/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Øv, øv øv !!
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 17-02-03 12:02

Øv, altså!
Ja, jeg er bare SÅ træt af folk lige nu, og så må I søde mennesker
herinde stå for skud for mine brokkerier!
I går var det nemlig anden gang at en "helt sikker" aftager til min kat
Fie sprang fra i sidste øjeblik. Det er bare enormt trælst, og meget,
meget uretfærdigt for Fie, der bare sidder og venter på et hjem hvor hun
ikke konstant mobbes. Denne gang var det vist bekymringer om, at hun nok
ville svine og grise for meget i lejligheden, der fik dem til at hoppe
fra!

Så nu er jeg igen tilbage ved start, med en lille kat der sådan mangler
et godt hjem, og en dårlig samvittighed på størrelse med Samsø, der
sidder og nager med tanken om, at jeg måske bare burde få hende aflivet
med det samme. *suk* Men afliver man en sund og glad lille kat på bare
4 år? En kat der er køn og kælen, men bare meget sky over for andre
katte? Jeg ved snart ikke mine levende råd mere....

Hilsen Dorthe


 
 
Randi Skindbjerg Kri~ (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Randi Skindbjerg Kri~


Dato : 17-02-03 12:00

Hej Dorthe


Øv Øv Øv. Jeg kan godt forstå dig. Det er sku' en træls situation at sidde
i.

Jeg kender en som har snakket meget om at få en kat, men han har udskudt det
forløbig p.g.a.økonomi. Han skal lige have rettet op på et lidt uheldigt
brud... Jeg kan godt snakke med hamn og høre om han ikke snart skulle have
en lille missepige...

Hilsen Randi



Dorthe Prip Lahrmann (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 17-02-03 12:25

Hej Randi!
Det er du velkommen til! Fie har sin egen side her:
http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=8

Hun er indekat, og skal helst være enekat. I hvert fald på nuværende tidspunkt.
Hilsen Dorthe




Randi Skindbjerg Kristensen skriver:

> Hej Dorthe
>
> Øv Øv Øv. Jeg kan godt forstå dig. Det er sku' en træls situation at sidde
> i.
>
> Jeg kender en som har snakket meget om at få en kat, men han har udskudt det
> forløbig p.g.a.økonomi. Han skal lige have rettet op på et lidt uheldigt
> brud... Jeg kan godt snakke med hamn og høre om han ikke snart skulle have
> en lille missepige...
>
> Hilsen Randi


marianne hellemose (17-02-2003)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 17-02-03 12:38

Hej Dorthe
Åh hvor jeg forstår dig, det er træls at folk ikke kan
tænke sig om inden de kommer med et tilsagn, på
den anden side, når de er så "fjollede" er de helt sikkert
ikke gode nok til Fie-musen.

Det med aflivning, ja det er drønsvært, når det er en
dejlig rask kat, og det er bestemt ikke noget jeg er
tilhænger af, men.........og her hiver jeg altid Niels
Hausgårds kloge ord frem, "det kan aldrig være synd
for et dyr at være dødt" det går hurtigt, og dyret "forstår"
ikke hvad det er på samme måde som os, det er trist at
det kan blive nødvendigt, men med den "overproduktion"
af katte, og dermed mangel på gode hjem, kan det engang imellem være den
bedste løsning.

Trøsteknus til Fie og dig

Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Sanne Schmidt (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Sanne Schmidt


Dato : 17-02-03 12:38

Hejsa Dorthe

Du er da godt nok ikke særlig heldig

ville ønkse jeg kunne hjælpe noget mere, men hende jeg skaffede hoppede jo
også fra

