hankilling patter ved større han.
Fra : Betina K. T. Sørense~

Dato : 16-02-03 15:06

Hej igen.
Jeg har et problem med mine to hankatte, den ene er en killing på ca. ½ år
og den anden er ca. 2 år. Den lille vil have pat af den store, og den store
lader den gøre det. Hvad kan jeg gøre ved det?

Med venlig hilsen Betina.

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-02-03 15:03

"Betina K. T. Sørensen" <tretop@NOSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
store
> lader den gøre det. Hvad kan jeg gøre ved det?

Hvorfor er det et problem og hvorfor vil du gøre noget
ved det ?

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Betina K. T. Sørense~

Dato : 16-02-03 15:13

Helle skrev:
> Hvorfor er det et problem og hvorfor vil du gøre noget
> ved det ?

Hej Helle.

Det er fordi den store begynder at bløde fra dievorterne og mister hårene
omkring vorterne. det kan heler ikke være sundt for den store.

Med venlig hilsen Betina.

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-02-03 15:07

On 16/02/2003 15:05, in article
0RM3a.89080$Hl6.8148310@news010.worldonline.dk, "Betina K. T. Sørensen"
<tretop@NOSPAMofir.dk> wrote:

> [...]
> og den anden er ca. 2 år. Den lille vil have pat af den store, og den store
> lader den gøre det. Hvad kan jeg gøre ved det?

Hvad *kan* du gøre ved det? Hvis de begge hygger sig ved det, kan jeg ikke
se, hvorfor du vil standse det. Jeg tror, det er en fase for den lille.
Er de begge kastrerede? For ellers *kan* det også være et fredeligt forsøg
fra den lilles side på at dominere den ældre... Men højst sansynligt drejer
det sig om, at den lille søger "hyggetid" hos den ældre.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Betina K. T. Sørense~

Dato : 16-02-03 15:18

Hej Camilla.

Jeg har også en hunkat på ca 1 år, hun vill også gerne patte ved ham. han
bliver hår løs og bløder lidt så det må ikke være sundt for ham. det er kun
den store hankat der er kastreret. den lille skal også på et tidspunkt.

Med venlig hilsen Betina.

Fra : Christina Kausmally

Dato : 16-02-03 15:40

Hej Betina,
hvis "den store" ligefrem bløder, så kan jeg godt forstå at du ikke er glad
for situationen.

Man kan få en antiseptisk bitterspray(sårspray), der (vistnok)hedder noget i
retningen af Coivet. Det er et ret nyt produkt, lavet specielt for at
forhindre dyr i at slikke på deres sår. Men mon ikke, det kan gøre trickket
i dit tilfælde?
Det skulle være ganske uskadeligt for dit dyr, men med en (som navnet
antyder)meget bitter smag. Jeg ville kun bruge den lige på vorterne, da det
jo heller ikke er meningen at "den lille", helt skal holde sig væk.
Det skal jo stadig være tilladt at hygge *SS*

--
MVH

Christina Kausmally: thamis@mail.tele.dk
Thami's Hellige Birmaer: http://home19.inet.tele.dk/thamis/

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-02-03 16:07

On 16/02/2003 15:17, in article
g0N3a.89086$Hl6.8150046@news010.worldonline.dk, "Betina K. T. Sørensen"
<tretop@NOSPAMofir.dk> wrote:

> [...]
> den store hankat der er kastreret. den lille skal også på et tidspunkt.

Jeg ved faktisk ikke, hvad man kan gøre - jeg forstår, at situationen er
uholdbar, når hankatten bløder af det... Måske dyrlægen har et
løsningsforslag? I første omgang ville det måske hjælpe at forhindre de unge
i at kunne komme til - en "bodystocking" ville give hankattens dievorter
fred.

Fra : Birgitte

Dato : 16-02-03 15:30

> [...]
store
> lader den gøre det. Hvad kan jeg gøre ved det?

Hej Betina
Dejlig at høre at det ikke kun er hos mig, at hannerne ter sig lidt pjattet

Her i huset er det Joker Face født i september 2002 der patter på Journey
vores voksne hankastrat, de hygger virkelig med det...
Journey kalder selv på Joker og siger nu er det nu ..... Journey opdrager
også Joker.
Journey kan også sige fra,- så jeg vil nu heller ikke kalde det et problem,
men derimod lad dem så længe begge acceptere...
Det skal lige siges, at Joker ikke er taget for tidlig fra sin mor, hun
pattede nemlig sine killinger til de var 15 uger gamle
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk