Slankekur
Fra : Elwarth

Dato : 11-02-03 23:17

Hej
Nu er Frida blevet så tyk og uformelig (vejer 6 kg, spinkelt bygget,
idealvægt omkring 4 kg, tror jeg), at hun ikke længere kan holde sig selv
ordentligt ren
Vi har haft killingemad stående fremme af hensyn til først Abbie og nu Gry,
den går bare ikke længere. Så nu serveres der kun slankekost i den faste
madskål. Men Gry og Simba (som har lidt tendens til at blive for tynd) har
brug for killingemad, så løsningen er blevet at fodre dem med vådfoder. Det
er det eneste, jeg kan få dem til at spise "på kommando". Så kan de fodres
på badeværelset for lukket dør, mens Frida står udenfor og brokker sig
Men sikke et bøvl, det er nu nemmere, når man bare kan give dem alle det
samme tørfoder.
Jeg har også forsøgt at lege noget motion på programmet for Frida, men hun
gider ikke, kun hvis hun kan nå drillepinden liggende, og det får hun jo
ikke meget motion af.
Er der andre ideer til projektet?

Venligst
Dorthe

Fra : Kate

Dato : 12-02-03 22:32

"Elwarth" <elwarth@KATTENSjellingnet.dk> wrote in

> Er der andre ideer til projektet?

Jeg må erkende at jeg måtte ty til den hårde måde. Johan får sit
nyrekost og da Mowgli fik killingefoder og Lante og Sofie alm. kost da
var der noget at holde styr på. Jeg har valgt at blive i køkkenet under
hele måltidet, først når den sidste kat er færdig, hvilket altid er
Johan, forlader jeg køkkenet. Indrømmet, nogle morgener er det lidt
irriterende at stå og glo på en kat i 10 min. mens han spiser, men
alternativet er at Lante og Mowgli bliver så store som Main Cooner og
det er ikke lige meningen, slet ikke med Lante, da han jo er Somali.
Desværre ingen opfindsomhed her

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Elwarth

Dato : 12-02-03 23:52

> [...]
> alternativet er at Lante og Mowgli bliver så store som Main Cooner og
> det er ikke lige meningen, slet ikke med Lante, da han jo er Somali.

Ja, min metode er lukkede døre

> Desværre ingen opfindsomhed her

Men tak for svaret alligevel

Venligst
Dorthe

Fra : Kate

Dato : 13-02-03 17:36

> Ja, min metode er lukkede døre

Det _tør_ jeg simpelthen ikke. Hvis Mowgli opdager en lukket dør
forsøger han at splitte den ad, han _hader_ lukkede døre og Sofie
kan så ikke koncentrere sig pga larmen og Johan synes heller ikke om
lukkede døre, så ingen succes her.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 13-02-03 18:08

Hej Dorthe.

Findes der ikke nogen steder i huset, hvor Frida er for tyk til at komme?
*S*

Da jeg havde Gaby (senior) og Aurora og Emily var killinger, og de absolut
ikke måtte få hinandens mad, eksperimenterede jeg meget med at finde et
fodringssted, hvor Gaby ikke kunne komme. Jeg prøvede bl.a. klatretræet, et
bord, en kommode mv. Til sidst fandt jeg et sted, hvor Gaby var for
stivbenet til at kunne hoppe op, mens killingerne godt kunne. Og de små blev
heldigvis hurtigt trætte af at spise seniorkosten, og når Gaby fik dåsemad
(som de var meget interesserede i), sagde vi "nej" når de nærmede sig hendes
skål.

Det fungerede - men det er da heldigvis lettere nu, hvor vi kun har A & E.

Mvh. Else.

Fra : Elwarth

Dato : 13-02-03 18:45

> Findes der ikke nogen steder i huset, hvor Frida er for tyk til at komme?
> *S*

Hej Else

Det havde jeg slet ikke tænkt på, det var da en god idé. Jeg må lidt på jagt

Tak for svaret.

Venligst
Dorthe