Jeg skal nok lede videre, og se hvad der sker

hilsen Sanne


"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3E50C11F.FFBE54BF@hotmail.com...
> Øv, altså!
> Ja, jeg er bare SÅ træt af folk lige nu, og så må I søde mennesker
> herinde stå for skud for mine brokkerier!
> I går var det nemlig anden gang at en "helt sikker" aftager til min kat
> Fie sprang fra i sidste øjeblik. Det er bare enormt trælst, og meget,
> meget uretfærdigt for Fie, der bare sidder og venter på et hjem hvor hun
> ikke konstant mobbes. Denne gang var det vist bekymringer om, at hun nok
> ville svine og grise for meget i lejligheden, der fik dem til at hoppe
> fra!
>
> Så nu er jeg igen tilbage ved start, med en lille kat der sådan mangler
> et godt hjem, og en dårlig samvittighed på størrelse med Samsø, der
> sidder og nager med tanken om, at jeg måske bare burde få hende aflivet
> med det samme. *suk* Men afliver man en sund og glad lille kat på bare
> 4 år? En kat der er køn og kælen, men bare meget sky over for andre
> katte? Jeg ved snart ikke mine levende råd mere....
>
> Hilsen Dorthe
>



Nina PB (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Nina PB


Dato : 17-02-03 12:49

> Øv, altså!
> Ja, jeg er bare SÅ træt af folk lige nu, og så må I søde mennesker
> herinde stå for skud for mine brokkerier!
> I går var det nemlig anden gang at en 'helt sikker' aftager til min kat
> Fie sprang fra i sidste øjeblik. Det er bare enormt trælst, og meget,
> meget uretfærdigt for Fie, der bare sidder og venter på et hjem hvor hun
> ikke konstant mobbes. Denne gang var det vist bekymringer om, at hun nok
> ville svine og grise for meget i lejligheden, der fik dem til at hoppe
> fra!
>
> Så nu er jeg igen tilbage ved start, med en lille kat der sådan mangler
> et godt hjem, og en dårlig samvittighed på størrelse med Samsø, der
> sidder og nager med tanken om, at jeg måske bare burde få hende aflivet
> med det samme. *suk* Men afliver man en sund og glad lille kat på bare
> 4 år? En kat der er køn og kælen, men bare meget sky over for andre
> katte? Jeg ved snart ikke mine levende råd mere....
>
> Hilsen Dorthe

Det eneste positive ved det er vel, at så kan de samme mennesker ikke
fortryde når katten først ér flyttet ind hos dem.. De har slet ikke
fortjent at få lov til at dele hjem med en kat så!

Men hvor er det altså en yndig missepige.. -Folk er sgu åndssvage!!

Mange hilsner

Nina PB


Med venlig hilsen
Nina PB
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Helle Andersen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 17-02-03 12:42

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3E50C11F.FFBE54BF@hotmail.com...

> Ja, jeg er bare SÅ træt af folk lige nu, og så må I søde mennesker
> herinde stå for skud for mine brokkerier!
> I går var det nemlig anden gang at en "helt sikker" aftager til min kat
> Fie sprang fra i sidste øjeblik.

Du kan tro, at jeg forstår dig ! Det minder enormt meget
om den situation, jeg havde med min lille Giza, hvor jeg
også næsten havde opgivet håbet til sidst. Men, men, men
i dag er jeg glad for, at jeg lige gav det en sidste chance,
for Giza fik til sidst et aldeles pragtfuldt hjem, hvor hun er
højt elsket og katten er blomstret totalt op og er helt
ukendelig.

--
Helle
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk



Jane Bjørnlund (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Jane Bjørnlund


Dato : 17-02-03 15:23

> Øv, altså!
> Ja, jeg er bare SÅ træt af folk lige nu, og så må I søde mennesker
> herinde stå for skud for mine brokkerier!
> I går var det nemlig anden gang at en 'helt sikker' aftager til min kat
> Fie sprang fra i sidste øjeblik. Det er bare enormt trælst, og meget,
> meget uretfærdigt for Fie, der bare sidder og venter på et hjem hvor hun
> ikke konstant mobbes. Denne gang var det vist bekymringer om, at hun nok
> ville svine og grise for meget i lejligheden, der fik dem til at hoppe
> fra!
>
> Så nu er jeg igen tilbage ved start, med en lille kat der sådan mangler
> et godt hjem, og en dårlig samvittighed på størrelse med Samsø, der
> sidder og nager med tanken om, at jeg måske bare burde få hende aflivet
> med det samme. *suk* Men afliver man en sund og glad lille kat på bare
> 4 år? En kat der er køn og kælen, men bare meget sky over for andre
> katte? Jeg ved snart ikke mine levende råd mere....
>
> Hilsen Dorthe

