Teenagekatte og desperate mødre!!!
Fra : Annette Skovbon

Dato : 22-02-03 02:23

Hej Gruppe,
Det er godt nok længe siden jeg har pippet op herinde. Det skyldes
hovedsagligt travlhed, men i skal lige have en lille opdatering herfra.

Som en del af jer ved, blev jeg mor for en lille killing i september,- hun
var født i juni. Jeg havde inden overtagelsen været derude og besøge
hende sammen med min kæreste Marcus. Vi besøgte kattebarnet så meget,
at hun var helt tryg ved os ved overtagelsen.

I kan se billeder her:
Lige da vi havde fået hende:
http://www.heste-nettet.dk/lodge/image.php?filename=graphics/users/pic8233.jpg&size=big
Nyere billede af hende:
http://www.heste-nettet.dk/lodge/image.php?filename=graphics/users/pic11975.jpg&size=big

Jeg havde været ude og investere i en rigtig killingekattebakke osv. -
hun har jo aldrig været verdens største, ej heller har hendes moder.
Derudover havde jeg købt mig fattig i godt foder, kattetræ, legetøj,
kurve osv osv.

Missebarnet kom hjem og tog problemerne med ind ad døren,- hun ville ikke
spise...NÅ! tænkte jeg, ud og handle kattemælk, 10 forsk.
killingefoder-midler, både tør og vådkost, modermælkserstatning og det
hele. Intet af det ville ned, bortset fra kattemælken. Det levede hun af
et par dage, så blev jeg urolig og ringede til en god "katteveninde". Hun
sagde at jeg skulle "tvinge" et par stk. killingefoder i barnet, og så se
om hun selv ville spise, ellers skulle jeg tage til dyrlægen. Killingen
virkede sund og rask, frisk, var ren bagi, i øjnene osv. Jeg tvang,-
næsten med tårer i øjnene,- lidt mad i Pjuske som hun hed...Det gad hun
ikke...Et par timer efter forsøgte jeg igen, og HAPS! Hun havde nær
slugt min finger!!! - Siden den dag har hun ÆDT, faktisk en lille smule
mere end hun burde, dog er hun end ikke noget der minder om tyk.

Killingebakken ville hun bestemt ikke bruge,- nææh nej, en kæmpekasse
til norske skovkatte var bedre.
Og brødkurven stjal hun fra os efter to dage og hun fik lov at beholde
den som seng (Vi fik ved samme lejlighed udskiftet vores egen). Den dag i
dag begriber hun ikke, hvorfor hun ikke kan mase sig ned i den og sove i
den???

Kattetræet er et hit, hun er ligeså vild med det, som hun er ved at
kravle på hovedet rundt under bunden af sofaen! Hun har opdaget at
vores gravhundeblanding er et oplagt mål for bagholdsangreb under borde,
sofaen, sengen mv. -Han lægger gravhundeører til en del - det kan i se
her:
http://www.heste-nettet.dk/lodge/image.php?filename=graphics/users/pic18516.jpg&size=big

Nå, men i tirsdags da jeg vågnede var jeg ved at panikke. Pjuske mijaver
kun hvis hun er sulten eller hvis hun er kommet i knibe,- så som at falde
i WC-et, hvilket hun også har prøvet og IKKE synes om... Jeg farede op
for at se hvad der var galt. Hun lå og gned sig op ad gulvet midt i
stuen. Jeg kaldte på hende og hun mijavede igen og stillede sig i
parringsposition for mig. - Jeg har aldrig før haft en fertil hunkat og
gloede på bæstet som om hun var en alien tror jeg. Dumbo, hunden, sad og
kiggede fortvivlet på mig. Han løb så over og lavede legebevægelser,
men Pjuske gav ham bare "bagperronnen" lige i ansigtet,- hun ville ikke
lege, ellers tak. Marcus, kæresten kom ind i stuen og sagde: Tillykke
skat, du er blevet mor for en mis i løbetid,- nu er hun DIN kat og ikke
vores kat.
Hun fik så mad, imens hun spiste gnubbede hun sid op ad skålen, væggen,
dørkarmen, ja, selv gulvet! Når hun skulle ligge og nusse, var det hele
tiden med bagparten hævet 2 cm. fra sofaen,- hvis nu der skulle dumpe en
hankat ned fra himlen!

Hun har nu gået rundt med en bette pukkel på ryggen, miauvet så hun
snart lyder som en håndværker og bagparten hævet fra jorden i snart en
uge,- Dumbo vil gerne vide hvornår hun bliver sig selv igen - eller om
hun overhovedet bliver sig selv igen! *Griner lidt* Jeg skal ikke engang
kalde på katten, førend jeg får måsen i synet og et desperat Miauv.
Hun sidder også gerne i timevis i vinduet og dagdrømmer lidt om det
hele, hvilket ikke er normalt for hende! - og hun kommer IKKE ud førend
præventionen er bestemt. Ligenu har jeg en moralsk kamp med mig selv
omkring p-piller vs. sterelisation.

Se, sådan er det at blive teenagemor for sin første fertile hunkat.

Kan i allesammen have en god weekend.

Kh. Annette og Pjuske (*Miauuuuuuuuuuuuv*)

Fra : Kate

Dato : 22-02-03 10:04

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> wrote in

Dejligt at Pjuske trives. Og at Dumbo og hun har det rart sammen.

> Ligenu har jeg en moralsk kamp med mig selv
> omkring p-piller vs. sterelisation.

Hvis du ikke har planer om at hun skal ha' killinger synes jeg ikke at
beslutningen er svær. P-piller er ikke sunde, hverken for dyr eller
mennsker og skal hun ikke være mor så er en sterilisation, efter min
mening, godt givet ud.
Hvis du påtænker killinger på hende skal du jo overveje hvad der skal
ske med killingerne når de vokser til, hvis du da ikke kan beholde dem
selv.

Hvor længe hun er i løbetid er der andre der må svare på

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-02-03 11:28

Hej Annette

*GGG* Er det ikke dejligt og er det ikke fantastisk
HVOR meget lyd sådan en lille kat kan give fra sig, jeg
har lige været der med min lille "siameser" Baby, hun
startede 3½ md. gammel *stort suk*

--
Marianne

Hellemose Somali