Sylvester til dyrlægen i dag
Fra : Helle

Dato : 13-02-03 09:07

Hejsa.

Ja, så er det afsted med Sylvester til dyrlægen...han hoster....det løber os
koldt ned af ryggen!! - eftersom Mikkel jo også hostede og måtte aflives.
Det har stået på i en uges tid men jeg har en mistanke om, at det er fordi
vi måske har luftet lidt for heftigt ud og at han så har fået træk.
Han leger som han skal men jeg tror måske at hans appetit er faldet en lille
smule og det er der vel egentlig ikke noget at sige til, hvis han har ondt i
halsen.
Vi må se. Håber bare at det er en lille ting som ikke er noget særligt. Vi
har en tid kl. 15.45.
Dyrlægerne kigger nok temmelig forskrækket på os, efter alt det som vi snart
har været igennem og så kommer vi anstigende med en kat mere som hoster

Jeg giver nærmere besked.

/Helle

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-02-03 11:04

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> writes:

> Hejsa.
>
> Ja, så er det afsted med Sylvester til dyrlægen...han hoster....det løber os
> koldt ned af ryggen!!

Stakkels mitter, vi krydser fingre og poter for snarlig helbredelse..
Bare hader når de firbenede er syge..

> Dyrlægerne kigger nok temmelig forskrækket på os, efter alt det som vi snart
> har været igennem og så kommer vi anstigende med en kat mere som hoster

*S* i har jo snart lavet en årsomsætning hos den dyrlæge, bare under
ret så triste omstændigheder...

> Jeg giver nærmere besked.

Pænt tak, vi andre sidder jo også og bekymrer os...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Helle

Dato : 13-02-03 17:19

Hej igen.

Så kom vi hjem fra dyrlægen. Han er ikke rød eller øm i halsen men da hun
skulle tage hans temperatur, kunne hun mærke, at han er ret forstoppet. Og
det er jo rigtigt da han ikke rigtig har haft afføring de sidste par dage.
Hun mente derfor at det hårboller for han er frisk og har heller ikke feber.
Han fik 2 ml parafinolie m. vanillesmag *g* og så skal vi give kattemalt to
gange om dagen de næste par dage. I morgen aften skal han så have yderligere
2 ml parafinolie.
Og Sylvester er bare rigtig sur nu...ligger og kigger fornærmet under sofaen
*g*

/Helle

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-02-03 18:55

Hvor dejligt det ikke var noget alvorligt

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-02-03 00:23

> [...]

> 2 ml parafinolie.
> Og Sylvester er bare rigtig sur nu...ligger og kigger fornærmet under sofaen

Puha det var godt at høre..

Vil han ikke spise græs ??

Fra : Helle

Dato : 14-02-03 08:44

> Puha det var godt at høre..
>
> Vil han ikke spise græs ??

Nej han vil hverken spise kattegræs, kattemalt eller det her parafin olie vi
har fået - han er en kræsen mis.

Mvh Helle

Fra : Pia J

Dato : 14-02-03 08:56

Jeg er ond og smører i det tilfælde malten på en pote - så er de nødt til at
vaske det af! På den måde lærte Felix faktisk at synes om det.

:Pia

Fra : Denise

Dato : 14-02-03 09:46

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message

> Nej han vil hverken spise kattegræs, kattemalt eller det her parafin olie
vi
> har fået - han er en kræsen mis.
>
> Mvh Helle

Hej Helle
Det var godt, at han ikke havde feber. Hvis han har forstoppelse tror jeg nu
heller ikke du skal bruge græs. Vores tidligere kat fik iøvrigt
forstoppelse, når han spiste stuebambus, så det blev hurtigt sløjfet. Der er
faktisk katte, der måtte gennem operation pga forstoppelse efter stuebambus,
så jeg siger altid til folk, at de skal holde øje, når de giver stuebambus.
Nå, det var et sidespring, det må du undskylde.
Der kom heldigvis gang i maven, da jeg gav Whiskas som han ikke var vant
til. Har du prøvet Whiskas?.
Har vores lidt hård mave giver jeg kattemalt. Hvis de ikke vil have det, så
kan du smøre det på poten, så slikker de det af.
Pas alligevel på med træk når I lufter ud, for det er ikke sundt. Hvad
giver du dem forresten at spise ? Hvis de kun får tørmad kunne det være, at
du skulle variere med vådmad også (eller gøre tørmaden våd).
Hvordan går det nu, er der kommet gang i maven ? Lad os høre hvordan det
går.
Hilsen Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-02-03 09:54

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> writes:

> Nej han vil hverken spise kattegræs, kattemalt eller det her parafin olie vi
> har fået - han er en kræsen mis.

Haha det er katte gerne, med mulig undtagelse af Helle A. mitter er
vist noget med at hvis man taber noget spiseligt på gulvet, når det
ikke at ramme før det er væk...

Nu ser jeg senere i tråden noget om forstoppelse og planteføde, men
fidusen med græs skulle jo netop -bortset fra vitaminerne- være at de
kan kaste deres hårboller op...

Men han har sikkert fået et pelstab pga stress, fordi han er flyttet
og så er det jo også lige i fældetiden nu, så der er sikkert en del
pels rundt om også i huset..*S*

Fra : Denise

Dato : 14-02-03 10:17

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message

> Nu ser jeg senere i tråden noget om forstoppelse og planteføde, men
> fidusen med græs skulle jo netop -bortset fra vitaminerne- være at de
> kan kaste deres hårboller op...

Hej Henrik
Ja, græs kan forebygge forstoppelse på den måde, at, som jeg opfatter det
hos vores katte, græsset kilder/generer mavesækken og får dem til at kaste
op, og det er jo godt hvis de har vasket meget hår af, så kommer hårbollerne
med op. Vi har dog sjældent hårboller, selv om Dino har meget pels, for jeg
reder ham stort set hver dag, når vi alligevel hygger ved TVet.
Hvis de allerede har fået forstoppelse, er det ikke godt. For så sidder det
jo i tarmen og ikke i maven og det kan jo altså ikke kastes op. Og kommer
der så mere kattegræs i maven og alt ikke kastes op, så vil resten jo
akkumulere i tarmen, da græs jo ikke kan fordøjes af kattene.
Der er også forskel på græs og de der stuebambus. Vores havde det helt fint
med græs, det gik lige igennem, det der ikke blev kastet op, men ikke bambus
det akkumulerede i hans tarm (det er jo også større blade) og så gik det
galt.
Hilsen Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-02-03 21:29

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Denise

> [...]
> op, og det er jo godt hvis de har vasket meget hår af, så kommer hårbollerne

Ja det mente jeg jo også nok...
Fx når vi er ude og gå tur, så kan Melissa nogen gange men ikke altid,
beslutte sig for bare at sidde og så kan jeg være sikker på at græsset
har kildet hende *S* så hun kaster det op kort efter, men det er ikke altid..

> [...]
> der så mere kattegræs i maven og alt ikke kastes op, så vil resten jo
> akkumulere i tarmen, da græs jo ikke kan fordøjes af kattene.

Nej det er noget skidt, men det var nu mest som forbyggelse inden det
går så galt jeg tænkte på...

> [...]
> det akkumulerede i hans tarm (det er jo også større blade) og så gik det

Måske det også trækker vandet af tarmen som fx ris gør..:?

Fra : Helle

Dato : 14-02-03 16:32

> Men han har sikkert fået et pelstab pga stress, fordi han er flyttet
> og så er det jo også lige i fældetiden nu, så der er sikkert en del
> pels rundt om også i huset..*S*

Ja han fælder virkelig meget og det samme gør Emil - det undrer mig bare, at
det er Sylvester som har hårboller for det er Emil der vasker både ham og
sig selv *g* Hvis Emil fik lov, af Sylvester, vaskede han ham konstant
Man må godt blande kattemalten i lidt foder ikk? det er den eneste måde jeg
kan få ham til at spise det på.

Mvh Helle

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 14-02-03 19:47

"Man må godt blande kattemalten i lidt foder ikk?"

- Det må du gerne. Du kan også prøve at tage fat i ham og give ham det "med
magt" ved at "tørre det af" bag fortænderne på ham - jeg har et par gange
oplevet katte, der slet ikke forstod, at de godt kunne lide det før de havde
prøvet at få det på den måde, og dermed var blevet tvunget til at smage .

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Birgitte

Dato : 14-02-03 21:17

> [...]
snart
> har været igennem og så kommer vi anstigende med en kat mere som hoster

Hej Helle
Det var da dejligt at høre at Sylvester ikke fejler noget
Som flere har nævnt, så kan du rolig smøre lidt malt ind i forpoten, så vil
Sylvester helt automatisk slikke sig ren.
Giv ham evn. en lille godbid bagefter
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Helle

Dato : 14-02-03 21:49

> [...]
vil
> Sylvester helt automatisk slikke sig ren.

Det vil jeg prøve men hvor mange gange dagligt skal jeg give ham de der 2-3
cm? - altså en streg på 2-3 cm? dyrlægen sagde 2 gange men jeg synes ikk det
hjælper. Er det for voldsomt at give 4 gange dagligt de første dage indtil
der ligesom kommer gang i afføringen?

Mvh Helle

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-02-03 00:38

Hvis Sylvester ellers virker rask, så vent et par dage mere.

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 14-02-03 23:25

Hej Birgitte.

Ville bare lige sige, at den altså ikke virker hver gang - den der med at
smøre malt på forpoten. Der er to af mine, der absolut ikke slikker det af,
men derimod *ryster* det af - så resultatet er ikke malt i maven på missen,
men derimod alternativt mønster på tapetet og i loftet *GG*.

VH Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-02-03 17:59

In article <3e4d6ca3$0$139$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Lisbeth
Christensen <mactabby@hotmail.com> wrote:

> [...]
> men derimod *ryster* det af - så resultatet er ikke malt i maven på missen,
> men derimod alternativt mønster på tapetet og i loftet *GG*.

Jah - og så er der varianten, hvor den ene kat vil slå ihjel for malt,
den anden kan ikke fordrage det, men har brug for det... Så hvad sker?
Damen der skal have (Ditte) får smurt det på poterne - og vader med
alle tegn på væmmelse hen til Donna og får det slikket af.... *suk*