Hej Dorthe og andre

Jeg synes, du skal se det som en god ting, at de hoppede fra. Jeg kan se
på det hele, at jeg skiller mig lidt ud med den holdning, men fakta er,
at de mennesker tænkte sig om og vurderede, at de ikke ønskede en kat
(med alt hvad det indebærer) og derfor var fornuftige nok til at sige
fra. Det er da først når folk anskaffer sig et dyr og derefter(!) finder
ud af, at det ikke går, jeg synes man skal hidse sig op, for det er
uansvarligt og synd for dyrene. Man må også erkende og acceptere at ikke
alle mennesker er "kattemennesker" (hvilket ofte er ganske uforståeligt
for folk, der har kat...) og derfor ikke har samme higende trang til at
tage enhver lille misser ind i sin bolig.
At du så står med problemet med Fie igen er selvfølgelig noget hø, men
mon ikke der viser sig en løsning. I sidste ende kan den sørgelige
metode jo være aflivning, men som nævnt er det jo menneskene og ikke
katten det gør ondt på.

Venlig hilsen Jane (- der selv er den lykkelige ejer af to katte, men
som har respekt for at folk tør sige fra i tide)

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Dorthe Prip Lahrmann (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 17-02-03 17:54

Hej Jane, og andre!
Ja, selvfølgelig er det fint at folk tænker sig om, og evt. siger fra. Jeg
blev bare så negativ, fordi der begge gange var tale om folk der var HELT
sikre på, at de var de rette for Fie, og som så i absolut sidste øjeblik,
altså nærmest da jeg står med hende i transportkassen, ombestemmer sig uden en
ordentlig forklaring!

At folk ikke er ens er jeg helt klar over, og søger derfor også efter et hjem
jeg kan stå inde for. Når det så ikke går alligevel, ja så bliver man så ked
af det på kattens vegne. Jeg ved jo hvilken sød og kælen lille skid der er
inde i hende, men lige nu har hun et rigtigt kedeligt liv, med kun et enkelt
sted i huset hvor hun føler sig helt tryg, nemlig sin kurv.

Muligvis finder jeg et sted, men hvornår? Jeg er ved at overveje, hvor længe
jeg kan tillade mig at trække situationen som den er nu. Synes ikke hun har et
ordentligt liv, når hun knap tør snige sig ned på kattebakken og tilbage til
kurven igen. Bare man dog kunne spørge, og finde ud af, hvad hendes
sindstilstand egentlig er...

Hilsen Dorthe ( - som takker for al supporten ! )




"Jane Bjørnlund" skriver:

> Hej Dorthe og andre
>
> Jeg synes, du skal se det som en god ting, at de hoppede fra. Jeg kan se
> på det hele, at jeg skiller mig lidt ud med den holdning, men fakta er,
> at de mennesker tænkte sig om og vurderede, at de ikke ønskede en kat
> (med alt hvad det indebærer) og derfor var fornuftige nok til at sige
> fra. Det er da først når folk anskaffer sig et dyr og derefter(!) finder
> ud af, at det ikke går, jeg synes man skal hidse sig op, for det er
> uansvarligt og synd for dyrene. Man må også erkende og acceptere at ikke
> alle mennesker er "kattemennesker" (hvilket ofte er ganske uforståeligt
> for folk, der har kat...) og derfor ikke har samme higende trang til at
> tage enhver lille misser ind i sin bolig.
> At du så står med problemet med Fie igen er selvfølgelig noget hø, men
> mon ikke der viser sig en løsning. I sidste ende kan den sørgelige
> metode jo være aflivning, men som nævnt er det jo menneskene og ikke
> katten det gør ondt på.
>
> Venlig hilsen Jane (- der selv er den lykkelige ejer af to katte, men
> som har respekt for at folk tør sige fra i tide)
>
> Med venlig hilsen
> Jane Bjørnlund
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Jane Bjørnlund (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Jane Bjørnlund


