måske noget galt??
Fra : Katja Gøbel

Dato : 20-02-03 16:01

hej,

jeg har endnu et spm. til nogle kloge mennesker...
Min kat kom hjem fra pension i mandags....og siden har han haft lidt tynd
mave men ikke noget af betydning..det der har været problemet er, at når han
har skidt, så spreder han det ud over det hele, så det sidder op i
hoftehøjde på væggene på toilettet. Normalt så gider han slet ikke dække til
når han har været på toilettet, hverken når det er det ene eller det andet.
Det undrer mig også meget. men det er helt ekstremt så meget han kan sprede
det lort.

Spm. er jo så:
hvorfor dækker han normalt slet ikke siden efterladenskaber?
og er der noget galt med ham når han er begyndt at sprede lortet rundt på
hele toilettet?

håber på nogle hurtige svar. har tørret op efter ham to gange i dag...og det
sidder over det hele på gulvet og på væggene i hjørnet, hvor katte toilettet
står, og det er endda et med låg, men uden dør.

hilsen katja

---

Fra : Niels Peter

Dato : 20-02-03 16:09

"Katja Gøbel" <katja@[NOSPAM]goebelconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det lort.
>
> Spm. er jo så:
> hvorfor dækker han normalt slet ikke siden efterladenskaber?

Det er der nogle katte, der ikke gør. En blandt mange teorier er, at de
er de meget dominante katte, der ikke dækker.

> og er der noget galt med ham når han er begyndt at sprede lortet rundt

> hele toilettet?

Ja, han har diarre, og derfor lugter det "forkert" i hans næse, og han
vil bare have det væk.

> [...]
toilettet
> står, og det er endda et med låg, men uden dør.

Hvis han har fået noget andet at spise på pensionen, end han plejer at
få hjemme, kan foderskiftet frem og tilbage godt være årsagen til hans
dårlige mave.
Men varer det ved mere end et døgns tid, synes jeg, du skal tage ham til
dyrlægen, gerne medbringende en afføringsprøve.

Niels Peter

Fra : Bente Jepsen

Dato : 20-02-03 19:34

> [...]
> Men varer det ved mere end et døgns tid, synes jeg, du skal tage ham til
> dyrlægen, gerne medbringende en afføringsprøve.

Hvis du har lidt torsk el. lignende i fryseren kan du koge noget og blande
med en portion kogte løse ris. Det plejer at hjælpe på en tynd mave (men
bedst er det hvis du kan holde ham på vandvognen (koldt, kogt vand) et døgn
først).

Mange hilsner og god bedring til fyren
Bente

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 20-02-03 20:18

Den er da lige til kongeriget.....

Ved desværre ikke hvad det skyldes, men god bedring til ham.

- Jane