Tossede kræ
Fra : vvv

Dato : 20-02-03 23:44

Hej
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en stor killing på ca et halvt år, jeg
har haft hende i ca 3 uger.
Hun er faldet godt til hos mig på nær en enkelt detalje.
I starten gik det fint med at bruge bakken, men efterhånden vil hun hellere
bruge mit badekar.
Nu er det næsten dagligt hun skider i mit badekar.
Er der nogen der har et godt råd?
Har tænkt på at fylde lidt vand i karret, så er hun jo nok færdig med den
ide ( hun hopper over kanten uden at kigge først) men er bange for at hun så
finder en helt 3. løsning (når det nu skal være uden for bakken er
badekarret trods alt ikke det værste)
Jeg bruger det savsmuldsgrus der kan skylles ud, og det vil jeg helst
fortsætte med.
Gode råd modtages med kyshånd
Martin

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-02-03 23:50

Hej Martin

Du kan prøve at købe noget andet end savsmuld, for det kan sagtens tænkes,
at hun bare ikke kan lide det...
Tag evt. en anden bakke (en opvaskebalje eller hvad nu) med noget andet grus
i og se, om hun i stedet vil bruge den. Hvis hun vil, så er problemet løst -
bortset fra, at du så bliver nødt til at gå den tunge gang med grusposen til
skraldespanden.

Mvh. Camilla

Fra : Niels Peter

Dato : 20-02-03 23:56

"vvv" <vvv2dk@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> badekarret trods alt ikke det værste)
> Jeg bruger det savsmuldsgrus der kan skylles ud, og det vil jeg helst

Prøv at anskaffe en bakke mere: nogle katte vil gerne have én bakke til
afføring og en anden til urin.

Niels Peter

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 21-02-03 00:32

> Prøv at anskaffe en bakke mere: nogle katte vil gerne have én bakke til
> afføring og en anden til urin.
>
> Niels Peter

Det var da smart....er det noget de kan lære*GG*?
for så har jeg da 6 stk der gerne må lære det

hilsen Sanne

Fra : Niels Peter

Dato : 21-02-03 09:12

"Sanne Schmidt" <sannefjern@spamsilver-heart.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da smart....er det noget de kan lære*GG*?
> for så har jeg da 6 stk der gerne må lære det

Desværre - enten har det det på den måde, eller også har de ikke

Niels Peter *ville ellers gerne have det indført her også*

Fra : Leyna

Dato : 21-02-03 12:10

On Fri, 21 Feb 2003 00:31:39 +0100, "Sanne Schmidt"
<sannefjern@spamsilver-heart.dk> wrote:

>Det var da smart....er det noget de kan lære*GG*?
>for så har jeg da 6 stk der gerne må lære det

Min "gamle" kat har altid kun haft en bakke, men da jeg fik en kat
mere og havde renlighedsproblemer med den, så anskaffede jeg en bakke
mere. (Efter rådgivning herinde fra.) Nu har de delt toiletterne op så
der stort set kun er den ene "ting" i hver af bakkerne. Underlige
misser.
Prøv dog at sætte en bakke mere op og se hvad der sker.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-02-03 12:10

On Thu, 20 Feb 2003 23:55:44 +0100, "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk>
wrote:

>Prøv at anskaffe en bakke mere: nogle katte vil gerne have én bakke til
>afføring og en anden til urin.

Og jeg der troede at det var mine katte der var lidt til en side,
fordi de ville have to seperate bakker!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 21-02-03 10:39

Hej Martin

Nogle slags kattegrus kan uden problemer skylles ud i toilettet hvis man ikke
smider for meget af gangen. Du kunne eventuelt fodre din kat i badekaret et par
gange så er det ikke sikkert hun gider kaste sin afføring der længere.

/Kim

Fra : Trine Piltoft

Dato : 21-02-03 19:32

Hej Kim!

> Nogle slags kattegrus kan uden problemer skylles ud i toilettet hvis man
ikke
> smider for meget af gangen.

Det kan godt være man kan, men jeg tror ikke afløbet har godt af det - vil
også tro det komme meget an på hvad fald det er lagt med. Klumpende
kattegrus skal man under ingen omstændigheder forsøge at komme i toilettet
(har gjort det 1 gang - og det sad godt fast skal jeg hilse og sige *g*).

Men altså - så stort et problem er det vel iøvrigt heller ikke at skulle
bære gruset ud i affaldscontaineren.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/