Dato : 17-02-03 20:23

> Hej Jane, og andre!
> Ja, selvfølgelig er det fint at folk tænker sig om, og evt. siger fra. Jeg
> blev bare så negativ, fordi der begge gange var tale om folk der var HELT
> sikre på, at de var de rette for Fie, og som så i absolut sidste øjeblik,
> altså nærmest da jeg står med hende i transportkassen, ombestemmer sig
uden en
> ordentlig forklaring!
>
> At folk ikke er ens er jeg helt klar over, og søger derfor også efter et
hjem
> jeg kan stå inde for. Når det så ikke går alligevel, ja så bliver man så ked
> af det på kattens vegne. Jeg ved jo hvilken sød og kælen lille skid der er
> inde i hende, men lige nu har hun et rigtigt kedeligt liv, med kun et enkelt
> sted i huset hvor hun føler sig helt tryg, nemlig sin kurv.
>
> Muligvis finder jeg et sted, men hvornår? Jeg er ved at overveje, hvor længe
> jeg kan tillade mig at trække situationen som den er nu. Synes ikke hun
har et
> ordentligt liv, når hun knap tør snige sig ned på kattebakken og tilbage til
> kurven igen. Bare man dog kunne spørge, og finde ud af, hvad hendes
> sindstilstand egentlig er...
>
> Hilsen Dorthe ( - som takker for al supporten ! )

Hej Dorthe

Jamen vi kan vist alle blive enige om at det var en møgtrals situation
for dig at stå i, min pointe var blot at det nok var det bedste udfald i
dette tilfælde. Og så var det et lille pip om at folk ikke behøver være
komplet idioter fordi de ikke vil have kat - vi kattefolk kan jo have en
tendens til nærmest at synes at katte er selve livets mening, men sådan
er der jo også nogle der har det med, say: biler, og den holdning deler
jeg fx. ikke...
Men lad os nu se, om ikke der kommer en løsning på det hele. Et byt med
en frisk hankat fra Nordjylland synes jeg ikke lyder dårligt...

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Dorthe Prip Lahrmann (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 17-02-03 22:41

"Jane Bjørnlund" skriver:

> Hej Dorthe
> Jamen vi kan vist alle blive enige om at det var en møgtrals situation
> for dig at stå i, min pointe var blot at det nok var det bedste udfald i
> dette tilfælde. Og så var det et lille pip om at folk ikke behøver være
> komplet idioter fordi de ikke vil have kat - vi kattefolk kan jo have en
> tendens til nærmest at synes at katte er selve livets mening, men sådan
> er der jo også nogle der har det med, say: biler, og den holdning deler
> jeg fx. ikke...
> Men lad os nu se, om ikke der kommer en løsning på det hele. Et byt med
> en frisk hankat fra Nordjylland synes jeg ikke lyder dårligt...

Hej Jane!
Ja, nogen gange spørger folk til, hvor mange katte vi har, hvis vi f.eks. køber
ind i store mængder af kattemad, grus etc. Når jeg siger vi har 9, går folk lidt i
stå, og tror man må da være bindegal *grin* Kender til gengæld folk der kan få en
hel dag til at gå med at lave kanten på deres græsplæne HELT lige, hele vejen
rundt. Og selv om jeg selv elsker have-arbejde, så har jeg altså ondt af den slags
mennesker. De samme folk har sikkert ondt af mig *grin*.
Dorthe


Ann \(DagensDyr.dk\) (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann \(DagensDyr.dk\)


Dato : 17-02-03 17:17

Hej Dorthe.

Jeg kan slet ikke stå for Fiepigen, og ville ønske at jeg selv kunne have
hende,
desværre er det ikke muligt, men jeg vil da gerne hjælpe hende med at
finde en ny familie, der kan bruge en smuk mis som hende.
Så hvis det er i orden med dig, vil jeg gerne "efterlyse" sådan en familie
på min side www.dagensdyr.dk , hvor der kommer en masse dyreelskere forbi
hver dag.
Hvad siger du til det ??

Du er meget velkommen til at skrive til mig her i gruppen, eller privat.
Husk at fjerne REMOVE i min mailadresse.

Venlig Hilsen

Ann Jensen

www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !
Få kåret dit kæledyr til Dagens Dyr.




"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3E50C11F.FFBE54BF@hotmail.com...
> Øv, altså!
> Ja, jeg er bare SÅ træt af folk lige nu, og så må I søde mennesker
> herinde stå for skud for mine brokkerier!
> I går var det nemlig anden gang at en "helt sikker" aftager til min kat
> Fie sprang fra i sidste øjeblik. Det er bare enormt trælst, og meget,
> meget uretfærdigt for Fie, der bare sidder og venter på et hjem hvor hun
> ikke konstant mobbes. Denne gang var det vist bekymringer om, at hun nok
> ville svine og grise for meget i lejligheden, der fik dem til at hoppe
> fra!
>
> Så nu er jeg igen tilbage ved start, med en lille kat der sådan mangler
> et godt hjem, og en dårlig samvittighed på størrelse med Samsø, der
> sidder og nager med tanken om, at jeg måske bare burde få hende aflivet
> med det samme. *suk* Men afliver man en sund og glad lille kat på bare
> 4 år? En kat der er køn og kælen, men bare meget sky over for andre
> katte? Jeg ved snart ikke mine levende råd mere....
>
> Hilsen Dorthe
>



Dorthe Prip Lahrmann (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 17-02-03 17:44

Hej Ann!
Tusind tak skal du have, du må meget gerne efterlyse en familie til Fie på
dagensdyr.dk!
Du kan evt. bare plukke fra teksten på min hjemmeside:
http://www.kishka.dk/dorthes/

Mange hilsner
Dorthe



"Ann (DagensDyr.dk)" skriver:

> Hej Dorthe.
>
> Jeg kan slet ikke stå for Fiepigen, og ville ønske at jeg selv kunne have
> hende,
> desværre er det ikke muligt, men jeg vil da gerne hjælpe hende med at
> finde en ny familie, der kan bruge en smuk mis som hende.
> Så hvis det er i orden med dig, vil jeg gerne "efterlyse" sådan en familie
> på min side www.dagensdyr.dk , hvor der kommer en masse dyreelskere forbi
> hver dag.
> Hvad siger du til det ??
>
> Du er meget velkommen til at skrive til mig her i gruppen, eller privat.
> Husk at fjerne REMOVE i min mailadresse.
>
> Venlig Hilsen
>
> Ann Jensen
>
> www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !
> Få kåret dit kæledyr til Dagens Dyr.
>
> "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3E50C11F.FFBE54BF@hotmail.com...
> > Øv, altså!
> > Ja, jeg er bare SÅ træt af folk lige nu, og så må I søde mennesker
> > herinde stå for skud for mine brokkerier!
> > I går var det nemlig anden gang at en "helt sikker" aftager til min kat
> > Fie sprang fra i sidste øjeblik. Det er bare enormt trælst, og meget,
> > meget uretfærdigt for Fie, der bare sidder og venter på et hjem hvor hun
> > ikke konstant mobbes. Denne gang var det vist bekymringer om, at hun nok
> > ville svine og grise for meget i lejligheden, der fik dem til at hoppe
> > fra!
> >
> > Så nu er jeg igen tilbage ved start, med en lille kat der sådan mangler
> > et godt hjem, og en dårlig samvittighed på størrelse med Samsø, der
> > sidder og nager med tanken om, at jeg måske bare burde få hende aflivet
> > med det samme. *suk* Men afliver man en sund og glad lille kat på bare
> > 4 år? En kat der er køn og kælen, men bare meget sky over for andre
> > katte? Jeg ved snart ikke mine levende råd mere....
> >
> > Hilsen Dorthe
> >


Ann \(DagensDyr.dk\) (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann \(DagensDyr.dk\)


Dato : 17-02-03 18:01


"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3E511138.7A05A083@hotmail.com...
> Hej Ann!
> Tusind tak skal du have, du må meget gerne efterlyse en familie til Fie på
> dagensdyr.dk!
> Du kan evt. bare plukke fra teksten på min hjemmeside:
> http://www.kishka.dk/dorthes/
>
> Mange hilsner
> Dorthe

Hej Dorthe

Så er Fie kommet på dagensdyr.dk,
jeg håber at det er i orden at jeg har brugt et af billederne fra din side,
ellers må du lige sige til
Jeg ønsker dig og Fie alt muligt held til at finde en god ny familie til
Fiepigen.

Venlig Hilsen

Ann Jensen

www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !
Få kåret dit kæledyr til Dagens Dyr.




