Hårtab.
Fra : Dagny Christensen

Dato : 16-02-03 23:20

Hej med jer.
Jeg har en hunkat på godt 6 år som er begyndt at slikke håret af ved halerod
og på maven.
I starten kom det tilbage igen ret hurtig, men denne gang har det stået på
for længe.
Hun har ligeledes problemer med løbetid, hun er i løbetid 1 uge i hver
måned.
Det er kun ca. et år det har stået på, jeg håber at der er en af jer der kan
give mig en ide om hvad jeg skal prøve. Det er ikke hårmider da hun går
sammen med en anden kat.

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-02-03 23:23

"Dagny Christensen" <dagny.christensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og på maven.
> I starten kom det tilbage igen ret hurtig, men denne gang har det stået på

Hun skal til dyrlægen. Det kan være loppeallergi eller en
anden form for allergi eller det kan være nervøst. Under
alle omstændigheder skal det behandles, da det er
generende for katten.

> Hun har ligeledes problemer med løbetid, hun er i løbetid 1 uge i hver
> måned.

Neutralisér hende - det er på høje tid.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : marianne hellemose

Dato : 17-02-03 07:26

Hej Dagny
Overdreven slikning kan være et psykisk problem, og
mange løbetider uden parring kan give psykiske
problemer så tingene kan hænge sammen, så jeg kan helt
tilslutte mig hvad Helle siger, få hende neutraliseret.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-02-03 23:20

marianne hellemose wrote:
> [...]
> problemer så tingene kan hænge sammen, så jeg kan helt
> tilslutte mig hvad Helle siger, få hende neutraliseret.

så melder jeg mig lige under fanerne....... hjæææælp....

rasle har enkelte bare pletter.... halespidsen (2 cm) er bar, og et par
pletter på undersiden af det ene forben....... (ca 5 kroners størrelse).....
der er ingen synlige irritation af huden, blot ultrakorte bløde stubbe......

den eneste observans jeg har gjort er at hun er glad for at jagte sin
halespids, og så får den en ordentlig tur...... ellers ingen hektisk
opførsel eller adfærd......

jeg ville lige høre herinde først inden jeg bestiller tid ved
dyredoktoren....

til de der ikke ved det, rasle er knapt 3 år, har været neutraliseret i over
et år nu..... ingen lopper, ingen kontakt med andre katte end de hjemlige,
som ingen pelsproblemer har......
min umiddelbare tanke... hun har ligesom efterhånden smidt vinterpelsen, kan
det være sommerpelsen ikke kan følge med??

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Helle Andersen

Dato : 19-02-03 23:26

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> det være sommerpelsen ikke kan følge med??

Jeg vil ikke udelukke det, men jeg har aldrig hørt om
det Den mest almindelige årsag til at katte mister pels
er kløe, men det er jo også usikkert, når hun ikke har
nogen mærker på huden. Jeg synes, at du skal få den rare
dyredoktor til at tjekke hende.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : marianne hellemose

Dato : 20-02-03 09:08

Hej Sabina

Hmm ja jeg vil nok sige som Helle, lad dyrlægen
kigge på hende, det kan også være noget allergi, lige
umiddelbart vil det psykiske aspekt ikke være højt
prioriteret, fordi der ikke er sket noget udover det
sædvanlige, der kunne have udløst det og hun er neutraliseret, så
løbetids-frustration kan også udelukkes.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-02-03 14:46

marianne hellemose wrote:
> [...]
> sædvanlige, der kunne have udløst det og hun er neutraliseret, så
> løbetids-frustration kan også udelukkes.

så er der bestilt tid ved dyredoktormanden.....

vil lige benytte lejligheden til at høre om der er nogen herinde der kender
noget til himmelev dyreklinik i roskilde??
jeg har fået et ret godt indtryk af dem de gange jeg har talt med dem i
telefonen :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-02-03 11:17

Sabina Hertzum wrote:

så har vi været hos den søde dyredoktor..... jeg må indrømme at jeg var
meget positivt "overrasket"..... sød og rar dyrlæge der virkelig gav sig
tiden til at forklare hvad det kunne skyldes og hvorfor han mente at vi
burde gøre sådan og sådan...

enden blev at vi de næste 15 dage forsøger med behandling af allergi....
hvis det ingen effekt har så mener han vi skal forsøge med psykofarmaka, men
som han sagde, det man ser hyppigst er nu engang allergi, og katten har det
jo fint og trives ellers godt.....