtet. Om
det så er det eller simpelthen at han vokser fra det ved jeg ikke, men
det er tydeligt mindre og mindre han gør det.
Ingen af mine andre katte har nogensinde gjort det.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer