Sammenføring af katte?
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 10-02-03 11:42

Hej!

Jeg har en hunkat på 8-9 mdr og har i weekenden modtaget endnu en kat.
En hankilling på ca 13 uger.

Hunnen som har været hos os i godt 2 måneder er meget voldsom overfor
den nytilkomne. Det er vel forståeligt nok, da dens "teritorier" er
blevet forstyrret af en hankat.

Er der nogen, der har et par råd til, hvordan vi kan få dem til at
enes?

Hankatten er mere eller mindre ligeglad med hunkattens hvæsen og
knurren.

Hunkatten er steriliseret.

Mvh. Thomas

Fra : Ragna

Dato : 10-02-03 12:09

Hej Thomas!

Prøv at læse denne artikel fra nyhedsgruppens hjemmeside:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=18

Den kan give dig nogle ideer til at lette sammenføringen af de to katte.
God fornøjelse med de to fremtidige makkere!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Niels Peter

Dato : 10-02-03 12:20

"Thomas Rokamp" <mail@crax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> enes?
>
> Hankatten er mere eller mindre ligeglad med hunkattens hvæsen og

Hvis der kun er tale om hvæsen og knurren (og endda lidt lussinger), er
det helt normalt og bør ikke give anledning til bekymring.
Mange, der ikke har prøvet det før, bliver ret chokerede over, hvor
hårdt, det kan gå til, når fremmede katte skal til at leve sammen.
Men aggressionerne er med til, at de lærer hinanden at kende. Det kan i
første omgang lyde underligt, men er blot et spørgsmål om at finde ud
af, hvor den andens grænser går. Da katte ikke råder over et
verbalsprog, kan de ikke bare spørge "Har du noget imod, jeg sover på
den stol?" har de kun den mulighed at gøre forsøget og enten finde ud
af, at det har den anden ikke noget imod eller få en meget kontant
forklaring om, at det har hun ....
Så længe, det ikke bliver til deciderede slagsmål med kløer og i værste
fald tænder, ville jeg ikke være så bekymret.
Det er godt for prognosen, at den ene er en killing.

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Denise

Dato : 10-02-03 13:19

"Thomas Rokamp" <mail@crax.dk> wrote in message
> [...]
> enes?
>
> Hankatten er mere eller mindre ligeglad med hunkattens hvæsen og

Hej
Endnu en artikel du kan læse http://shor.ter.dk/176701821
Hilsen Denise