Mister pelsen
Fra : S. J.

Dato : 13-02-03 22:35

Hej

Min halvgamle kastrerede hunkat (10 år) er begyndt at miste pelsen på babserne. Hvordan kan det mon være? Er hun kommet i
overgangsalderen?
Hun får dyrlægens tørfoder (Science Hill og Specific), samt Program Vet en gang om måneden imod lopper.

--
/Steen J

Fra : Ragna

Dato : 14-02-03 11:05

>Hun får dyrlægens tørfoder (Science Hill og Specific)

Hej Steen!

Måske ville det være en god ide at skifte over til et senior-foder? Når
kattene bliver ældre, stiller det andre krav til sammensætningen af maden.
Vi gik over til Hill's senior, da vores hunkat var omkring den alder, som
din kat har nu.
Vi har også haft gode erfaringer med at give gærpiller som kosttilskud. Jeg
synes, at det gør pelsen mere glansfuld og tæt.
De kan købes i enhver brugs under navnet Crisco, men kan også fås under
navnet ølgær hos Matas, hvor de vist både er billigere og stærkere.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Niels Peter

Dato : 14-02-03 12:05

"S. J." <sj@FJERNhumleby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overgangsalderen?
> Hun får dyrlægens tørfoder (Science Hill og Specific), samt Program

Det kan være en del af de normale aldersforandringer. Katte kommer ikke
i overgangsalderen i samme forstand som mennesker (så ville de jo komme
i en brølende overgangalder efter en neutralisering), men med alderen
kan de godt blive temmelig tyndhårede visse steder. Især steder, der
også hos den unge kat er sparsomt behåret, som f.eks. området foran
ørerne.
Prøv at tage katten til et senior-check hos dyrlægen og tal evt. om
særligt seniorfoder.

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : S.J.

Dato : 14-02-03 21:07

Jamen, hun får allerede seniorfoder. Dyrlægen sagde, at det nok bare var normale aldersforandringer, da der ellers ikke er noget at
bemærke.

Steen

Fra : Niels Peter

Dato : 14-02-03 22:33

> Jamen, hun får allerede seniorfoder. Dyrlægen sagde, at det nok bare
var normale aldersforandringer, da der ellers ikke er noget at
> bemærke.

OK, så må du regne med, at du bare har en halvskaldet mis
Har hun det ellers godt, bortset fra det?

Niels Peter

Fra : S.J.

Dato : 16-02-03 09:39

> OK, så må du regne med, at du bare har en halvskaldet mis
> Har hun det ellers godt, bortset fra det?

Hun har det fint, fint. Hundser og regerer, når hun vil ud, og når hun vil have mad, men synes iøvrigt at den bedste måde at
tilbringe tiden mellem måltiderner på, er at sove.
Steen

Fra : Niels Peter

Dato : 16-02-03 12:44

> Hun har det fint, fint. Hundser og regerer, når hun vil ud, og når hun
vil have mad, men synes iøvrigt at den bedste måde at
> tilbringe tiden mellem måltiderner på, er at sove.
> Steen

Lyder som om hun hygger sig

Niels Peter

Fra : S.J.

Dato : 17-02-03 18:17

Jamen hun har det fint. Ingen adfærds eller humørændringer. Hun slikker sig heller ikke mere end sædvanligt. Kun har er hun blevet
tyndpelset på mælkestykket, som det vist hedder.

Hun har iøvrigt sin egen hjemmeside: http://www.cutie.dk

Steen

Fra : Niels Peter

Dato : 17-02-03 18:29

> [...]
slikker sig heller ikke mere end sædvanligt. Kun har er hun blevet
> tyndpelset på mælkestykket, som det vist hedder.

Gud, hvor er hun flot - og sikke et gebis

Niels Peter

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 17-02-03 18:28

S.J. wrote:

> Hun har iøvrigt sin egen hjemmeside: http://www.cutie.dk
>
> Steen

Sikke nogle skønne billeder, hun ser dejlig ud - også når hun gaber

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen