Jeg er blevet katteejer
Fra : Lene Vang

Dato : 21-02-03 12:47

Men desværre kun for en uges tid. Hun hedder Chili. og jeg tror at hun er en
tortie, men jeg er ret dårlig til at bedømme sådan noget :) Men hvis hun er
tortie så forklarer det en hel del om hende *GGG*
Hun har kun været her en enkelt nat, og hun har allerede taget kontrollen
over min seng og dyne *suk*

I kan se et par billeder af hende her, hvis I har lyst:
http://community.webshots.com/user/lenevang

Hilsen

Lene og feriekatten Chili

Fra : Ida

Dato : 21-02-03 13:14

--
"Lene Vang" <lenevangkatte@bakketiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> tortie så forklarer det en hel del om hende *GGG*

Hej Lene *s*
Hun er bestemt tortie og en smuk en af slagsen Sorttortie makreltabby
med hvidt .. helt præcist.. og man kan se på hende at hun er en bandit *G*

Jeg har sådan en tortieteori, der går ud på, at tortietemperamentet primært
ligger hos de aguti ? Jeg har en aguti og tre nonaguti og der er en himmel
til forskel på deres temperamenter.. det er helt sikkert aguti´en der er den
"rødhårede" af dem.

Andre med samme eller omvendt erfaring ? *s*

Kan kort forklare, at aguti er de stribede tortier og nonaguti er dem uden
striber - på nær i de røde afmærkninger, hvor de kan forekomme.

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 21-02-03 13:50

"Ida" <corkycoon@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> "rødhårede" af dem.
>
> Andre med samme eller omvendt erfaring ? *s*

Pyyyha, det håber jeg da ikke for jer med aguti! For jeg synes godt nok min
non-aguti Kina er lidt af en håndfuld, så skal jeg i hvert fald aldrig have
en stribet en af slagsen...

MVH Mette (og Kina, der vist selv tror hun er siam...hun er i hvert fald
frygtelig hyper

Fra : Battlefield´s

Dato : 21-02-03 14:16

Ida skrev:
> [...]
den
> "rødhårede" af dem.
>
> Andre med samme eller omvendt erfaring ? *s*

Hej
Her i huset passer det ikke.
Vores "Nausse", der er en blåtortietabbymasket siameser er den blideste og
kærligste kat man kan tænke sig, faktisk er der ikke engang meget
siamesertemperament i hende. Men måske er det fordi hun ikke er en "rigtig"
tortie, "kun" blåtortie.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Trine Piltoft

Dato : 21-02-03 19:25

Hej Ida!

> Jeg har sådan en tortieteori, der går ud på, at tortietemperamentet
primært
> ligger hos de aguti ?

Hmmmm - er overhovedet ikke enig i den teori. Jeg har godt nok ikke nogen
agouti tortier men hvias de var værre end de non-agouti er jeg sikker på jeg
ville flytte hjemmefra *ggg*

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 21-02-03 14:22

Hejsa Lene

tillykke med din tortie Misser hun er ret sød!!

DET billede 070 hedder det vist, der ligger hun og ligner en rigtig dronning
med poten under hovedet

Hun er rigtig sød

Hilsen Sanne

Fra : Lene Vang

Dato : 21-02-03 14:36

"Sanne Schmidt" <sannefjern@spamsilver-heart.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> tillykke med din tortie Misser hun er ret sød!!
>
> DET billede 070 hedder det vist, der ligger hun og ligner en rigtig

tak.
Det er bare en skam at jeg skal afleverer hende tilbage igen om en uges tid.
Men det er godt skønt at have hende gående, nu sker der nyt i en ellers så
ensformig dag :)

Hilsen

Lene

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 21-02-03 14:53

> [...]
tid.
> Men det er godt skønt at have hende gående, nu sker der nyt i en ellers så

hejsa Lene

ja det kan jeg godt se, men så må du da bare have din egen lille misser og
jeg ved at Dorthe her inde har en tortie pige mis der er meget trængende for
at få et nyt hjem, med kærlig folk , så måske det var noget for dig?????

Hilsen Sanne

Fra : Lene Vang

Dato : 21-02-03 15:06

> [...]
for
> at få et nyt hjem, med kærlig folk , så måske det var noget for dig?????

Jeg er desværre så uheldig at jeg lige for tiden bor hjemme hos min moar,
mens jeg venter på at kunne få mit et sted, hvilket heldigvis ikke skulle
vare så længe igen. Og vi må ikke holde husdyr her i bebyggelsen. så jeg
bliver nød til at vente lidt endnu med at få min egen dynestjæler
--
Hilsen

Lene

Fra : Mette og René

Dato : 21-02-03 19:13

lige et spørgsmål der INTET har med sagen at gøre
hvilket digital kamera har du taget dine billeder med du har lagt ind på din
side???

på forhånd tak mette

Fra : Ida

Dato : 21-02-03 19:39

--
"Mette og René" <tdcspace@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> lige et spørgsmål der INTET har med sagen at gøre
> hvilket digital kamera har du taget dine billeder med du har lagt ind på
> [...]

Hej Mette *s*
Det er en lille smule svært at vide hvem du spørger..er du rar at prøve en
gang til ?

Fra : Lene Vang

Dato : 21-02-03 19:46

> [...]
> lige et spørgsmål der INTET har med sagen at gøre
> hvilket digital kamera har du taget dine billeder med du har lagt ind på

Hej Mette
Det er et Nikon coolpix 2500..

hilsen Lene

Fra : Mette og René

Dato : 21-02-03 19:51

> Hej Mette
> Det er et Nikon coolpix 2500..

Mange tak:)

Mette

Fra : Trine Piltoft

Dato : 21-02-03 19:27

Hej Lene!

> I kan se et par billeder af hende her, hvis I har lyst:
> http://community.webshots.com/user/lenevang

Chili er da bare skøn - kan godt forstå hvis du er faldet for hende
Synd du ikke har mulighed for at have kat endnu, men så har du jo noget at
se frem til