Dorthe Prip Lahrmann (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 17-02-03 19:22

"Ann (DagensDyr.dk)" skriver:

> Hej Dorthe
> Så er Fie kommet på dagensdyr.dk,
> jeg håber at det er i orden at jeg har brugt et af billederne fra din side,
> ellers må du lige sige til
> Jeg ønsker dig og Fie alt muligt held til at finde en god ny familie til
> Fiepigen.
> Venlig Hilsen
> Ann Jensen
> www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !
> Få kåret dit kæledyr til Dagens Dyr.

Kære Ann!
Det ser rigtigt godt ud! Håber det gi'r pote.
En rigtig flot side du har, og en meget sjov ide. Jeg må se at få nomineret et
par af mine ...
Hilsen Dorthe


Ann \(DagensDyr.dk\) (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann \(DagensDyr.dk\)


Dato : 17-02-03 19:48


"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3E512850.D87E82B8@hotmail.com...

> Kære Ann!
> Det ser rigtigt godt ud! Håber det gi'r pote.
> En rigtig flot side du har, og en meget sjov ide. Jeg må se at få
nomineret et
> par af mine ...
> Hilsen Dorthe

Hej Igen Dorthe

Tak for rosen, du er da mere end velkommen til at nominere
alle dine dyr, og det er alle i andre naturligvis også

--
Venlig Hilsen

Ann Jensen

www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !
Få kåret dit kæledyr til Dagens Dyr.




Tina (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Tina


Dato : 17-02-03 16:50


"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3E50C11F.FFBE54BF@hotmail.com...
> Øv, altså!
> Ja, jeg er bare SÅ træt af folk lige nu, og så må I søde mennesker
> herinde stå for skud for mine brokkerier!
> I går var det nemlig anden gang at en "helt sikker" aftager til min kat
> Fie sprang fra i sidste øjeblik. Det er bare enormt trælst, og meget,
> meget uretfærdigt for Fie, der bare sidder og venter på et hjem hvor hun
> ikke konstant mobbes. Denne gang var det vist bekymringer om, at hun nok
> ville svine og grise for meget i lejligheden, der fik dem til at hoppe
> fra!
>
> Så nu er jeg igen tilbage ved start, med en lille kat der sådan mangler
> et godt hjem, og en dårlig samvittighed på størrelse med Samsø, der
> sidder og nager med tanken om, at jeg måske bare burde få hende aflivet
> med det samme. *suk* Men afliver man en sund og glad lille kat på bare
> 4 år? En kat der er køn og kælen, men bare meget sky over for andre
> katte? Jeg ved snart ikke mine levende råd mere....
>
> Hilsen Dorthe
>
Hej Dorthe.

Kan virkelig sympatisere med dig, vi står med et lignende problem med vores
snart etårige hankat Leo. Vi er egentlig meget glade for ham, men han passer
desværre ikke ind i vores hjem. Han er den livligste, mest nysgerrige og
imødekommende kat man kunne ønske sig, noget vi har måttet konstatere ikke
passer ind i en toværelses lejlighed hvor kattene ikke må gå ude. Hans
temperament passer heller ikke så godt med Leif´s som er lidt skrøbelig og
sky, noget vi havde håbet Leo kunne ændre på, men han kan ikke så godt lide
at der bliver skældt ud, noget der bliver gjort når Leo leger tag fat med
stueplanterne for femte gang på én dag. Vi vil meget gerne have 2 katte og
Leo skal da heller ingen steder før det er til et nyt godt hjem. En svær
beslutning at stå med da man jo bare vil det bedste for sine katte.
Håber virkelig at Fie finder et nyt hjem, men sig da endelig til hvis I vil
bytte med en rød fartbølle

Mvh Tina, Leif og Leo.




Dorthe Prip Lahrmann (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 17-02-03 19:29

Tina skriver:

> Hej Dorthe.
> Kan virkelig sympatisere med dig, vi står med et lignende problem med vores
> snart etårige hankat Leo. Vi er egentlig meget glade for ham, men han passer
> desværre ikke ind i vores hjem. Han er den livligste, mest nysgerrige og
> imødekommende kat man kunne ønske sig, noget vi har måttet konstatere ikke
> passer ind i en toværelses lejlighed hvor kattene ikke må gå ude. Hans
> temperament passer heller ikke så godt med Leif´s som er lidt skrøbelig og
> sky, noget vi havde håbet Leo kunne ændre på, men han kan ikke så godt lide
> at der bliver skældt ud, noget der bliver gjort når Leo leger tag fat med
> stueplanterne for femte gang på én dag. Vi vil meget gerne have 2 katte og
> Leo skal da heller ingen steder før det er til et nyt godt hjem. En svær
> beslutning at stå med da man jo bare vil det bedste for sine katte.
> Håber virkelig at Fie finder et nyt hjem, men sig da endelig til hvis I vil
> bytte med en rød fartbølle

Pyha, lyder eller som, at Leo kunne blive en god fræsekammerat med Ada og
terroristerne Dvaske og Kalle. *smil*
Det er selvfølgeligt lidt underligt, men måske kunne man godt "bytte" de to? Fie
trives jo fint sammen med vores hankatte, så hvis Leif er sød og imødekommende,
er det da ikke umuligt at det kunne gå...

Jeg har kigget på din dk.fritid.dyr.kat profil, og kan se at du bor i
Nordjylland. Det er jo ikke just lige om hjørnet, men det er da noget at tænke
over, hvad synes du? Fie ville trives fint i en lejlighed, og Leo kunne så få en
stor løbegård at fræse i? *smil*

Hilsen Dorthe
http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=8



Kate (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 17-02-03 21:05

Øv, hvor ærgerligt at ingen vil ha' Fie.
Jeg bliver helt vild når jeg ser hende, men med Sofie og de to vilde
smådrenge i huset tør jeg simpelthen ikke tilbyde mig. Johan kunne nok
acceptere hende, men med resten tror jeg katastrofen ville lure
Jeg håber bare at du får et godt hjem til hende meget hurtigt.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Camilla Hæstrup (18-02-2003)
Kommentar
Fra : Camilla Hæstrup


Dato : 18-02-03 11:31


"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3E50C11F.FFBE54BF@hotmail.com...
> Øv, altså!

[snip]

Det kan da ikke passe, at ingen vil have så køn en kat. Jeg er selv meget
fristet, men har to katte i forvejen, og det dur jo ikke. Jeg skal forhøre
mig i min omgangskreds - hos de katteløse, som der desværre ikke er så mange
af - for jeg bor også på Lolland.

Mvh. Camilla Hæstrup


---
Bøger til salg på: www.tranlampe.dk
Computergrej o.a. til salg på: www.salg.4952.dk
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.455 / Virus Database: 255 - Release Date: 13-02-03



Dorthe Prip Lahrmann (18-02-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 18-02-03 12:38

"Camilla Hæstrup" skriver:

> Det kan da ikke passe, at ingen vil have så køn en kat. Jeg er selv meget
> fristet, men har to katte i forvejen, og det dur jo ikke. Jeg skal forhøre
> mig i min omgangskreds - hos de katteløse, som der desværre ikke er så mange
> af - for jeg bor også på Lolland.
> Mvh. Camilla Hæstrup
> ---
> Bøger til salg på: www.tranlampe.dk
> Computergrej o.a. til salg på: www.salg.4952.dk
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.455 / Virus Database: 255 - Release Date: 13-02-03

Hej Camilla!
Tak skal du ha', ja hun er meget køn, i hvert fald for os der kan lide tortier
*smil*. Det bedste salgsargument for hende synes jeg er, at hun er sådan en
lille, rolig størrelse. Nogen vil måske synes hun er kedelig, men mon ikke der
derude er et hjem, der bare har brug for en lille puttegris på sofaen?

Du har ret, der er godt fyldt op med katte her på Lolland, vi har selv et ret
stort "tilløber-problem", med katte der smides af på den nærliggende rasteplads,
når folk er på vej til Færgen efter endt sommerhus-ophold. Har på det seneste
set et par killinge-opslag i byen, hvor killingerne var 12 uger, og kostede et
par hundrede kroner. Så der er da håb for, at tingene forbedrer sig.

Hilsen Dorthe


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408540
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste